Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1746
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1744

Følg bodybuilding.dk på

Maltodextrin vs havregryn?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens! Jeg mangler noget kosttilskud, da jeg i løbet af en dag ikke får nok kalorier, og derfor leder jeg efter den "bedste" hjemmelavede weight gainer.
Har fundet ud af at Maltodextrin, Dextrose, Proteinpulver samt havregryn og banan er gode komponenter at putte i en shake, men hvad er for og imod for de forskellige?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mad > supplementer

Reputation point: 5

Supplementer > Mad
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Supplementer = mad

Reputation point: 255

Ville en blanding af Maltodextrin, Dextrose og Whey proteinpulver være en god shake i løbet af en dag, før, undervejs og efter træning?

Hvad C-X forsøger at fortælle dig er at i "normal" mad er der en masse vitaminer og mineraler du ikke får med din shake. Du vil derfor formentlig være bedre tjent med at få dine kalorier fra "normal" mad. Hvis du ellers spiser varieret og får det grønt du bør, jamen så tag dog den shake. Men hvis du med shaken kommer til at sylte at spise varieret og at spise det grønt du bør er det en dårlig ide. Den del er der ikke nogle af os andre der kan svare på.

Spørgsmål. Hvis du alligevel vil gå og sutte på det mens du træner, hvorfor vil du så have polysakkarider i din shake? Hvis du vil tage det i løbet af dagen i stedet for "normal" mad, hvorfor vil du så have monosakkarider i din shake? Formålet med din shake bør bestemme indholdet. Er det i stedet for "normal" mad eller er det for at få energi under træningen?
Brugeravatar

Reputation point: 85

Mad over supplementer.

Reputation point: 10

Udgaard skrev:Hvad C-X forsøger at fortælle dig er at i "normal" mad er der en masse vitaminer og mineraler du ikke får med din shake. Du vil derfor formentlig være bedre tjent med at få dine kalorier fra "normal" mad. Hvis du ellers spiser varieret og får det grønt du bør, jamen så tag dog den shake. Men hvis du med shaken kommer til at sylte at spise varieret og at spise det grønt du bør er det en dårlig ide. Den del er der ikke nogle af os andre der kan svare på.

Spørgsmål. Hvis du alligevel vil gå og sutte på det mens du træner, hvorfor vil du så have polysakkarider i din shake? Hvis du vil tage det i løbet af dagen i stedet for "normal" mad, hvorfor vil du så have monosakkarider i din shake? Formålet med din shake bør bestemme indholdet. Er det i stedet for "normal" mad eller er det for at få energi under træningen?

Formålet med shaken er at få nogle hurtige kalorier og proteiner under/efter træningen, hvor at energi bare vil være en bonus. Samtidig kunne det også være rart at have en shake man kunne indtage de dage hvor jeg ikke får indtaget kalorier, muligvis pga. tidsmangel i form af arbejde.

AlexJ skrev:
Udgaard skrev:Hvad C-X forsøger at fortælle dig er at i "normal" mad er der en masse vitaminer og mineraler du ikke får med din shake. Du vil derfor formentlig være bedre tjent med at få dine kalorier fra "normal" mad. Hvis du ellers spiser varieret og får det grønt du bør, jamen så tag dog den shake. Men hvis du med shaken kommer til at sylte at spise varieret og at spise det grønt du bør er det en dårlig ide. Den del er der ikke nogle af os andre der kan svare på.

Formålet med shaken er at få nogle hurtige kalorier og proteiner under/efter træningen, hvor at energi bare vil være en bonus. Samtidig kunne det også være rart at have en shake man kunne indtage de dage hvor jeg ikke får indtaget kalorier, muligvis pga. tidsmangel i form af arbejde.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke er ernæringsekspert. Med det forbehold ville jeg til træningen lave en shake med monosakkarider. Jeg ved ikke om det giver mening at have protein i den under træningen. Men det gør det efter. Til ekstra måltid ville jeg bruge polysakkariderne, protein og lidt olie. Men hvorfor ikke bare lave en bønnesalat med ris, lidt olie og grønt? Det kan holde til ikke at være i køleskabet hele dagen og hvis du fryser det ned i portions størrelser er det lige til at tage med de dage du ved det bliver et problem.
Brugeravatar

Jeg tillader mig at skrive et spørgsmål herind omkring samme emne fra et tidligere indlæg, som jeg aldrig fik svar på.

Kan Maltodextrin påvirke kroppen til at tage mere på i fedt kontra andre carbs (havregryn)? (procentmissægt af den samlede vægtforøgelse)

Galleri: Vis galleri (31)

01-jeller skrev:Jeg tillader mig at skrive et spørgsmål herind omkring samme emne fra et tidligere indlæg, som jeg aldrig fik svar på.

Kan Maltodextrin påvirke kroppen til at tage mere på i fedt kontra andre carbs (havregryn)? (procentmissægt af den samlede vægtforøgelse)

Dit spørgsmål et er enormt komplekst og debatteret halvt ihjel mange gange før, være det sig på træningsfora, FB, etc.

Det handler jo om manipulering af insulin.

Havregryn vil ikke påvirke insulin som maltodextrin vil da havregryn er komplekse kulhydrater fyldt med fiber.

Hvis man til gengæld tror der består en stor meranabolisme i at blaste blodsukkeret med sukker under WO, så er der noget fundamental fysiologilære man mangler indsigt i.

At hælde en masse sukker i sig UDEN for WO forekommer meget dumt.

Uden at jeg vil bruge min kostbare korte tid her på jorden til at diskutere spørgsmålet, så er svaret JA.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:Hvis man til gengæld tror der består en stor meranabolisme i at blaste blodsukkeret med sukker under WO, så er der noget fundamental fysiologilære man mangler indsigt i.

Er ikke helt klar over om det var møntet på mig, i forhold til mit råd? Om det er eller ej så var min anbefaling i forhold til monosakkarider udelukkende tænk i forhold til at have energi under træningen. Jeg kan ikke helt se pointen i at indtage længere kulhydrater under træningen hvis formålet er at det skal give energi under træningen. Personligt finder jeg det lidt svageligt ikke at kunne køre et træningspas på 1-2 timer uden at skulle fylde sig med alverdens ting og sager. Men det må folk selv om. Men sørg for at dine depoter ikke er tomme før du møder op til træning, så kommer du langt og bid så tænderne sammen (toughen up). Personlig drikker jeg vand under træningen og da jeg kamp sveder når jeg træner drikker jeg en hel del af det.
Brugeravatar

Mit spørgsmål var taget ud af kontekst, men det var selvfølgelig med henblik på at drikke Maltodextrin svarende til 500-700 kcal. sammen med whey i forbindelse med workout OG bulk.

Galleri: Vis galleri (31)

Jeg drikker 50-100g under træning og 100-150g efter træning alt efter hvilken træning det har været.. Nemme kcal
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Udgaard skrev:
Er ikke helt klar over om det var møntet på mig, i forhold til mit råd?

Nej.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online