Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Manglende symmetri

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ved at jeg har haft det her problem oppe og vende med jer før, men nu prøver jeg altså igen..

Mit problem er, at mit venstre bryst er væsentlig større end det højre, og tidligere blev jeg anbefalet at køre med løse vægte i mine brystøvelser, da dette jo må give denne samme belastning på begge bryster.. Dette har jeg så gjort i godt et halv års tid nu - dog uden synderlige forbedringer. Tværtimod lader forskellen blot til at blive større...

Mit spørgsmål går nu på, om det kunne hjælpe, hvis jeg til mit full-body program, som i øjeblikket består af brystøvelserne: 3x8 dumbell bench press og 3x8 dumbell incline bench press, eventuelt tilføjede 2x8 cable chest press, hvor jeg dog kun benyttede min højre arm, således at kun højre bryst bliver stimuleret?.. Ville dette kunne hjælpe mig til at opnå større vækst på mit højre bryst, eller vil det blot betyde at jeg overtræner dette, og herved forværrer situationen?

Handler det i virkeligheden blot om, at jeg skal acceptere at min krop ikke er bygget 100% symmetrisk op, og istedet blot skal arbejde med de muligheder jeg har? eller kan jeg virkelig gøre noget ved det her problem? :)

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis din bevægelse er symetrisk i begge side og vægten samt reps er den samme, og at du på ingen måde gør forskel på den ene og den anden side, så vil det med tiden blive så udlignet som det kan, det vil jeg i hvert fald mene.

Hvor cut er du? (for fedt kan snyde)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

det ligger højstsandsynligt i dine gener.. det udligner sig selv med tiden som det også bliver nævnt..
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

MagnusP skrev:Jeg ved at jeg har haft det her problem oppe og vende med jer før, men nu prøver jeg altså igen..

Mit problem er, at mit venstre bryst er væsentlig større end det højre, og tidligere blev jeg anbefalet at køre med løse vægte i mine brystøvelser, da dette jo må give denne samme belastning på begge bryster.. Dette har jeg så gjort i godt et halv års tid nu - dog uden synderlige forbedringer. Tværtimod lader forskellen blot til at blive større...

Mit spørgsmål går nu på, om det kunne hjælpe, hvis jeg til mit full-body program, som i øjeblikket består af brystøvelserne: 3x8 dumbell bench press og 3x8 dumbell incline bench press, eventuelt tilføjede 2x8 cable chest press, hvor jeg dog kun benyttede min højre arm, således at kun højre bryst bliver stimuleret?.. Ville dette kunne hjælpe mig til at opnå større vækst på mit højre bryst, eller vil det blot betyde at jeg overtræner dette, og herved forværrer situationen?

Handler det i virkeligheden blot om, at jeg skal acceptere at min krop ikke er bygget 100% symmetrisk op, og istedet blot skal arbejde med de muligheder jeg har? eller kan jeg virkelig gøre noget ved det her problem? :)

På forhånd tak!

Ingen er 100% perfekt, desværre.. Din primært brugte arm, vil altid have en større triceps biceps under arm osv, der der lige er et fluefis større end den anden.. Sådan er det sgu for alle mennesker..
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

kuglen skrev:det ligger højstsandsynligt i dine gener.. det udligner sig selv med tiden som det også bliver nævnt..

Ja kan man håbe :)

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Vil umiddelbart stadig mene at du blot bør køre efter samme håndvægt-teori, da det burde udligne sig når begge har samme styrke.. :roll:

Hvis du begynder at køre tungere i den svage side end i den anden vil du højst sandsynligt skabe asymetri styrkemæssigt, selvom massen måske bedre udlignes. Hvis det overhoved ikke har hjulpet kan du førsøge med forskellig tyngde og se om det så udligner sig, men pas på du ikke skaber asymetri på såvel skulder og triceps også så.. Den er giftig, men hvis du er villig til at forsøge kan det være en mulighed, selvom det er vovet.. :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)

Venstre bryst er større, fordi hjertet ligger under den venstre brystmuskel.
Siden hjertet slår hele tiden, så vil det også stimulere de muskler tæt på hjertet, det er samme princip som på tv-shop med de elektriske puder.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

R0mme1 skrev:Venstre bryst er større, fordi hjertet ligger under den venstre brystmuskel.
Siden hjertet slår hele tiden, så vil det også stimulere de muskler tæt på hjertet, det er samme princip som på tv-shop med de elektriske puder.

Korrekt. Har aldrig mødt nogen med et større højre bryst.

JumpJump! skrev:
R0mme1 skrev:Venstre bryst er større, fordi hjertet ligger under den venstre brystmuskel.

Korrekt. Har aldrig mødt nogen med et større højre bryst.

Så har du ikke mødt mig. Mit højre bryst er en anelse større end det venstre. Men som der også var en der nævnte kan fedt snyde, så det må være tilfældet her.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

så har jeg ikke noget hjerte :? mine patter er samme størelse..
tror ikke helt på at den holder romme1
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

vær opmærksom på at du kører med samme ROM i hver side. Hiv fat i en gut og be ham tjekke om dine arme kommer lige langt ned.

hvis det er et stort problem, kunne jeg godt finde på at træne der halter ekstra

kuglen skrev:så har jeg ikke noget hjerte :? mine patter er samme størelse..
tror ikke helt på at den holder romme1

Haha, det er altså ikke alle mennesker der har et større venstre bryst. Men ved de fleste der har, er tilfældet pga. hjertet er på venstre side. Det har ikke ens betydning med at alle mennesker har et større venstre bryst. ;)

MagnusP skrev:Jeg ved at jeg har haft det her problem oppe og vende med jer før, men nu prøver jeg altså igen..

På forhånd tak!

Hey Magnus!

Har fuldstændig det samme problem, og er sikker på at det er vores gener som skyldes vores form!

Har længe kæmpet med at få rettet det op, men det kan ik lade sig gøre, selvom jeg nogle gange har mest øm i højre bryst, men stadig samme forskel... Og det er virkelig træls, for det er så nemt at se forskellen.. Men forskellen kan kan formindskes, hvis du får din fedtprocent lidt ned, for ved mit vedkommende, så har jeg mere fedt på venstre bryst end højre... MEN som sagt, der vil altid være en forskel på størrelsen..
Lev livet mens du kan!

Geografisk sted: Århus

Galleri: Vis galleri (4)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster