Jeg står lidt med et besynderligt problem. Min søster på 15 år går til kickboksning 2 gange i ugen, og træner derudover også fitness 2 gange i ugen ca.
Problemet ligger i, at selvom hun dyrker alt den motion, så taber hun sig ikke, tvært imod så har hun vidst nok taget på.
Det ærger mig lidt at se på det, fordi hun nemlig ligger så meget energi i det.
Jeg har ligget mærke til at hun spiser meget og prøvet at forklare at hun burde spise mindre, men det vil hun ikke lytte på.
(jeg har selv brugt et program, som holdte styr på om jeg fik nok kalorier) - Jeg er bare bange for at hun på et tidspunkt vil komme til at udvikle en spiseforstyrelse ved hele tiden at minde hende om det.
Derfor skriver jeg herinde, for at hun kan høre fra nogle kloge hoveder, at man ikke kan tabe sig hvis man ikke er i kalorieunderskud.
Derudover har jeg tænkt på om hun træner med for få gentagelser i centeret. Jeg mener hun siger at hun tager 10 gentagelser, hvilket jeg mener at have læst, at man opbygger musklerne større. Hvor mange gentagelser ville hun skulle tage i øvelserne? Jeg har selv tænkt på 14 gentagelser eller noget i den stil, men jeg er ikke helt sikker.
Hun har ret store ben, så når "hun prøver at få en god røv i benmaskinen" har jeg en ide om at den bare bliver større, ikke mindst fordi hun jo har noget fedt på benene.
Jeg håber der er nogen som kan give mig et råd, så jeg kan få en søster der er glad for sin krop.