Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Grøntsager, fiber, protein giver alt sammen god mæthedsofornemmelse

Fog skrev:Nej havregryn går man aldrig galt i byen med:)
De blir bar hurtigt kedelige, men har lige læst at der er nogle der blender dem med noget forskelligt i:P
Min gamle far har spist en enorm masse havregyn hverdag, og der er ikke et gram fedt på kroppen af ham, så det må virke:)

Før i tiden hadede jeg også morgenmåltiderne fordi jeg bare var kørt totalt fast i grynene
Det kunne tage mig op til en time at spise 200g ..
Efter lidt tid prøvede jeg med at hælde lidt sukker på, men det var ikke den store succes ..
Nu blander jeg grynede med en blanding af tørrede banan, nødder, rosiner og andre gode ting (købes i samlet pakke i Netto).
Så nu kan jeg spise min morgenmad med velbehag på under 10min! Great succes

Før i tiden hadede jeg også morgenmåltiderne fordi jeg bare var kørt totalt fast i grynene
Det kunne tage mig op til en time at spise 200g ..
Efter lidt tid prøvede jeg med at hælde lidt sukker på, men det var ikke den store succes ..
Nu blander jeg grynede med en blanding af tørrede banan, nødder, rosiner og andre gode ting (købes i samlet pakke i Netto).
Så nu kan jeg spise min morgenmad med velbehag på under 10min! Great succes

Ellers er det jo bare at spise en masse af de sunde ikke fedene ting

Thomas Jagd skrev:Ellers er det jo bare at spise en masse af de sunde ikke fedene ting
Nu forstår jeg godt din pointe, men jeg vil alligevel lige påpege det, da det står som en torn i øjet på mig, når folk snakker om mad der "feder".
I princippet er der ikke noget mad der "feder". Man kunne reelt cuttte på flæskesteg og marcipanbrød, og bulke på gulerødder og tun, sålænge man var i henholdsvis kalorieunderskud, og kalorieoverskud.
Det er jo reelt ikke fødevare kilderne som afgører om man taber sig. Det handler om hvorvidt man er i kalorieoverskud eller kalorieunderskud. Og dermed er det fødevare mængderne som er afgørende. Så et stykke chokolade feder ikke, sålænge man spiser så lidt af det, at man stadigvæk er i kalorieunderskud.
Men jeg forstår godt din pointe med, at kalorietætte fødevarer lettere skubber en i kalorieoverskud, hvorved man lettere tager på. Men som sagt, så er det reelt ikke fødevare kilden som "feder", men den uhensigtsmæssige mængde man har spist.

Fog skrev:Grøntsager, fiber, protein giver alt sammen god mæthedsofornemmelse
Det lyder fint, har læst artiklen tab dig med protein, eller hvordan den nu hedder, men hvis jeg vil tage en shake når jeg ikke skal have mad, hvor mange gram protein skal den så indeholde?
er 174 høj og vejer 77 kg?

Niklas! skrev:døjer med det samme for tiden. min kost er god. spiser massere af grønt/frugt, groft brød/pasta/ris, kylling/oksekød, havregryn, kartoffler, æg, nødder osv.. men selvom jeg spiser hver eneste gang jeg kan komme til det, bliver jeg aldrig rigtig helt mæt

incognito skrev:Niklas! skrev:døjer med det samme for tiden. min kost er god. spiser massere af grønt/frugt, groft brød/pasta/ris, kylling/oksekød, havregryn, kartoffler, æg, nødder osv.. men selvom jeg spiser hver eneste gang jeg kan komme til det, bliver jeg aldrig rigtig helt mæt
så er du desværre nødt til at spise 500 g gips. Det skulle gerne ligge sig tungt på bunden og give en god, vedvarende mæthed![]()
Er det ikke bare et spørgsmål om hvor meget du spiser?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster