Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

micker skrev:Er der nogen videnskabelig bevis nogle steder for at netop man ikke bare "pisser" det ud, men kroppen optager det hele?

micker skrev:Men hvor er det videnskabelig bevis bag alle de her påstande om man netop GODT kan spise store mængder protein? fordi en mening / påstand fra jer alle er self. fin, men da jeg er i diskussion med en om emnet, vil jeg gerne ha noget at bygge det op med :b

Hippokrates skrev:Proteins nedbrydning påbegyndes i maven af en endopeptidase kaldet pepsin. Når chymus frigives til tarmlumen, så påbegyndes nedbrydningen af proteiner i duodenum af både endo- og exopeptidaser fra bugspytkirtlen. Normalt produceres der meget større mængder fordøjelsesenzymer end nødvendigt er, hvorfor det siges, at enzymproduktionen skal være reduceret til 10% af normalen før der udvikles symptomer som følge af malabsorption. Foruden proteinen indtaget med kosten, så tilføres protein også tarmlumen gennem fordøjelsesenzymer, galden og tarmsekretion, hvilket kan bidrage med op til 80 gram protein per døgn. Mere end 90% af proteinet i tarmlumen optages. Resten udskilles med fæces.

micker skrev:Hippokrates skrev:Proteins nedbrydning påbegyndes i maven af en endopeptidase kaldet pepsin. Når chymus frigives til tarmlumen, så påbegyndes nedbrydningen af proteiner i duodenum af både endo- og exopeptidaser fra bugspytkirtlen. Normalt produceres der meget større mængder fordøjelsesenzymer end nødvendigt er, hvorfor det siges, at enzymproduktionen skal være reduceret til 10% af normalen før der udvikles symptomer som følge af malabsorption. Foruden proteinen indtaget med kosten, så tilføres protein også tarmlumen gennem fordøjelsesenzymer, galden og tarmsekretion, hvilket kan bidrage med op til 80 gram protein per døgn. Mere end 90% af proteinet i tarmlumen optages. Resten udskilles med fæces.
Fatter intet af det der

micker skrev:Du skriver en masse om proteinnedbrydning så vidt jeg forstår, men ikke noget direkte relevant til mit reele spørgsmål, om man kan indtage 60g protein inden for en time f.eks (generelt bare mere end 35g) og stadig optage det hele. Og om der er nogen som kan linke til noget reelt videnskabeligt bevis bag påstanden.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster