Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1476
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1474

Følg bodybuilding.dk på

Min nuværende kostplan. Tweaks til Cut?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey bb.dk. Har sat min kost ind i kostprogrammet her på siden, og kan se jeg får i omegnen af 3600kcal om dagen. Sommeren rykker jo tættere på, og et Cut ville være dejligt. Hvordan ville i disponere kosten i forbindelse med Cut? Min nuværende kost ser sådan her ud:
kostplan

Noget der springer i øjnene?

Jeg er 178 høj og vejer ~ 90kg. Bf aner jeg ikke, men mon ikke den er på ~ 16-18 %.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Massage og Motion

Træner her: Massage og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan se den ikke har registreret mandler om
Morgenen og peanutbutter ingen sengetid, men nåede ca op på de 3600kcal.

Styrkeliste

Den burde passe.
kostplan

Styrkeliste

Smid "Nutz peanutbutter" i skraldespanden og køb økologisk.

Og skift nogle af alle dine kulhydrater ud med grøntsager.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Pga sukkerindhold i nutz?
Og hvor ville du skære i kulhydraterne, mit sandwich- og rugbrød?

Styrkeliste

Og hvordan synes i denne plan er i forhold til bulk? Kunne være fedt hvis nogle af jer kloge hoveder lige ville give jeres mening, og hvilke ændringer i ville lave ift bulk/Cut.

Styrkeliste

Det ser fornuftigt ud! Jeg synes, at det giver ret meget sig selv, hvad du skal gøre i forhold til cut. Du får alligevel mine bud her:

Morgenmaden ville jeg ikke ændre.

I forhold til cut ville jeg droppe rugbrød/fiskefrikadellen klokken 08.00-10.00. Du får tæt på 400 kcal umiddelbart efter morgenmad. Spis i stedet en lille snack med mørk chokolade/mandler eller et stykke frugt/mandler 3 timer efter morgenmaden. Der er mange muligheder. 250-300 kcal burde gøre det.

Din frokost kunne indeholde mindre brød og mere æg/fisk/kød/grønt. Evt en skive brød, 2-3 æg/1-200 gram fisk eller kød og så gulerødder/tomat/peberfrugt for resten. Varier det lidt fra det til dag.

Drop weightgainer efter træning. Du får rigeligt protein fra din shake. Spis en banan ved siden af.

De to sidste måltider ville jeg ikke nødvendigvis ændre. Gå efter økologisk peanutbutter. Det der nutz er fyldt med salt og sukker.

EDIT: I forhold til bulk ser det fint ud. Der skal du bare øge mængderne så du ligger i energioverskud.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Larsen123 skrev:Det ser fornuftigt ud! Jeg synes, at det giver ret meget sig selv, hvad du skal gøre i forhold til cut. Du får alligevel mine bud her:

Morgenmaden ville jeg ikke ændre.

I forhold til cut ville jeg droppe rugbrød/fiskefrikadellen klokken 08.00-10.00. Du får tæt på 400 kcal umiddelbart efter morgenmad. Spis i stedet en lille snack med mørk chokolade/mandler eller et stykke frugt/mandler 3 timer efter morgenmaden. Der er mange muligheder. 250-300 kcal burde gøre det.

Din frokost kunne indeholde mindre brød og mere æg/fisk/kød/grønt. Evt en skive brød, 2-3 æg/1-200 gram fisk eller kød og så gulerødder/tomat/peberfrugt for resten. Varier det lidt fra det til dag.

Drop weightgainer efter træning. Du får rigeligt protein fra din shake. Spis en banan ved siden af.

De to sidste måltider ville jeg ikke nødvendigvis ændre. Gå efter økologisk peanutbutter. Det der nutz er fyldt med salt og sukker.

EDIT: I forhold til bulk ser det fint ud. Der skal du bare øge mængderne så du ligger i energioverskud.

Mange tak for det super gode indlæg. Mht frokosten vil jeg da helt sikkert prøve at ændre lidt på det, som du siger kan brødet godt skæres ned, og hive lidt mere grønt og kød indenbords.
Mht Weightgaineren drikker jeg den udelukkende fordi det indeholder kulhydrater, hvilket jo burde være en rigtig fin ting efter træning. Ren whey er vel ikke at foretrække?

Og nutz er hermed smidt i skraldespanden :D

Styrkeliste

Ren whey og en banan eller to on the side. Det er efter min mening rigeligt sukker. Jeg spiser selv kun en lille banan, og det har jeg helt fine erfaringer med. Omkring en time efter træning spiser jeg så et større måltid.

"Weight gainer" og "cut". Det er umiddelbart to ting, der ikke helt går hånd i hånd. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, så længe, at du ligger i energiunderskud, men jeg ville selv skære det ud af min kostplan.

Alternativt kan du også skære ned på mængden af weight gainer i din shake.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Larsen123 skrev:Ren whey og en banan eller to on the side. Det er efter min mening rigeligt sukker. Jeg spiser selv kun en lille banan, og det har jeg helt fine erfaringer med. Omkring en time efter træning spiser jeg så et større måltid.

"Weight gainer" og "cut". Det er umiddelbart to ting, der ikke helt går hånd i hånd. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, så længe, at du ligger i energiunderskud, men jeg ville selv skære det ud af min kostplan.

WG er jo i princippet bare carbs og proteiner, jeg ser det bare som det, og ikke som en egentlig WG. Jeg har altid bare kørt whey ned efter træning, men her de sidste par måneder har jeg indtaget 50/50 af carbs og protein. Jeg mener bare at have læst mig til, at PWO shaken lige præcis er der hvor man IKKE skal spare på sine carbs, men jeg har aldrig decideret cuttet før, så jeg er mere end åben for forslag.

Styrkeliste

JesperN skrev:
Larsen123 skrev:Ren whey og en banan eller to on the side. Det er efter min mening rigeligt sukker. Jeg spiser selv kun en lille banan, og det har jeg helt fine erfaringer med. Omkring en time efter træning spiser jeg så et større måltid.

WG er jo i princippet bare carbs og proteiner, jeg ser det bare som det, og ikke som en egentlig WG. Jeg har altid bare kørt whey ned efter træning, men her de sidste par måneder har jeg indtaget 50/50 af carbs og protein. Jeg mener bare at have læst mig til, at PWO shaken lige præcis er der hvor man IKKE skal spare på sine carbs, men jeg har aldrig decideret cuttet før, så jeg er mere end åben for forslag.

Carbs efter træning er bestemt ikke et must som protein er, altså med mindre din træning består i at løbe marathon
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Logbog: Ingen logbog

Carbs'ne sparker jo gang i insulinet så proteinerne kan finde vej til musklerne, hvis ikke jeg husker helt forkert. Men at det er et absolut must kan du nok have ret i, men hvis jeg vinder bare en lille smule ved at bibeholde carbs der, så vil jeg hellere det og så skære et andet sted.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster