Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Mangler motivation - hjælp mig drenge!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drenge!

Først lidt historie:

Jeg startede min bb erfaring tilbage i dec. 2006, hvor jeg som en "lille splejs" på 20 år tog i centeret for første gang i mit liv med en kampvægt på 64 kg. og en højde på 180 cm.
Jeg havde virkelig motivationen i top og så hurtige resultater. Jeg slugte alt læsemateriale, og jeg spiste nærmest ikke et gram "forkert". Jeg var en maskine og ca. 10 mdr. efter vejede jeg 82 kg. og havde en krop de fleste ville gøre meget for. Tog næsten 20 kg. på over 10 mdr. og jeg var mega stolt. 2007, 08 og 09 gik med træning, træning og træning, og var flyttet hjem til de gamle igen i mellemtiden pga. private årsager, så det hele var nemt.

Så kom januar 2010, og jeg fik nyt job. Flyttede ud igen og havde egentlig planlagt at holde min træning ved lige, men det glippede. Jeg arbejder som butikschef i en butik/center fra 9 til 17 hver dag, og med transport er jeg hjemme allertidligst 18.45, (heldigt jeg er chef, ellers havde jeg først fri kl. 19) - så min lyst til træning forsvandt hurtigere og hurtigere. Jeg har forgæves prøvet at træne, for ikke at lade de fire års arbejde gå til spilde, men i dag 11. april 2011 har jeg ikke rørt en vægt i et år. Jeg er rent ud sagt blevet et dovent svin, med fokus på mit job og lever alt for godt i weekenderne med fester eller afslapning med alt for usundt mad.
Jeg kan nogle gange tænke på, at før i tiden var jeg ikke til at få med hjem fra træningscenteret, men nu er det stik modsat. Når jeg kommer hjem, føler jeg slet ingen motivation for at komme af sted og træne, men falder bare om på sofaen, og bliver der. Jeg har prøvet med træningspartnere, men måtte alt for ofte melde afbud, og følte kun jeg holdte dem for nar, så det stoppede jeg. Jeg har prøvet at se videoer og gamle billeder af mig selv, men det hjælper mig heller ikke.. Jeg bliver så pisse sur på mig selv, for hvor er min selvdiciplin henne? Hvor er den person der gik så meget op i bb og kost, og bare knaldede til den?

Det der har gjort det største udslag, er at den gang jeg trænede havde jeg jo fri kl. 13-14 hver dag, og kunne komme hjem og træne inden aften, og boede hjemme, så havde det for nemt.
Men bare fordi man er hjemme kl. 18.45 og ikke bor hjemme, så burde det da ikke ændre noget? Eller gør det? :?

Så derfor skriver jeg herinde igen, for at høre om I har prøvet noget ligende, eller har nogle gode råd?

Jeg vil jo gerne tilbage igen til den trænede krop, smide alt mit fedt og min grimme ølmave :(

Håber I gider tage jer tid til at sparke mig bag i...
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Well, personligt have jeg flyttet, eller quittet arbejdet.

1 time 45 min transport hver vej? Det ville jeg ALDRIG ofre på et job, det er 3½ time om dagen!

Min motivation er også faldet en smule, nu min daglige transport er gået fra 20 min, til 2-3 timer om dagen(skiftet fra læreplads, til skole), men er kun på skole ~10 uger om året, så jeg klarer den lige.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvordan ser din fysik ud nu?

Har du prøvet følgende:

1. Tage din træningstaske med på arbejde, og tage derhen direkte efter arbejde. På den måde undgår du overhovedet at have muligheden for, at ende på sofaen.

2. Anskaffe dig træningsudstyr derhjemme - nu ved jeg ikke hvordan din økonomi er, men det er lettere at komme i gang med at træne, når man kun skal bevæge sig fem meter.
Sidst rettet af a34 11. apr 2011, 11:28, rettet i alt 1 gang.

Jeg har selv perioder med meget arbejde, hvor træningen er nødsaget til at blive nedprioritere.
Jeg tror du først og fremmest skal sænke din ambition for din træning - det virker som om, at du tror at du kun kan træne på din gamle facon, men realiteten er, at du hverken føler du har tid eller motivation til at træne, og slet ikke som du gjorde det før hen.

Start på en frisk og sig til dig selv, at hvis bare du når at komme i centret 2 gange på en uge, så har det været en succes. Ligesom da du startede, vil du hurtigt blive grebet at din fremgang, føle overskud i dit arbejde og i øvrigt en forbedring i din livskvalitet.

Jeg tror på, at det er yderst vigtigt at have sig en hobby. Det er en form for "afslapning" og frakobling, som ikke kan hentes ved at ligge på sofaen efter arbejde. Lad træning være din nye hobby. Glem hvor fit du igang har været og start på en frisk. Benyt dig evt. af et energiprodukt når du kommer hjem, for eksempel koffeinpiller. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Jeg-er-sulten skrev:Well, personligt have jeg flyttet, eller quittet arbejdet.

1 time 45 min transport hver vej? Det ville jeg ALDRIG ofre på et job, det er 3½ time om dagen!

Altså jeg har fri kl. 17, så skal jeg lige gøre de sædvanlige chef-pligter inden jeg smutter, så har nok i alt 45 min. transport, men kan bare ikke gå før, selvom jeg har fri kl. 17.. Lidt svært at forklare, men pointen er at jeg først er hjemme 18.45 på en normal hverdag...

a34: Min fysik er nok begrænset efterhånden. Jeg har ingen kondi, har festet og været alt for doven det sidste års tid, og spiser nok lidt for usundt/nemt om aftenen. Så det hele er rent ud sagt noget skidt... Men tak for dine råd. Har overvejet et lille hjemmecenter når jeg finder ny større lejlighed med kæresten, så skal jeg have mit eget lille kammer måske :)

M.R.J. du har sgu nok ret, eller det har du sådan set. Jeg vil jo gerne tilbage til min gamle super form, men det må jeg jo bare indse at det kommer jeg ikke bare lige sådan. Det tar tid. Men med blot 2 gange i centeret om ugen, kan man også lave resultater?

Men min levesil skal have et spark den anden vej. For jeg lever for usundt og dikker måske lidt for meget i weekenden, så det skal jeg lave om på.. Så med en sundere levestil og et besøg i centeret 2 gange om ugen, så mener du godt jeg kan komme i gang igen og lave resultater?

Tusind tak fordi i alle har taget jer tid til at læse og hjælpe..
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Når jeg foreslår at starte med 2 træningsdage ugentligt, er det simpelthen for at minimere risikoen for at du går død.. :) Self. vil det også kunne skabe nogle begynderresultater, men mest af alt, er det for at du skal komme igang.

Mange rammer tidligt muren, fordi de beslutter sig for at ændre livsstil og mandagen efter påbegynder et ugentligt workload på 6 træningsdage og diæt. Det er for ambitiøst som begynder.
Start stille ud - og held og lykke.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

1. Tage din træningstaske med på arbejde, og tage derhen direkte efter arbejde. På den måde undgår du overhovedet at have muligheden for, at ende på sofaen.

Vil give a34 ret. Jeg har selv benyttet samme metode, og det hjalp klart på træningsfrekvensen.
Hvis først man kommer hjem og samtidigt er umotiveret, bliver man nemt hængende i sofaen.
Start evt "let" ud med to gange full-body om ugen, og se om ikke det får inspirationen til at vende tilbage.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

M.R.J. skrev:Når jeg foreslår at starte med 2 træningsdage ugentligt, er det simpelthen for at minimere risikoen for at du går død.. :) Self. vil det også kunne skabe nogle begynderresultater, men mest af alt, er det for at du skal komme igang.

Mange rammer tidligt muren, fordi de beslutter sig for at ændre livsstil og mandagen efter påbegynder et ugentligt workload på 6 træningsdage og diæt. Det er for ambitiøst som begynder.
Start stille ud - og held og lykke
.

Hehe det var præcis sådan jeg tænkte sidst jeg prøvede.. Nu sku den fanden ha, og jeg lavede min gamle cut diæt og sygt program for at få min alt for store ØL-maven væk, men gik hurtigt død :( så ja, dit råd er super godt... Tak!

Ja Maldon, det vil jeg prøve.. Så kører jeg direkte derind i centeret efter job. Så kan jeg jo spise i bilen på vej hjem, for at have noget i maven, eller hvad gjorde du? Havde du mad med hjemme fra?
Brugeravatar

Hvis jeg var dig, ville jeg prioritere at få rettet op på din kost, som det første. Dårlig kost er sku en ond cirkel, da dårlig kost giver mindre energi, oversku, glæde mv, og når man så er pårvirket af det, ja så bliver det igen sværre at træffe de rigtige valg på andre punkter. Sådan er det i hvert fald i stor stil for mig selv.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Critter skrev:Hvis jeg var dig, ville jeg prioritere at få rettet op på din kost, som det første. Dårlig kost er sku en ond cirkel, da dårlig kost giver mindre energi, oversku, glæde mv, og når man så er pårvirket af det, ja så bliver det igen sværre at træffe de rigtige valg på andre punkter. Sådan er det i hvert fald i stor stil for mig selv.

Ja, det er sgu det allersværeste! Den lille snack man er blevet vandt til, som lige blir til to-tre mere, når man sidder og hygger, de skal skiftes ud med frugt og grønt, men det kan jo også gøres lækkert :)

Men ja, den usunde levestil skal væk, og det kan kun gå for langsomt! Ikke mere cola osv. :( piv!
Lidt er vel tilladt, men det er jo næsten som at køre en cut-periode igen?!

Øv der ikke er nogen nem vej at smide den oppustelige ølmave på :lol:
Brugeravatar

method skrev:Øv der ikke er nogen nem vej at smide den oppustelige ølmave på :lol:

Nothing in this world that is worth having comes easily.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Ja Maldon, det vil jeg prøve.. Så kører jeg direkte derind i centeret efter job. Så kan jeg jo spise i bilen på vej hjem, for at have noget i maven, eller hvad gjorde du? Havde du mad med hjemme fra?

Ja, jeg havde en ekstra madpakke med (plus frugt) som jeg spiste inden jeg tog fra arbejde.
Ikke sindssygt spændende, men det fik mig i gang igen.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Brugeravatar

Hehe næh måske ikke, men nyt rugbrød sammen med lidt salat under ens favorit pålæg skader nu aldrig :D og så lige et glad koldt mælk.. så kører det sgu.. 2-3 gange om ugen siger du... Er der nogle dage du ville vælge fremfor andre?
Brugeravatar

Altså, jeg startede ud med mandag-onsdag-fredag (så jeg kunne fede den i weekenden :wink: ) og i løbet af halvanden til to måneder kunne jeg mærke, at energien begyndte at vende tilbage, og med den også inspirationen.
Det mantale betyder en del (som jeg oplever det), og jeg opdagede, at jeg genvandt noget af den tabte styrke/form langt hurtigere, end jeg havde frygtet.
Lidt som om kroppen hurtigt "kom i tanke om" hvordan det var at være i bedre form, hvilket gav et gevaldigt moral-boost.

Ens energi-niveau stiger jo også i takt med den genvundne form, hvilket klart var et plus i en i øvrigt presset hverdag. Forstået på den måde, at de timer jeg lagde i centret ikke kun var en investering i "kampen mod topmaven", men også bedrog med energi til de øvrige pligter min dagligdag indeholdt.

Så hvor jeg før havde haft en periode, hvor jeg tænkte; "jeg orker ikke også at træne lige pt", er det nu mere noget med: "jeg orker ikke min dagligdag, hvis ikke jeg træner".

Jeg tror, du vil opleve noget af det samme (specielt hvis du har trænet før), men jeg ved det selvfølgelig ikke.
Brugeravatar

Det er en god point, og det er noget jeg helt sikkert vil afprøve...

Nu hvor der bliver givet et godt råd om at leve en sundere levestil, altså en slags cut-periode, hvor meget tillader i jer så at smage på det usunde? Er en cola og en Snikers bar eller en pizza OK i ny og næ, og lidt god mad + en øl fredag aften, går det også? Eller takker I fuldstændig nej tak?

Problemet er at lige nu lever jeg for godt/usundt og dyrker for lidt motion/slet ingen motion, så jeg skal jo til at skære væsentligt ned på det usunde, men hvor meget plejer i at tillade?
Brugeravatar

Jeg lever efter 80/20 princippet, men jeg har så heller ikke planer om at stille op i nogen form for konkurrencer Altså, jeg lever sundt i 80% af tiden, hvilket giver fint plads til en junkfood dag og lidt weekend guf/øl, hvis lysten skulle indfinde sig.
Sådan fungerer det bedst for mig, da jeg simpelthen ikke orker, at leve asketisk full-time.

Det er vel dybest set et spørgsmål om hvad der giver én den bedste livskvalitet, og om at finde den sundeste mulige livsstil, som man samtidigt kan holde ud.
Brugeravatar

Maldon skrev:Jeg lever efter 80/20 princippet, men jeg har så heller ikke planer om at stille op i nogen form for konkurrencer Altså, jeg lever sundt i 80% af tiden, hvilket giver fint plads til en junkfood dag og lidt weekend guf/øl, hvis lysten skulle indfinde sig.
Sådan fungerer det bedst for mig, da jeg simpelthen ikke orker, at leve asketisk full-time.

Det er vel dybest set et spørgsmål om hvad der giver én den bedste livskvalitet, og om at finde den sundeste mulige livsstil, som man samtidigt kan holde ud.

Quoted for mother fucking truth
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Maldon skrev:Jeg lever efter 80/20 princippet, men jeg har så heller ikke planer om at stille op i nogen form for konkurrencer Altså, jeg lever sundt i 80% af tiden, hvilket giver fint plads til en junkfood dag og lidt weekend guf/øl, hvis lysten skulle indfinde sig.

Super måde at se tingene på! =D> takker for hjælpen!

Skal op at træne i dag, og har ekstra madpakke + tasken med på arbejde, så nu er der ingen vej uden om :) glæder mig faktisk til at komme i gang.. Tirsdag + torsdag blir det, og så må vi se hvad starten giver mig i fremtiden.. Jeg skal nok følge op på det!

I dag starter kampen mod ølmaven i hvert fald... og så håber jeg at jeg får lyst til at snige noget cardio træning ind i min uge også, sådan jeg kan tabe mig :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster