Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

narvs skrev:Hurtigt spørgsmål, ser nogen gange folk bænke med fødderne oppe på bænken imens de tager deres set's. Hva gør det da godt for?

ØbroMorten skrev:Jeg har mødt flere seriøse løftere der argumenterer for at have mere stress på pecs, når de kører med fødderne oppe på bænken (og selvfølgeligt stadig med god liggestilling). Den logiske forklaring er at du ikke har noget leg drive og derfor ikke kompenserer med underkroppen i samme omfang som ved et traditionelt bænkpres.
Idioti?? Det kommer i mine øjne meget an på den enkelte løfter, hans forudsætninger og formål.

110811 skrev:ØbroMorten skrev:Jeg har mødt flere seriøse løftere der argumenterer for at have mere stress på pecs, når de kører med fødderne oppe på bænken (og selvfølgeligt stadig med god liggestilling). Den logiske forklaring er at du ikke har noget leg drive og derfor ikke kompenserer med underkroppen i samme omfang som ved et traditionelt bænkpres.
Idioti?? Det kommer i mine øjne meget an på den enkelte løfter, hans forudsætninger og formål.
Jamen - Hvis man tager fødderne op så bliver ryggen fladet ud og man kan ikke holde brystet helt så højt! Og hvis brystet ligger højt må brystmusklen jo få en større bane at bevæge sig over. = mere arbejde for brystmuskel.

ØbroMorten skrev:110811 skrev:ØbroMorten skrev:Jeg har mødt flere seriøse løftere der argumenterer for at have mere stress på pecs, når de kører med fødderne oppe på bænken (og selvfølgeligt stadig med god liggestilling). Den logiske forklaring er at du ikke har noget leg drive og derfor ikke kompenserer med underkroppen i samme omfang som ved et traditionelt bænkpres.
Jamen - Hvis man tager fødderne op så bliver ryggen fladet ud og man kan ikke holde brystet helt så højt! Og hvis brystet ligger højt må brystmusklen jo få en større bane at bevæge sig over. = mere arbejde for brystmuskel.
Nej, har du trænet et godt opspænd, kan du sagtens holde et godt svaj og skuldrene inde alligevel.
Derudover er højt bryst ikke lig større ROM, men omvendt - kortere ROM.

110811 skrev:ØbroMorten skrev:110811 skrev:ØbroMorten skrev:Jeg har mødt flere seriøse løftere der argumenterer for at have mere stress på pecs, når de kører med fødderne oppe på bænken (og selvfølgeligt stadig med god liggestilling). Den logiske forklaring er at du ikke har noget leg drive og derfor ikke kompenserer med underkroppen i samme omfang som ved et traditionelt bænkpres.
Nej, har du trænet et godt opspænd, kan du sagtens holde et godt svaj og skuldrene inde alligevel.
Derudover er højt bryst ikke lig større ROM, men omvendt - kortere ROM.
Hmm.... Det har jeg svært ved at se for mig - Jeg vil jo mene at når man skal positionere sig korrekt, så skal skuldrebladene presses sammen og trækkes "ned mod fødderne". Det gør at brystet bliver hævet, og det mener jeg giver størst aktivering af pectoralis major. ????

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster