Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 860
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 858

Følg bodybuilding.dk på

Mere muskelmasse og mindre fedtprocent på samme tid?!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej kære BB'er.

Jeg håber i kan være mig behjælpelig på at finde frem til hvordan jeg prøver at opbygge større muskelmasse, men samtidig arbejder på at nedbringe min fedtprocent, så man muligvis ville kunne spotte en six-pack!?
Jeg ved grundlæggende, at hvis man vil forøge sin muskelmasse er det vigtigt at ligge i kalorie overskud, da kroppen derved nemmere kan opbygge muskelmasse.
Samtidig ved jeg, at hvis man ønsker at arbejde mod at få en six-pack kræver det en god portion mavemuskelmasse, samt en tilpas lav fedtprocent.

Mit spørgsmål er så .... Er det overhovedet muligt at kombinere de to ting i et program og i så fald hvad er jeres erfaringer med dette?

På forhånd tak :)
/Fuertaz

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er stort set umuligt at gøre begge dele på samme tid. Hvis du er helt nybegynder indenfor styrketræning, så vil du muligvis kunne bygge en lille smule "begyndergrains" på dine muskler selvom du ligger i kalorieunderskud, men ellers ikke.

Logbog: Ingen logbog

Hvis du øger din muskel masse vil den relativer fedt% jo falde.

Få nogle muskler må rådet herfra være.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Kostplan: Vis kostplan

Backbone skrev:Hvis du øger din muskel masse vil den relativer fedt% jo falde.

Få nogle muskler må rådet herfra være.

Absolut. Det er dog svært ikke at tage på i fedt hvis muskelvæksten skal være optimal, ihvertfald for undertegnede. :oops:
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Flyttet.

Som de andre siger: Det er noget nær umuligt, men hvis din muskelmasse stiger og du ikke gainer fedt, vil din fedtprocent falde. Det er dog noget nær umuligt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Flyttet.

Som de andre siger: Det er noget nær umuligt, men hvis din muskelmasse stiger og du ikke gainer fedt, vil din fedtprocent falde. Det er dog noget nær umuligt.

Tak for svar! Det vil sige, at endten så skal der virkelig bulkes og dernæst kan jeg koncentrere mig om, at cutte eller også er det bare fuldstændig spild af kræfter at både styrkeprøve og samtidig prøve at bygge en god kondination op og samtidig bringe min fedtprocent ned?

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 100.00

Fuertaz skrev:

Tak for svar! Det vil sige, at endten så skal der virkelig bulkes og dernæst kan jeg koncentrere mig om, at cutte eller også er det bare fuldstændig spild af kræfter at både styrkeprøve og samtidig prøve at bygge en god kondination op og samtidig bringe min fedtprocent ned?

Skriv lige det én gang til - for jeg forstod det virkelig ikke :)

Noget med styrkeprøve, koordination og fedtprocent?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Ikke for at hijacke, men står i lidt samme situation - jeg har små 10-12kg for meget på kroppen pt. - som har siddet der over længere tid.

Jeg har ikke travlt eller noget, så hvad er bedst tabe dem og så bygge på, eller bygge på og så tabe sig!?

Fuertaz skrev:

Det er aldrig spild af kræfter at holde sin styrke ved lige mens man cutter for at bringe fedtprocenten ned. Ellers vil din styrke forsvinde ret hurtigt, når du ligger i underskud. Du skal bare ikke forvente at gaine mens du ligger i underskud. Men styrketræning, konditionstræning og kalorieunderskud vil give dig et absolut bedste udgangspunkt for at bringe fedtprocenten ned mens du holder på så meget som muligt af den muskelmasse du har pt.

TonnyTyndarm skrev:Ikke for at hijacke, men står i lidt samme situation - jeg har små 10-12kg for meget på kroppen pt. - som har siddet der over længere tid.

Jeg har ikke travlt eller noget, så hvad er bedst tabe dem og så bygge på, eller bygge på og så tabe sig!?

Hvis du er ked af den krop, du har nu, så smed de ekstra kilo før du smider muskelmasse på.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Jeg er som sådan ikke ked af den :)

Det mere hvad der er mest optimalt, at bygge op med fornuftig cal. indtag tættere på bunden, eller starte her hvor kroppen alligevel har en sjat ekstra at tage af

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster