Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1569
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1566

Følg bodybuilding.dk på

Mælk vs. yoghurt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Efter træning vil det da være ligeså godt for kroppen at bruge eksempelvis Cheasy vanilie yoghurt i stedet for almindelig mælk?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mener at have læst her inde at mælk er en del af de langsomt optagelige protein kilder. Umidlbart ville jeg sige at yoghurt også høre til den kategori men i det der sikkert også er sukker i yoghurten vil du også øge insulinet i blodet og dermed optage proteinet bedre/hurtigere.
du skal ikke tage mig på ordet her da jeg ikke er helt sikker på det jeg sidder og fyre af lige nu :oops:
Brugeravatar

Geografisk sted: Gredstedbro

Træner her: Konge Å Hallen motionscenter

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)

well man kunne jo som sådan godt spise en god potion youghurt efter træning. Men der skal bare relativt meget til synes jeg. 1L indenholder jo ca 40g protein. så man skal jo gerne op og have helst en 700Ml.
"Problemet" hvis man kan kalde det det. er at det er kassein protein der er i. kassein er langsomtoptageligt protein, og det siges at det bedst med hurtigt optageligt protein efter træning. (valle protein)
Men jeg har hørt folk tale for og imod begge dele, så hvad man vælger er nok lidt op til en selv. Dog er jeg af den overbevisning at de fleste tager valleprotein efter træning.

Man kunne jo lave en kombi, og spise en skål youghurt efter træning også en lille shake med noget valleprotein. Bare sørg for at du får de kulhydrater og proteiner du har brug for efter træning.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Nu må vi lige huske på at yoghurt ikke er det samme som mælk, eftersom den er blevet fermeneteret af mælkesyrebakterier. Deres eneste mål her i livet er at nedbryde mælken og bruge den til at vokse i. Derfor kan man roligt regne med at kasseinen er hakket grundigt ned, og at en del af mælkesukkeret er nedbudt til mælkesyre.

Jeg foretrækker stadig min shake efter træning, men det afholder mig sandelig ikke fra at bælle en liter sødmælksyoghurt et par minutter efter :mrgreen:

Jeg har iøvrigt også mistænkt bakteriernes slim for at have fiber-funktion. Jeg syntes man er mæt ret længe i forhold til mælk.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Nu må vi lige huske på at yoghurt ikke er det samme som mælk, eftersom den er blevet fermeneteret af mælkesyrebakterier. Deres eneste mål her i livet er at nedbryde mælken og bruge den til at vokse i. Derfor kan man roligt regne med at kasseinen er hakket grundigt ned, og at en del af mælkesukkeret er nedbudt til mælkesyre.

Jeg foretrækker stadig min shake efter træning, men det afholder mig sandelig ikke fra at bælle en liter sødmælksyoghurt et par minutter efter :mrgreen:

Jeg har iøvrigt også mistænkt bakteriernes slim for at have fiber-funktion. Jeg syntes man er mæt ret længe i forhold til mælk.

Hvor meget "hakket ned" er kasseinen i yoghurten? Kan vi snakke fra 7timer(kassein) til 2timer, eller ½time som valle?
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Galleri: Intet galleri

Nu er der også artikler der peger på at kassein skulle give en større nettosyntese ved indtagelse efter træning, i forhold til valle.

Vær dog obs på at den yougurt du spiser ikke har fået tilsat sukker, det kan du ikke bruge til noget... I sådan en liter yougurt med tilsat sukker kan der hurtigt være 40-50 gram sukker...
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online