Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 993
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 990

Følg bodybuilding.dk på

Mærkelig svedlugt??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har nu over 3½ mdr cuttet, hvor jeg primært lagde ud med at spise det jeg plejede, men tilgengæld startede jeg med, at dyrke cardio 8-10timer ugentligt. Samtidig med min cardio træning har jeg kørt tung styrketræning, som har givet mig en hel del mere styrke.

Nu skal det siges at jeg har haft diabetes fra barnsben, og derfor har været meget hysterisk med mit blodsukker. Da jeg begyndte med cardio flere gange ugentligt, sænkede jeg mit insulinforbrug med omkring 20 %.

Jeg har smidt ca 8 kg hvoraf bestemt størstedelen har været fedt.

Jeg har så efterhånden også ændret i kostvanerne, da jeg gerne vil yderligere ned i fedt%. Det betyder at min indtagelse af kulhydrater er sænket i omegnen 25-30 % af mit normale. Som igen har betydet en reduktion i mit insulinforbrug.
Det har været tydeligt for mig at gennem mit cutte forløb, at det store fald i mit insulinindtag har hevet godt på fedtdepoterne.

Men de seneste par uger har jeg under cardiotræningen bemærket, at min sved stinker af acetone!

Heldigvis havde jeg tid ved lægen i fredags og fik her konstateret, at mit langtidsblodsukker(HbA1c) var skræmmende godt reguleret. Min HbA1c var målt til 5,3 som må siges at være tilsvarende en uden diabetes.

Blodprøver og urinprøver viste at alt var perfekt, og at jeg bestemt ikke havde ketoner. Jeg har ligeledes brugt ketosticks og der er stadig intet der indikerer ketoner. Min endokrinolog kunne ikke give nogen forklaring på hvor den eventuelle svedlugt af acetone kom fra.

Så er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes, eller har oplevet noget tilsvarende? :?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Edit.: Nevermind.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nikolaj MO skrev:Det lyder godt nok lidt spøjst - havde endokrinologen ikke engang et bud?
Hvor lang tid er der gået, fra du har trænet, til du har forsøgt at måle kentonstoffer med ketosticks?
Har du målt dit blodsukker lige efter træning?
Har du prøvet at ånde nogen i hovedet, mens du har haft følelsen af, at dit sved lugter af acetone?

Acetonen udskilleles enten i urinen eller udåndingsluften (der er en lille smule urea i sved godt nok..), men tænker lidt at det evt. kan være en anden metabolit, du kan lugte...
Selvom ketoacidose virker oplagt, når du er diabetiker.
Problemet er jo lidt, at de målinger de foretager på sygehuset er helt forskudt ift. din træning.
De har ikke målt standard-bicarbonat eller Base-excess (BE) på dig?

Nej ingen bud, da som du nævner standard bicarbonat lå indenfor det normale. det er den helt store tur jeg har fået med målinger af T3/T4 hormoner, undersøgelse af æggehvider i urinen, levertal, nyre etc etc.
Lige efter træning er den faldet fra 7 til 4mmol. Jeg kan opleve at jeg går i seng på et blodsukker på 8mmol, men om natten vågner jeg så er den steget til 12mmol(sker dog sjældent). Disse stigninger kan komme 8 timer efter jeg har spist. Så disse stigninger tror jeg skyldes cortisol frigivelse.

Mine ånde lugter ikke af acetone.
Har forsøgt at måle med ketosticks direkte efter træning, og så med en times mellemrum på en enkel dag med svedlugten, dog uden noget som indikerer ketoner. Har dog ikke forsøgt at dyppe min ketostick på mit sved, så det er måske planen imorgen.

Styrkeliste

James Last skrev:
Nikolaj MO skrev:Mine ånde lugter ikke af acetone.
Har forsøgt at måle med ketosticks direkte efter træning, og så med en times mellemrum på en enkel dag med svedlugten, dog uden noget som indikerer ketoner. Har dog ikke forsøgt at dyppe min ketostick på mit sved, så det er måske planen imorgen.

Hvis du har drukket en hel masse og derved fortyndet din urin, vil der mig bekendt ikke være udslag på en ketostick. Måske derfor?
Brugeravatar

Reputation point: 5

ntp9 skrev:
James Last skrev:
Nikolaj MO skrev:Mine ånde lugter ikke af acetone.

Hvis du har drukket en hel masse og derved fortyndet din urin, vil der mig bekendt ikke være udslag på en ketostick. Måske derfor?

Er selvfølgelig ikke utænkeligt, men derfor burde mine blodprøver og urinprøver have vidst tegn, så de kunne finde det på ambolatoriet.

Styrkeliste

Ikke at det forklarer 100% hvorfor dit sved lugter sådan.
- Men mit bud er at det er pga. et højt protein indtag. Mit sved lugter også meget kraftigt af acetone/svovl efter jeg er begyndt at skovle store mængder mad ind. Jeg mener at have læst noget om det på netdoktor.dk engang.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nders skrev:Ikke at det forklarer 100% hvorfor dit sved lugter sådan.
- Men mit bud er at det er pga. et højt protein indtag. Mit sved lugter også meget kraftigt af acetone/svovl efter jeg er begyndt at skovle store mængder mad ind. Jeg mener at have læst noget om det på netdoktor.dk engang.

men så vidt jeg forstod var det her under cut?

EDIT: det var ikke for at virke flabet, men jeg havde tænkt det samme, da jeg også kan døje med det under store indtag af mad.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Jeps er under cut :wink:

Mit proteinindtag er kun på ca 1,6 gr pr kg/kropsvægt, så tvivler på at det skulle være for stort proteinindtag.

Tog prøve(med ketostick) imorges efter cardiotræning og der var små indikationer af ketoner i sveden. Så jeg har besluttet at øge med ca 50 gr kulhydrater og samtidig regulere med mit insulin.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster