Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Mange kalorier med/uden fedt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa! Jeg har et, måske mærkeligt spørgsmål, men anyway.

Jeg holder mig personligt til mad med så lidt fedt som overhovedet muligt, på trods af jeg 'bulker', men som stadig er 'kalorie' bomber.
Størstedelen at min kost kommer igennem skummetmælk, havregryn, mandler, og rugbrød.

Jeg prøver at undgå mad med for højt fedt indhold, men tænker så om det overhovedet giver nogen mening når jeg bulker.

Altså lad os antage at:

1. jeg spiser 3500 kcal som primært bestod af 'sunde' madvarer med lavt fedt indhold.

eller/

2. jeg spiser 3500 kcal bestående af mad med højt fedt indhold, såsom McD mad.

Ville det så være fulstændigt ligemeget hvad jeg spiste, så længe jeg får tilstrækkeligt med vitamine & mineraler. (og jeg tænker ikke på ting med sundt fedt indhold såsom mandler.)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

lavt mættet fedt er ikke nødvendigvis sundt
Højt mættet fedt er ikke nødvendigvis usundt

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvad med at spise mad med 'højt' indhold af fedt, fra bedre kilder end McD?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Hvad med at spise mad med 'højt' indhold af fedt, fra bedre kilder end McD?

Dette kan klart anbefales.

Hvis du læser, så spiser jeg ikke McD, bruge det blot som et eksempel. Jeg skriver "såsom".

Jeg skriver netop at jeg ikke er meget for mad med højt fedtindhold. Derfor skriver jeg overnævnte spørgsmål.

Miro skrev:Hvis du læser, så spiser jeg ikke McD, bruge det blot som et eksempel. Jeg skriver "såsom".

Jeg skriver netop at jeg ikke er meget for mad med højt fedtindhold. Derfor skriver jeg overnævnte spørgsmål.

Som jeg forstår Dingo, så anfører han blot at McD er et ret dårligt eksempel på kost med højt fedtindhold. Et bedre kunne være laks eller æg.

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
Miro skrev:Hvis du læser, så spiser jeg ikke McD, bruge det blot som et eksempel. Jeg skriver "såsom".

Som jeg forstår Dingo, så anfører han blot at McD er et ret dårligt eksempel på kost med højt fedtindhold. Et bedre kunne være laks eller æg.

Ja okay. Kunne måske godt gøre det lidt mere realistisk også.

Men ja, istedet for McD kunne det måske være Æg,Ost osv. Altså det jeg prøver at finde frem til, er om det er ligegyldigt hvad du spiser når du bulker, så læge vitamin & mineral behovet bliver dækket, eller om det har fordel at spise sundt, men måske noget mere for at ramme de 3500 kcal, end man skal hvis man spiser mange fedt-rige madvarer, som de tit er mange kalorier i.

Miro skrev:
Stenalt skrev:

Ja okay. Kunne måske godt gøre det lidt mere realistisk også.

Men ja, istedet for McD kunne det måske være Æg,Ost osv. Altså det jeg prøver at finde frem til, er om det er ligegyldigt hvad du spiser når du bulker, så læge vitamin & mineral behovet bliver dækket, eller om det har fordel at spise sundt, men måske noget mere for at ramme de 3500 kcal, end man skal hvis man spiser mange fedt-rige madvarer, som de tit er mange kalorier i.

Problemet er at du skriver "sundt" om madvarer der er fedtfattige, og åbenbart ser alt fedt som værende dårligt for dig.
Fedt er vigtigt for dig, ligemeget om du bulker, cutter eller bare ligger på ligevægtsindtag. Får du lidt fedt igennem din daglige kost pt er du ikke sund, da du mangler næring, så simpelt er det.
Tommelfingerreglen herinde synes at være MINIMUM 1 gram/kg kropsvægt om dagen, hovedsageligt fra sunde fedtstoffer. Får du mere end det gør det ingenting, næsten tvært imod.
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

det du siger er at kalorietætte og fede ting er usunde?

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Fedt er godt! Evt put rapsolie i en protein shake ;)
Brugeravatar

Så formulerer jeg mig forkert, beklager.

Altså jeg spiser minimum 80 gram mandler om dagen.
Men jeg ved udemærke godt hvilket sunde alternativer der til fedt, og hvilket der er usunde. Men jeg ser ikke sådan på det, at det mad med lav fedtindhold er sund mad, og heller ikke nødvendigvis omvendt.
Jeg søger blot frem til om det er ligegyldigt hvad man putter i sig under bulk, eller det kan 'betale' sig at spise sundt i større mængder.
Hvad ikke om der er nogle der forstår? :)

Alex789 skrev:det du siger er at kalorietætte og fede ting er usunde?

Nej.

Jeg spiser både mandler & havregryn, som må siges at være dejlige tætte kalorier.
Og nej, eks. mandler er rigt på fedt, som jeg udemærket godt ved er sundt fedt. Jeg ved godt hvad der er sundt og 'usundt'. Jeg ser IKKE på det som du skriver, selvom det måske er blevet opfattet sådan.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster