Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Mættet fedt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle. Jeg har en lille diskussion med en ven, og vi kunne godt tænke os at høre hvad i mener om følgende: Er det sundt eller usundt at drikke 2 liter sødmælk samt et glas fløde om dagen? Hvis ja, hvorfor?
Profit before people!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Geografisk sted: Fyn

Træner her: OBBC

Kostplan: Vis kostplan

Gunni skrev:Hej alle. Jeg har en lille diskussion med en ven, og vi kunne godt tænke os at høre hvad i mener om følgende: Er det sundt eller usundt at drikke 2 liter sødmælk samt et glas fløde om dagen? Hvis ja, hvorfor?

Det er dumt, da der ikke er en grund til at indtage sødmælk og fløde kontra fx. skummemælk, hvor der er langt mindre mættet fedt i. Nu siger jeg ikke, at man skal undgå mættet fedt, for kroppen har brug for alle former for fedt, selv de mættede. Men generelt, så siger man vidst at 10% af ens fedt indtag, skal være mættet, hvor resten skal være umættet. Derfor vil det være dumt at indtage fløde og sødmælk.

Derudover er det vidst anbefalet med 1g sundt fedt pr. kropskilo.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Det kommer jo også an på vedkommendes mål. Det kan jo godt være fint, hvis man er undervægtig.

Logbog: Ingen logbog

Kan man virkelig være i tvivl om det er usundt at indtage et glas fløde dagligt?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Wopper skrev:Det kommer jo også an på vedkommendes mål. Det kan jo godt være fint, hvis man er undervægtig.

Det må du meget gerne uddybe. Kan ikke se hvordan det på nogen måde skulle være fordelagtigt at indtage 2 liter sødmælk samt 1 glas fløde om dagen?
Profit before people!
Brugeravatar

Hvis man er i risikogruppen for at få hjertekarsygdomme er det ret dumt.

Hvis man gerne vil smide noget fedt er det også ret dumt.

Hvis man gerne vil tage på (hvad enten man er 'feedee' eller BB'er) og godt kan li' sødmælk ... Then by all means.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Gunni skrev:
Wopper skrev:Det kommer jo også an på vedkommendes mål. Det kan jo godt være fint, hvis man er undervægtig.

Det må du meget gerne uddybe. Kan ikke se hvordan det på nogen måde skulle være fordelagtigt at indtage 2 liter sødmælk samt 1 glas fløde om dagen?

Fordi det muligvis er sundere end at være undervægtig. Simple as that.

Wopper skrev:
Gunni skrev:

Så hellere spise flere nødder og/eller et shot solsikkeolie.
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Stiv skrev:
Wopper skrev:
Gunni skrev:

Så hellere spise flere nødder og/eller et shot solsikkeolie.

Enig, men jeg kan også godt følge Wopper i hans tankegang, en dreng som Bahne05 ville jeg ikke se et problem med at han indtog lidt fløde hverdag, for bare at gaine vægt.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Skinny Guy may have been just Average Joe prior to his linear progression, or perhaps he was one of those “clean eaters”. It is understandable that Skinny Guy would fear eating tons of calories. After all, he is scared of losing his abs. Skinny (Weak) Guy shouts, “Hey, isn’t this unhealthy? I don’t want to have health problems!” Really, Skinny Guy?

The problem with this silly assumption is that it assumes you should eat like Homer Simpson for the rest of your life. Once you are done gaining lots of body weight, then you eat to maintain mass and/or increase lean body mass.

Since Skinny Guy is only going to be eating like this until he is no longer Skinny Guy, health issues are completely irrelevant. Do you really think that eating like The Blob for six months is going to pose long-term health risks? Unless you have some kind of pre-existing condition, You’ll Be Fine.

http://70sbig.com/?p=1170
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

IK 99

Siger man ikke at små børn skal drikke sødmælk :-k

Der er det dårlige kolesterol i fedtet fra mælkeprodukter
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Ahrendsen skrev:Siger man ikke at små børn skal drikke sødmælk :-k

Jo. Mættet fedt er nødvendigt for at hjernen udvikles ordentligt. Jeg mener det er gældende op til omkring 6-års alderen.

Der er ikke "dårligt kolesterol" i mælk (eller jo - meget lidt), men mættede fedtsyrer, som er problematisk i forbindelse med hjerte/kar-sygdomme.

Der er ikke "godt" eller "dårligt" kolesterol i fødevarer. Det er først når kolesterolen indgår i kroppens lipoproteiner man kan skelne mellem "godt" og "dårligt".
Brugeravatar

IK 99

Se lige her engang.

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstrac ... 09.27725v1

Jeg ser oprigtigt frem til at dette studie udkommer.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

tjr skrev:
Ahrendsen skrev:Siger man ikke at små børn skal drikke sødmælk :-k

Jo. Mættet fedt er nødvendigt for at hjernen udvikles ordentligt. Jeg mener det er gældende op til omkring 6-års alderen.

Der er ikke "dårligt kolesterol" i mælk (eller jo - meget lidt), men mættede fedtsyrer, som er problematisk i forbindelse med hjerte/kar-sygdomme.

Der er ikke "godt" eller "dårligt" kolesterol i fødevarer. Det er først når kolesterolen indgår i kroppens lipoproteiner man kan skelne mellem "godt" og "dårligt".

I know i know

Det er godt nok noget jeg har misforstået så. Der er da "det dårlige kolesterol" i mælk, ligesom æg. fx man anbefaler jo kun at spise 3-4 æg i ugen pga det dårlige kolesterol der er i.
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Nej.

Der er forskellige STEROLER i fødevarer. I æg er der KOLESTEROL, der i sig selv hverken er 'godt' eller 'skidt'. Testosteron og østrogen er fx. baseret på steroler.

I kroppen er der forskellige LIPOPROTEINER. Disser lipoproteiner har hhv. høj eller lav DENSITET. Hvis mængden af lipoproteiner med lav densitet (="dårligt kolesterol") i forhold til mængden af lipoproteiner med høj densitet (="godt kolesterol") er for høj, er det uheldigt i forbindelse med hjerte/kar-sygdomme.

En udbredt teori er at MÆTTET FEDT (som der er meget af i mælk) kan være med til at øge mængden af LIPOPROTEINER MED LAV DENSITET i kroppen, hvorfor man bør begrænse sit indtag af mættet fedt.
Brugeravatar

IK 99

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster