Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

Masse??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB

Jeg har førhen kørt efter et fullbodyprogram, (fra ca. et års tid siden) men jeg kørte simpelthen død i det, da det tog så lang tid at køre igennem og jeg trænede alene..
Derfor er jeg gået på jagt efter et program der er fordelt over mange dage, men med færre øvelser.

Jeg går udelukkende efter masse her til at starte med, da jeg er rimelig spinkel.. Så derfor vil jeg spørge mig til råds herinde om, hvilket program i synes er bedst..

Jeg havde også i tankerne om at købe noget proteinshake, til efter træningspasene. Kan det betale sig at smide de ekstra penge efter en 95% frem for en på 80%?

På forhånd tak.!
"Hellere en god trekant, end en ond cirkel"

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det bedste ville være at starte op med at fastsætte en træningsplan. For begyndere ville jeg anbefale at du starter stille og roligt ud så at du ikke kommer til skade. Hvis du er spinkel er det er en god idé at smide nogen kg på, det vil ske automatisk hvis du begynder at indtage proteinpulver. start yd med at træne 3-4 gange om ugen, hvor det vil være bedst at køre splitprogram for at styrke de svagere muskelgrupper.

Det kunne evt. se sådan her ud:

mandag - bryst, skulder, triceps
tirsdag - ryg, biceps, underarme
onsdag - pause
torsdag - ben og mave

For at få masse skal du indtage flere kalorier end du kan forbrænde så spis mere end du plejer og løft tungt, men husk at du skal kunne håndtære vægten og kør 2-3 sæt hver øvelse og udfør 6-8 reps. Din workout burde ikke tage mere end en 60 minutter, så om ugen vil du bruge cirka 3 timer på at træne og så skal du selvfølgelig også indtage en kulhydrater og protein, husk at du gerne må spise mere for at ”bulke” op, således vil din krop være i anabolsk tilstand når du hviler.

held og lykke med det!
"The Heavy Duty, high-intensity training system represents a rational approach to the subject of productive exercise. The mystics of muscle, with their ill-conceived, poorly conceptualized - instinctive - training system have had their day." - Mentzer
Brugeravatar

Geografisk sted: 9670

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 136.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (11)

Damse skrev:Det bedste ville være at starte op med at fastsætte en træningsplan. For begyndere ville jeg anbefale at du starter stille og roligt ud så at du ikke kommer til skade. Hvis du er spinkel er det er en god idé at smide nogen kg på, det vil ske automatisk hvis du begynder at indtage proteinpulver. start yd med at træne 3-4 gange om ugen, hvor det vil være bedst at køre splitprogram for at styrke de svagere muskelgrupper.

Det kunne evt. se sådan her ud:

mandag - bryst, skulder, triceps
tirsdag - ryg, biceps, underarme
onsdag - pause
torsdag - ben og mave

For at få masse skal du indtage flere kalorier end du kan forbrænde så spis mere end du plejer og løft tungt, men husk at du skal kunne håndtære vægten og kør 2-3 sæt hver øvelse og udfør 6-8 reps. Din workout burde ikke tage mere end en 60 minutter, så om ugen vil du bruge cirka 3 timer på at træne og så skal du selvfølgelig også indtage en kulhydrater og protein, husk at du gerne må spise mere for at ”bulke” op, således vil din krop være i anabolsk tilstand når du hviler.

held og lykke med det!

Det er noget vrøvl, at musklerne kommer af sig selv, hvis bare han begynder at indtage proteinpulver.
Proteinpulver er et tilskud til din normale kost, dvs. får du ikke tilstrækkelige mængder protein gennem kosten, så er proteinpulver en god og let ting at have ved hånden. Jeg kan ikke se nogen grund for dig til at smide ekstra penge i WHEY 95, WHEY 80 er ganske fint, og jeg tror det er det de fleste bruger.

Når du ikke gider træne fullbody, så ville et 2 split nok være at foretrække.
Prøv at kig på (link slettet) under artikler og find den artikel som hedder "FUNDAMENT træning for begyndere", hvis du har mod på det, så syntes jeg du skal give dig i kast med det program.

Held og lykke!
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Kostplan: Vis kostplan

Tog det for lang tid?

Jeg kører fullbody på 45-50 min uden problemer med følgende øvelser:

Squat
Dødløft
Bænkpres
BOR
Military
Chin-ups
Kneeling Crunch
Shrugs
Fransk pres

Du kan evt. for at spare tid supersette nogle øvelser, men det er ikke nødvendigt for mig.

Hvis du kører et split, bør du træne oftere for at ramme musklerne med samme frekvens som du gør med fullbody 3 gange om ugen.

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Tog det for lang tid?

Jeg kører fullbody på 45-50 min uden problemer med følgende øvelser:

Squat
Dødløft
Bænkpres
BOR
Military
Chin-ups
Kneeling Crunch
Shrugs
Fransk pres

Du kan evt. for at spare tid supersette nogle øvelser, men det er ikke nødvendigt for mig.

Hvis du kører et split, bør du træne oftere for at ramme musklerne med samme frekvens som du gør med fullbody 3 gange om ugen.

Idéen med split er så bare at workload bliver større, da man rammer hver muskel mere flere øvelser end i et fullbody.
Brugeravatar

Okay, jeg skulle måske lige have fortalt at selvom jeg er spinkel har jeg dyrket sport på meget højt plan. Både svømning og løb; dog fra 2-3 år siden. Derfor er jeg ikke bange for at blive skadet med hensyn til overbelastning..

Jeg går klart efter et split program her til at starte med.. Jeg prøver at smække et program sammen senere når jeg har fået læst "Fundament træning for begyndere"

Mange tak for jeres svar. Håber i gider komme med kommentare til mit træningsprogram når det kommer ind..!

Så slap jeg for selv at sætte et program sammen:)
Lækkert der var et i artiklen..

Det ser således ud:
Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

Synes godt nok et år lyder som lang tid.. Men jeg vil se tiden an og se hvilke fremskridt jeg får gjort mig.. Derudover vil jeg, som de også anbefaler i artiklen, tage en uge med mindre vægt hvis jeg kan mærke min krop føler sig træt.

Jeg opretter nok en log, når jeg får penge til at melde mig ind i et center, så i fortsat kan følge mig og komme med gode råd..

Junioren skrev:Så slap jeg for selv at sætte et program sammen:)
Lækkert der var et i artiklen..

Det ser således ud:
Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

Synes godt nok et år lyder som lang tid.. Men jeg vil se tiden an og se hvilke fremskridt jeg får gjort mig.. Derudover vil jeg, som de også anbefaler i artiklen, tage en uge med mindre vægt hvis jeg kan mærke min krop føler sig træt.

Jeg opretter nok en log, når jeg får penge til at melde mig ind i et center, så i fortsat kan følge mig og komme med gode råd..

Ja, jeg kan ikke se nogen grund til at skulle træne programmet i et år. Træn det i 1-2 mdr, så du får teknikken ind og en fornemmelse for vægttræning. Derefter kan du evt. gå over til et split, hvis det er hvad du ønsker.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster