Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Asomugha skrev:Han har nogen flotte ben.

EWhite skrev:Når du har så relativt lidt træningserfaring, så ville jeg til at starte med droppe det 3-split, du har gang i, og så enten tage et fullbody-program eller max 2-split. Nu ved jeg ikke, hvilket program du kører, men det lyder lidt til, at du ville have glimrende gavn af at køre fx Back to Basics - det, som herinde ofte bare bliver omtalt som B2B. Desuden bør du nok læse en del artikler om kost, for du stiller nogle ret fundamentale spørgsmål.
Læs en masse her:
artikler/bodybuilding/ og artikler/kost-kosttilskud/
og programmet jeg omtaler: http://news.bodylab.dk/artikler/2073-ba ... s-round-ii
Har benyttet det over en 4-måneders periode. Men vil spørge om de der High Protein Low Carbs diæter kan give en de resultater? For nogle af disse diæter vil have helt op til 50% Protein, 33 % Carbs og 17 % Fedt. Hvilket lyder ret skævt i forhold til de 8 kostråd.

EWhite skrev:Jeg mener nu stadig ikke, at det split, du kører, kan være optimalt for en med din træningserfaring. Kostrådene er bestemt ikke noget, du skal tage dig af - især ikke, når du træner. Det betyder imidlertid ikke, at HPLC-diæter er gode - tvært imod. Og de vil også være rasende upraktiske og dyre - indtage 50 procent af sit energibehov i form af protein??! Og en så lav mængde fedt... Personligt kører jeg noget ala high fat low carb/paleo-inspireret, da det er det, der har virket bedst for mig. Jeg indtager proteiner svarende til ca. 2 gram pr. kilo kropsvægt. Derudover får jeg omkring 50 procent af mit energiindtag fra fedt. Det svarer i sidste ende til en fordel på ca. 50% fedt, 25% protein, 25% kulhydrater, hvilket passer mig glimrende. Kulhydraterne kommer fra grove grøntsager, fedt primært olivenolie og nødder, men også en del sødmælk
Altså 50% bestående af ernæringen er fedt lyder også ret voldsomt?
Lucas17 skrev:EWhite skrev:Jeg mener nu stadig ikke, at det split, du kører, kan være optimalt for en med din træningserfaring. Kostrådene er bestemt ikke noget, du skal tage dig af - især ikke, når du træner. Det betyder imidlertid ikke, at HPLC-diæter er gode - tvært imod. Og de vil også være rasende upraktiske og dyre - indtage 50 procent af sit energibehov i form af protein??! Og en så lav mængde fedt... Personligt kører jeg noget ala high fat low carb/paleo-inspireret, da det er det, der har virket bedst for mig. Jeg indtager proteiner svarende til ca. 2 gram pr. kilo kropsvægt. Derudover får jeg omkring 50 procent af mit energiindtag fra fedt. Det svarer i sidste ende til en fordel på ca. 50% fedt, 25% protein, 25% kulhydrater, hvilket passer mig glimrende. Kulhydraterne kommer fra grove grøntsager, fedt primært olivenolie og nødder, men også en del sødmælk
Men det er jo højst 1/3 del af ens fedtindtag der må være mættet ?Altså 50% bestående af ernæringen er fedt lyder også ret voldsomt?
Men hvorfor tror du at b2b er bedre? Jeg kender alle øvelserne fra det program, jeg bruger dem også i mit 3-split, men dertil føler jeg man kan give muskelgrupperne mere opmærksomhed når det kun er to om dagen + mave. Rammer dem jo alligevel to gange om ugen

pumpfmaster skrev:Kontakt en diætist, jeg kender en dygtig en, han har 9 atleter der skal stille op i år, og prisen er fin, han lavet kostplan/træningsprogram udfra dine mål og drømme "realistisk"

pumpfmaster skrev:Kontakt en diætist, jeg kender en dygtig en, han har 9 atleter der skal stille op i år, og prisen er fin, han lavet kostplan/træningsprogram udfra dine mål og drømme "realistisk"

Thelittleone skrev:Efter min holdning er det komplet latterligt at bruge penge på en diætist. Du får artiklerne serveret, du får information om et godt træningsprogram men står fast ved din holdning. Du er studerende og derfor går jeg udfra at dit budget er stramt. Ikke mindst så bruger du vel nok flere timer på opgaver eller læsning om dagen. Hvis du bruger 1-2 timer på at læse om kost og finde et træningsprogram (jeg anbefaler også B2B eller fullbody) så kan du sagtens få den krop. Jeg har selv kørt fullbody, 2 split og 3 split og de bedste resultater jeg har fået i de ca. 2 år er helt klart med fullbody og 2 split.
Hvis du har disciplinen nok til at undersøge tingene selv, så spare du en helvedes masse penge.
Jeg beklager mulige stavefejl

SKY skrev:Inden du begynder at spekulere i cut osv., synes jeg nok du bør tænke på, at det kommer til at tage en hel del at opbygge den muskelmasse, ham på billedet har. Det nytter ikke noget at cutte ned, hvis du intet masse har under.

Lucas17 skrev:Thelittleone skrev:Efter min holdning er det komplet latterligt at bruge penge på en diætist. Du får artiklerne serveret, du får information om et godt træningsprogram men står fast ved din holdning. Du er studerende og derfor går jeg udfra at dit budget er stramt. Ikke mindst så bruger du vel nok flere timer på opgaver eller læsning om dagen. Hvis du bruger 1-2 timer på at læse om kost og finde et træningsprogram (jeg anbefaler også B2B eller fullbody) så kan du sagtens få den krop. Jeg har selv kørt fullbody, 2 split og 3 split og de bedste resultater jeg har fået i de ca. 2 år er helt klart med fullbody og 2 split.
Hvis du har disciplinen nok til at undersøge tingene selv, så spare du en helvedes masse penge.
Jeg beklager mulige stavefejl
Men hvis vi siger jeg træner alle muskelgrupperne jævnt i et 2-split, er der så nogle bestemte tips du kan give vedrørende kost? Hvad kan give gode resultater? Skal jeg bare have kalorier eller er det ernærings-fordelingen der er signifikant, måske også evt. Tidspunkter man indtager det og dét???
På forhånd mange tak for hjælpen.

Lucas17 skrev:SKY skrev:Inden du begynder at spekulere i cut osv., synes jeg nok du bør tænke på, at det kommer til at tage en hel del at opbygge den muskelmasse, ham på billedet har. Det nytter ikke noget at cutte ned, hvis du intet masse har under.
Det er sandt nok, så jeg skal booste den med nogle kalorier?

SKY skrev:Lucas17 skrev:SKY skrev:Inden du begynder at spekulere i cut osv., synes jeg nok du bør tænke på, at det kommer til at tage en hel del at opbygge den muskelmasse, ham på billedet har. Det nytter ikke noget at cutte ned, hvis du intet masse har under.
Ja, ellers tager du ikke på. Det er så simpelt.

Lucas17 skrev:SKY skrev:Lucas17 skrev:SKY skrev:Inden du begynder at spekulere i cut osv., synes jeg nok du bør tænke på, at det kommer til at tage en hel del at opbygge den muskelmasse, ham på billedet har. Det nytter ikke noget at cutte ned, hvis du intet masse har under.
Har et ligevægtsindtag omkring de 3k Kcal, tror du min nye kostplan dækker mine behov hvis jeg skal vokse? Hvis ikke, hvad kan jeg så smutte ind?

SKY skrev:Lucas17 skrev:SKY skrev:Lucas17 skrev:SKY skrev:Inden du begynder at spekulere i cut osv., synes jeg nok du bør tænke på, at det kommer til at tage en hel del at opbygge den muskelmasse, ham på billedet har. Det nytter ikke noget at cutte ned, hvis du intet masse har under.
Har et ligevægtsindtag omkring de 3k Kcal, tror du min nye kostplan dækker mine behov hvis jeg skal vokse? Hvis ikke, hvad kan jeg så smutte ind?
Du lægger dælme ikke meget i overskud så. Få dem op omkring de 3500kcal, så begynder der at ske noget.
Hvis man kigger på numrene på måltiderne kan man se der mangler et, det er min aftensmad som variere fordi jeg bor hjemme, det med WG er noteret. Hvor mange scoops svare det til?
Kiggede lige hurtigt din kostplan, og en vej til nemme kalorier, kunne være sødmælk i stedet for skummetmælk. Derudover kan jeg se, at du kun indtager 40g Weight gainer, hvor den anbefalede dosis er på 100g.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster