Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 784
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 782

Følg bodybuilding.dk på

Massiv styrkefremgang for min bedre halvdel

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'er

Bliver nød til at prale lidt på min kærestes vegne grundet hendes massive styrkefremgang. Hun startede som en en utrænet person og var generel "meget slap" og bøvlede tit med hendes ryg grundet, da den er "skæv" samt hendes piskesmæld.
Hun har aldrig styrkeløftet og var den "typiske" pige der trænede forgæves med maskiner, men har altid gerne ville, men af gode grunde ikke kunne starte uden nogen form for guide. Grundet mine skæve arbejdstider har det været svært at tage hende under mine vinger. Vi fandt en løsning (ud fra hendes egen vilje), det var at vi trænede hver gang kl. halv seks om morgenen og det fungerer super godt.Så hun startede hårdt ud med at følge mig og mit 2-splitsprogram.

Hun startede således.
ryg - ben - biceps
bryst - tricep - skuldre
pause
ryg - ben - biceps
bryst - tricep - skuldre
pause
ryg - ben - biceps

Alle sæt og rep køres 3x8-10. Dog har vi de dage hvor hun skulle finde hendes 1RM trænet lidt anderledes.

I mange øvelser startede hun med stangen og langsomt steg. Den mest markante stigning er dødløft - hun startede med stangen (20kg) til hendes 1RM er 85 kg. Det er siden januar!!!! :). Bænkpres startede hun med stangen 20 kg, som var en kamp, men er nu endt på 1RM 55 kg. Synes det er fedt at se en så massiv fremgang. Det skal siges at hendes ryg og piskesmæld mærker hun næsten ikke til længere, da hun har fået en bedre holdning og en sundere krop med muskler :)

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Godt at høre du har hjulpet hende OP. Har hun også nogle fremskridtsbilleder på kropsniveau?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog

Flot gået.
Det er dejligt at høre, at styrketræning har hjulpet hende med hendes smerter :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Præcis det samme for mig, har altid haft ondt i lænden, og fik besked af læger at jeg ikke måtte løfte noget. Efter jeg begyndte har jeg ikke haft et eneste problem med min lænd.

God historie! =D>
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Borumpas skrev:Flot gået.
Det er dejligt at høre, at styrketræning har hjulpet hende med hendes smerter :mrgreen:

Det har hjulpet rigtig meget og hun sover bedre om natten

MadzP92 skrev:Præcis det samme for mig, har altid haft ondt i lænden, og fik besked af læger at jeg ikke måtte løfte noget. Efter jeg begyndte har jeg ikke haft et eneste problem med min lænd.

God historie! =D>

Dårlig ryg kommer ofte af dårlig holdning og arbejdsstilling, så derfor mener jeg at træning vil kunne hjælpe på problemet

Forcedreps skrev:Godt at høre du har hjulpet hende OP. Har hun også nogle fremskridtsbilleder på kropsniveau?

Ja hun har et par stykker, men dem får jeg sku ikke narret fra hende :)

Styrkeliste

Hvis jeg var dig ville jeg tage en alvorlig snak med min kæreste, og spørge om hun mon var begyndt på det der kreatin.

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Døddssex skrev:Hvis jeg var dig ville jeg tage en alvorlig snak med min kæreste, og spørge om hun mon var begyndt på det der kreatin.

Det er hun, hun begyndte til feb. men alligevel de dage hvor vi har fundet hendes 1RM har vi trænet anderledes, for hun vil ikke kun tage 40 kg. 5 gange, slet ikke.

Styrkeliste

Prezn skrev:
Døddssex skrev:Hvis jeg var dig ville jeg tage en alvorlig snak med min kæreste, og spørge om hun mon var begyndt på det der kreatin.

Det er hun, hun begyndte til feb. men alligevel de dage hvor vi har fundet hendes 1RM har vi trænet anderledes, for hun vil ikke kun tage 40 kg. 5 gange, slet ikke.

Det var en joke, men da du er ny herinde er du lovligt undskyldt for ikke at vide det :-) Bid desuden mærke i at vi herinde vurderer pigers styrkefremgang ud fra billeder. Jeg vil derfor på det kraftigste opfordre dig til at lægge et par stykker ind, så vi rigtig kan se hvor stærk hun er blevet. Passer din styrkeliste, så skulle det - indtil videre - fortsat være muligt at gennemføre trods hendes mulige protester.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

ThomasNielsen skrev:
Prezn skrev:

Det var en joke, men da du er ny herinde er du lovligt undskyldt for ikke at vide det :-) Bid desuden mærke i at vi herinde vurderer pigers styrkefremgang ud fra billeder. Jeg vil derfor på det kraftigste opfordre dig til at lægge et par stykker ind, så vi rigtig kan se hvor stærk hun er blevet. Passer din styrkeliste, så skulle det - indtil videre - fortsat være muligt at gennemføre trods hendes mulige protester.

Hehe, man skal lige finde "jagongen" :). Ja det gør den, men hun er ekstrem "sippet" ang. sådan nogen ting, men vil gøre et ihærdigt forsøg :)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster