Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Marathon og fullbody

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har nu styrketrænet on/off seriøst i halvandet år. Nu har jeg så en plan om at deltage i et marathon næste år og jeg vil høre hvordan det kan gå i spænd med styrketræning. Jeg har forestillet mig noget med et fullbody program 3 gange om ugen og når marathontræningen bliver intensiveret så skære det ned til 2 gange ugentligt...

Er der nogen med erfaring med en sådan kombination og som evt kan anbefale et solidt fullbodyprogram (selvfølgelig skal jeg både squatte og dødløfte!!).
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Såååå du vil gerne blive større og stærkere imens du bliver tyndere og svagere?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:Såååå du vil gerne blive større og stærkere imens du bliver tyndere og svagere?

jeg tror du misforstår.. Som jeg ser det vil han gerne bibeholde så meget styrke og masse, som han nu engang kan mht. Marathon. Der er ingen der siger at man skal ligne et anoreoksi offer, bare fordi man vil være habil langdistance løber...
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

peter n skrev:Såååå du vil gerne blive større og stærkere imens du bliver tyndere og svagere?

Flabede kommentarer som denne frabedes, tak.

Jeg vil gerne opnå en symbiose mellem styrketræning og løbetræning. Således vil jeg prøve at tænke sundhed lidt mere holistisk end 'bare' at træne det ene eller det andet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Blå Time skrev:Jeg har nu styrketrænet on/off seriøst i halvandet år. Nu har jeg så en plan om at deltage i et marathon næste år og jeg vil høre hvordan det kan gå i spænd med styrketræning. Jeg har forestillet mig noget med et fullbody program 3 gange om ugen og når marathontræningen bliver intensiveret så skære det ned til 2 gange ugentligt...

Er der nogen med erfaring med en sådan kombination og som evt kan anbefale et solidt fullbodyprogram (selvfølgelig skal jeg både squatte og dødløfte!!).

Det kan sagtens lade sig gøre. Afhængig af hvor tung du er vil det dog alt andet lige være sværere at løbe hurtigt end hvis man var mere afpillet.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Blå Time skrev:Jeg har nu styrketrænet on/off seriøst i halvandet år. Nu har jeg så en plan om at deltage i et marathon næste år og jeg vil høre hvordan det kan gå i spænd med styrketræning. Jeg har forestillet mig noget med et fullbody program 3 gange om ugen og når marathontræningen bliver intensiveret så skære det ned til 2 gange ugentligt...

altså.. hvis du går efter at få så hurtig en tid som muligt skal du gerne være mager. Men hvis det fordi du bare vil gennemføre det behøver man overhovedet ikke at være mager for at kunne løbe et maraton.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Blå Time skrev:

Jeg vil gerne opnå en symbiose mellem styrketræning og løbetræning. Således vil jeg prøve at tænke sundhed lidt mere holistisk end 'bare' at træne det ene eller det andet.

Jeg kan ikke se hvordan du finder mit indlæg flabet.
De to ting komplementerer ikke hinanden særlig godt for at sige det pænt. Kan forstå hvis man som langdistanceløber laver lidt styrketræning for et stærkere "push-off", skadesforebyggelse eller bedre holdning, men at dyrke de to ting ligeligt giver ikke rigtig mening.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:
Blå Time skrev:

Jeg kan ikke se hvordan du finder mit indlæg flabet.
De to ting komplementerer ikke hinanden særlig godt for at sige det pænt. Kan forstå hvis man som langdistanceløber laver lidt styrketræning for et stærkere "push-off", skadesforebyggelse eller bedre holdning, men at dyrke de to ting ligeligt giver ikke rigtig mening.

Jeg synes måske ikke dit første indlæg var så konstruktivt, men jeg forstår udmærket godt din pointen. Planen er selvfølgelig heller ikke at bulke op mens jeg samtidig prøver at komme i god løbeform.

Jeg håber dog på at kunne holde på lidt af min muskelmasse samtidig med at komme i bedre form. Mit mål angående størrelse på overarmene ligger nok under hvad størstedelen her på bordet ser som ideal, og jeg vil derfor være tilfreds med en 'tynd' lean form.
Pt vejer jeg 83 kg og har lidt rigeligt fedt. Jeg regner med at være skåret ned til 73-74 omkring samme tid næste år - hvis alt går efter planen og jeg forbliver skadesfri :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster