Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1116
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1114

Følg bodybuilding.dk på

Mindre fedt og mere form! Helenes logbog

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Opdateret!
Alder: 19 år
Højde: 170 cm
Vægt: 69,2 kg.

Jeg er startet på en frisk, og man kan se mine mål og ambitioner længere nede på siden :) Jeg håber, I har lyst til at følge med og kommentere min træning og kost! :8

Navn: Helene
Alder: 17 år
Højde: 170 cm
Vægt: 63.9 kg

Jeg har oprettet denne logbog for at komme i bedre form og begynde at spise sundere og desuden tabe et par kilo, så derfor vil jeg også begynde at poste alt, hvad jeg spiser - og så er I meget velkomne til at kommentere på, hvad I mener, jeg mangler, etc.
Jeg er vegetar, så jeg har en sjov idé om, at jeg ikke får proteiner nok, og derfor vil jeg gerne have ekstra meget fokus på det. Og jeg vil selvfølgelig også poste, det jeg træner.
Jeg begynder i Fitnessone i dag (den 3. januar) og har udover det, tænkt mig at begynde på et begynderløbeprogram. Jeg skal dog til Sydafrika i to uger om en måned, og desuden på tre andre ferier hen over foråret, så der vil blive nogle huller, hvor tingene vil gå en smule mere op i druk, end noget som helst der har med træning at gøre.
Jeg har været svømmer på et relativt højt plan før, men stoppede, da jeg var 13-14 år.
Min motivation er ikke altid lige høj, men jeg indgik i går et væddemål med min storebror om, hvem af os, der havde den bedste kondi (målt af en coopertest) pr. 1. april - om 500 kr. og retten til at mobbe den anden i al evighed. Så det burde holde mig motiveret! Jeg målte i går mit kondital til at være 28,1, hvilket efter tabellen skulle være "meget lavt"... Så det kan kun gå op af. :)
Jeg ønsker at veje 62 kg eller mindre pr. 5. februar.
Jeg spiser forresten 1 almindelig vitaminpille og 1 kalktablet med D-vitamin tilskud om dagen.[/b]
Sidst rettet af Helene A 22. feb 2011, 21:36, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Helene
Ang. om du får nok proteiner, så vil jeg påde dig til at lægge en kostplan her på siden for hvad du spiser på en normal dag. Det hjælper både os der kigger på din log, og ikke mindst digselv til at se om der er noget der skal rettes på.
Lækkert med et væddemål imellem søskende, det syntes jeg er fedt. Håber da helt klart at du vinder den coopertest, og kan håne din bror i alt evighed =D>

Held og lykke med loggen, og VELKOMMEN til.
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

Kostplan: Vis kostplan

Hvilken "grad" vegetar er du? Må du god spise æg, mælk og fisk?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Hvor langt kan du løbe på 12 minutter i øjeblikket? Og hvor langt løber din bror?
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tak for velkomst :)

Jeg er almindelig lacto-ovo-vegetar, hvilket vil sige, at jeg spiser mælkeprodukter og æg, men ikke fisk.

Jeg løber 1700 meter på en coopertest (taget her i efteråret) og min bror fablede et eller andet om 2100 meter - hvis det tal passer, så skulle vi vidst ligge på cirka samme niveau - taget hensyn til kønnet. Men anyways, vi er begge i elendig form, så vi har cirka samme udgangspunkt.

Lørdag
Var i fitness og forbrændte i følge maskinerne og min overslagsregning 430 kcal på hhv. crosstrainer, cykel, løbebånd og romaskine.
Min søster holdte fødselsdag, så jeg der blev ikke spist helt sundt..

Søndag
Spiste i løbet af dagen:
Morgenmad: 1 gulerodspaté med porre, æg, etc. (portionslavet) og 1 æble.
6 stykker chokolade.
Frokost (meget tæt på morgenmad): Et halvt rugbrød med æg og tomat, et lille stykke pizza med broccoli.
1 Coca Cola Zero.
Aftensmad: 1 gulerodspaté og noget ris.
3 mandariner.

Gik en tur på 50 minutter - løb en smule af den.
Cyklede 9 km.

Jeg vejer mig forresten i morgen tidlig..

Fra i morgen og en måned frem er der ingen slik, kage, chips, chokolade, sodavand, junkfood, etc, etc, blandt mig og mine veninder. Håber lidt, at vi laver en slags 'syndetab', eller hvad man nu siger, hvis man falder i. :)

Mandag
Morgenmad: 1 portion havregryn
Frokost: 1 gulerodspaté
1 glas milkshake med æbler og banan
Aftensmad: 2 portioner bulgursalat med tomat, gulerod, peberfrugt, broccoli og nødder.
1 stk. mørkt franskbrød med ost og 2 glas mælk.

Jeg har cyklet cirka 13 km udenfor i dag.
Jeg har trænet i fitness - forbrændte 550 kcal.

Ja, det lyder til at der er plads til lidt forbedring på løbet for jer begge :wink:

Sjovt nok kører jeg også junk fri måned. Måske tager jeg februar med, hvis ikke abstinenserne bliver for store :D
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Kæmperen skrev:Ja, det lyder til at der er plads til lidt forbedring på løbet for jer begge :wink:

Sjovt nok kører jeg også junk fri måned. Måske tager jeg februar med, hvis ikke abstinenserne bliver for store :D

Haha, så absolut!

Det samme her - dvs. jeg håber, at jeg helt naturligt vil slippe for generel lyst til alt usundt, at det sker helt naturligt. Men det er nok bare ønske tænkning :P

Helene A skrev:
Kæmperen skrev:Ja, det lyder til at der er plads til lidt forbedring på løbet for jer begge :wink:

Haha, så absolut!

Det samme her - dvs. jeg håber, at jeg helt naturligt vil slippe for generel lyst til alt usundt, at det sker helt naturligt. Men det er nok bare ønske tænkning :P

hey Helene

fedt du er kommet med en log =D>

må jeg være med i jeres slikfri-januarklub...? jeg er nemlig os lige startet op på det :oops: ...
£isbeth
Quadratisch, praktisch, gut!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Haslev

Galleri: Vis galleri (3)

Tirsdag
Morgenmad: 2 stk. rugbrød med hhv. ost og flødeost og 2 glas mælk.
1 æble.
Frokost: 1 bøtte bulgursalat.
1 stk. rugbrød med ost.
Aftensmad: 1 skål karrysuppe, 1 lille tallerken hvidkåls og gulerods salat, ½ halvt rugbrød, 1 skrive franskbrød, 2 glas mælk og en del vindruer.

Jeg har cyklet cirka 9 km i dag.
Jeg var i fitness og forbrændte 300 kcal, var dog pænt træt.

Jamen velkommen til =D>
Bliver spændende med din forberedelse mht. dit væddemål med brormand :D

Hvor meget motion dyrker du?
Hvis du dyrker meget motion mhp. fremgang både generelt og med væddemål, vil jeg nok anbefale flere måltider (2 måltider yderligere som for-/eftermiddagsmåltider) så du får energi nok indenbords. Det vil også kunne hjælpe hvis du nogen dage føler dig sløv inden træning.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (19)

Så kom et ret forsinket post af spist mad siden onsdags.

Onsdag
Frokost: 1 bøtte bulgursalat
1 æble
Aftensmad: 5 spinatpirogger
2 glas hvidvin

Cyklede 18 kilometer.

Torsdag
Morgenmad: 1 portion müsli med mælk.
Frokost: 3 spinatpirogger.
1 spinatpirog.
Aftensmad: 3 små bagte kartofler med champignonflødesovs og hvidløgssmør.
1 stk. knækbrød

Cyklede 9 kilometer.

Fredag
Morgenmad: 1 portion havregryn.
Frokost: 1 spinatpirog og 2 stykker rugbrød med hummus og peanutbutter.
En hel del øl.
Aftensmad: 4 små stykker rugbrød; 2 med æg og 2 med ost. En smule pastasalat.
½ flaske champagne.

Cyklede 4 kilometer.

Lørdag
Morgenmad: 2 skiver melon og 2 toast med ost.
Frokost: 1 stykke rugbrød med brie, forskellige grøntsager og en salat med kartofler, salat, squash og noget andet.
Aftensmad: 2 portioner ris med linsekarryret, tomatsalat, brød, og noget andet.
1 flaske rosévin og nogle øl.

Var til møde hele dagen, lavede ikke noget.

Søndag
Morgenmad/frokost: En hel del brød med ost og smør.
½ bolle.
Aftensmad: En stor portion pasta med tomatsovs (dåsetomater, hvidløg, løg)

Var til møde hele dagen, lavede ikke noget. Gik dog et par kilometer..

Mandag
Frokost: 2 stykker rugbrød mhv. pikantost og peanetbutter.
1 stykke franskbrød med pikantost, 1 lille portion tomat-pasta og 1 stykke franskbrød uden noget.
1 skive melon.

Var i fitness: Forbrændte 250 kcal.

Aftensmad: 4-5 falafler og ris med tomatsovs.

Min motivation er allerede faldet en smule, og jeg får mere og mere travlt i hverdagene her efter juleferien, det er ret frustrerende.

kr athletic skrev:Jamen velkommen til =D>
Bliver spændende med din forberedelse mht. dit væddemål med brormand :D

Hvor meget motion dyrker du?
Hvis du dyrker meget motion mhp. fremgang både generelt og med væddemål, vil jeg nok anbefale flere måltider (2 måltider yderligere som for-/eftermiddagsmåltider) så du får energi nok indenbords. Det vil også kunne hjælpe hvis du nogen dage føler dig sløv inden træning.

Tusind tak!
Der står under hver dag, hvor meget motion jeg dyrker. Det er langt fra optimalt meget, men jeg vil prøve på at spise flere måltider.. :)

Tirsdag
Frokost: 2 stykker rugbrød med 4 falafler
1 stykke fedt- og sukkerfri kage (fik jeg i hvert fald at vide)
Aftensmad: 1 pandekage med grønsager, 1 stk rugbrød med kartoffel, nogle kartofler, brød og salat.
1 pære
1 stk. brød med ost

Onsdag
Frokost: 1½ stk. rugbrød med 3 falafler og ½ stk. med pikantost.
Føraftensmad: 2 stk. rugbrød med ost.
Efteraftensmad: En halv skål kartoffelmos med pastinak.

Torsdag
Morgenmad: Jordbæryoghurt med müsli.
Frokost: 2 stk. rugbrød med peanutbutter.
1 flute med soltørrede tomater og en tebolle.
Aftensmad: Jeg har fuldstændig glemt det.
Sidst rettet af Helene A 20. jan 2009, 12:17, rettet i alt 1 gang.

Hej Helene.

Som Athletic allerede har påpejet burde du spise mere hyppigt. Fx hver 2-3 time. Dette vil klart gavne dit vægttab.
Desuden får du stortset intet protein eller sundt fedt, men alt for mange kulhydrater fra dårlige kilder (ris, kartofler osv). Få dem istedet fra bl.a. grøntsager.

Sundt fedt og protein vil helt klart gavne dit vægttab samt din sundhed betydeligt!

Læs evt artiklen "Cut til sommer" inde i artikel arkivet.

Træner her: Anger Mangement

Bork skrev:Hej Helene.

Som Athletic allerede har påpejet burde du spise mere hyppigt. Fx hver 2-3 time. Dette vil klart gavne dit vægttab.
Desuden får du stortset intet protein eller sundt fedt, men alt for mange kulhydrater fra dårlige kilder (ris, kartofler osv). Få dem istedet fra bl.a. grøntsager.

Sundt fedt og protein vil helt klart gavne dit vægttab samt din sundhed betydeligt!

Hej Helene

Som de andre allerede har påpejet får du alt for få måltider, for meget kulhydrat og alt for lidt at spise :)

Som vegetar findes der jo alternative proteinkilder så som bønner, æg osv. i stedet for kød. Men du burde også overveje at få en proteinshake ind over din kost, den kan feks. udgøre et mellemmåltid.

Ved at få for få kalorier indenbords eller skippe måltider, risikere du bare at at sænke dit basale stofskifte og at det bare er muskler du taber, når du så efterfølgende vil spise "normalt" igen flyver kiloene bare ekstra hurtigt på igen.

Pøj pøj med væddemålet jeg hepper på dig :wink:
- Lonnie

Hvor der er vilje er der også en vej!

http://www.lonnieboepedersen.dk http://www.lonnieboepedersen.wordpress.com

Sponsoreret af Better Bodies og Udo's Choise
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: FitnessDK Randers ApS

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.90
- Dødløft: 107.50

Galleri: Vis galleri (4)

Wow, jeg er dårlig til at holde den her logbog opdateret. Poster lige fra de sidste mange dage.

Fredag
Frokost: 2 stk. rugbrød med peanutbutter

I fitness; forbrændte ca. 280 kcal.

Aftensmad: 2 stk. tærte med broccoli og 1 stk. med løg.
En hel del rekorderlig.
1 toast med ost.

Lørdag
Morgenmad: 1 toast med ost og tomat
Frokost: 1 stk. tærte med broccoli
Var i svømmehal i to timer, passede hovedsageligt på en 4 årig, så det blev ikke rigtig til nogen motionssvømning, men hårdt nok i sig selv.
Aftensmad: 3/4 pizza

Søndag
Morgenmad: 1 stk. tærte med broccoli
Frokost: 1 lille portion risret med grøntsager og et stk. pizza.
4 boller med smør eller peanutbutter.
Aftensmad: 2 portioner risret med grøntsager.

Mandag
Frokost: 4 søde boller
Droppede fitness.
2 appelsiner
Aftensmad: 2 pandekager med champignon.

Følte mig småsyg og uden appetit. Har absolut ikke lavet noget, blev kørt hjem, da min cykel var blevet smadret af nogle idioter henover weekenden.

Tirsdag
Er for syg til at tage i skole, tung i hovedet og svimmel og almindelig forkølelse.

Morgenmad: Milkshake med tre appelsiner, et halvt glas youghurt natural og et glas mælk + 1 pandekage.
Frokost: 1 klase vindruer og en banan.
1 lille toast og 1 stk. rugbrød med peanutbutter
1 klase vindruer, 1 banan og 1 æble.

Stadig ikke særlig meget appetit, men kommer heller ikke rigtig til at forlade sengen resten af dagen.

Min mor siger forresten, at grunden til at jeg er blevet syg (er det oftere, end jeg plejer for tiden), er, at jeg ikke får nok C-vitamin. Så jeg vil sørge for at spise frugt nok til at dække behovedet hver dag fra nu - hvilket jeg mindes bare svare til en appelsin om dagen. :)
Sidst rettet af Helene A 26. jan 2009, 15:31, rettet i alt 5 gange.

Bork skrev:Hej Helene.

Tak for svaret :)
Jeg vil prøve at gøre en indsats for at spise oftere, men det er virkelig ikke noget, jeg finder nemt, jeg har altid spist få gange med meget mad. Hvordan vil du/I anbefale, at man spiser oftere, når man ikke skal spise så meget (altså i forhold til de bodybuildere der jo generelt er at finde her - let nok bare at sige 2 stk. rugbrød hver 1½ time, men). Altså, tæller et æble også som et mellemmåltid, eller hvordan?
Og jeg ved godt at ris og pasta ikek er de bedste kulhydratkilder, men er kartofler også dårlige? Jeg har altid fået den modsatte opfattelse. De skulle også indeholde en hel del af de essentielle aminosyrer, som jeg skal have. ?!

Jeg vil straks gå ind og læse artiklen :)

Kreativlbp skrev:
Hej Helene

Som de andre allerede har påpejet får du alt for få måltider, for meget kulhydrat og alt for lidt at spise :)

Som vegetar findes der jo alternative proteinkilder så som bønner, æg osv. i stedet for kød. Men du burde også overveje at få en proteinshake ind over din kost, den kan feks. udgøre et mellemmåltid.

Ved at få for få kalorier indenbords eller skippe måltider, risikere du bare at at sænke dit basale stofskifte og at det bare er muskler du taber, når du så efterfølgende vil spise "normalt" igen flyver kiloene bare ekstra hurtigt på igen.

Pøj pøj med væddemålet jeg hepper på dig :wink:

Altså, bare lige for at gøre det klart, så er jeg ikke på en "rigtig" kur lige nu. Det, som jeg poster her, er det jeg også normalt spiser. Jeg undlader bare at spise noget usundt. Så det er ikke sådan, at jeg 'vender' igen og begynder at spise, hvad jeg 'plejer' - og kiloene vil komme flyvende tilbage. Jeg sulter ikke mig selv, og jeg overspiser stadig (virkelig dårlig vane, som jeg har svært ved at komme af med), så det er jeg ikke rigtig bange for. Og det er i hvert fald ikke min mening at skippe måltider, jeg har bare svært ved at spise oftere/jeg har ikke prøvet særlig effektivt.

Jeg vil helst ikke tage proteinshakes. Jeg vil hellere klare det igennem 'rigtig' mad, og jeg vil hellere tvinges til at spise ting, som jeg ikke kan lide så. :)

Og så har jeg lige et spørgsmål: I en tabel over forbrænding i forhold til forskellige motionsformer, som jeg lige læste, stod der, at der forbrændes meget mere ved løb end cykling. Men når maskinerne i fitnesscenteret tæller kalorier, forbrænder jeg noget mere ved cykling, end jeg gør ved løb? Ved cirka samme intensitet, selvom det er hårdere for mig at løbe. Hvad skal jeg stole på?

Forbrændingen er individuel alt efter vægt, køn etc.. Jeg ved at det taster man ind på cardiomaskiner men det er altså ikke til at stole på.. Det mest sikre er at spise nogenlunde konstant, dyrke cardio og måle sin vægt.. Går den nedad så forbrænder du mere end du indtager..
Be good to yourself, 'cause nobody else, has the power to make you happy.
viewtopic.php?t=10842&postorder=asc&start=0#164985
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev, København

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Spangler skrev:Forbrændingen er individuel alt efter vægt, køn etc.. Jeg ved at det taster man ind på cardiomaskiner men det er altså ikke til at stole på.. Det mest sikre er at spise nogenlunde konstant, dyrke cardio og måle sin vægt.. Går den nedad så forbrænder du mere end du indtager..

Det var også mere et spørgsmål til, hvad jeg helst skal bruge til at forbrænde med, jeg stoler skam ikke naivt på dem, men hvad er mest effektivt? For i følge 'dem selv' giver crosstraineren næsten dobbelt så meget som løb, selvom jeg langt fra føler, at jeg får dobbelt så meget ud af det. Så hvis det også kan bevises, at jeg forbrænder mere ved løb, så vil jeg da hellere bruge løbebåndet :)

Helene A skrev:
Spangler skrev:Forbrændingen er individuel alt efter vægt, køn etc.. Jeg ved at det taster man ind på cardiomaskiner men det er altså ikke til at stole på.. Det mest sikre er at spise nogenlunde konstant, dyrke cardio og måle sin vægt.. Går den nedad så forbrænder du mere end du indtager..

Det var også mere et spørgsmål til, hvad jeg helst skal bruge til at forbrænde med, jeg stoler skam ikke naivt på dem, men hvad er mest effektivt? For i følge 'dem selv' giver crosstraineren næsten dobbelt så meget som løb, selvom jeg langt fra føler, at jeg får dobbelt så meget ud af det. Så hvis det også kan bevises, at jeg forbrænder mere ved løb, så vil jeg da hellere bruge løbebåndet :)

Det kommer også an på "modstanden" i maskinerne.. Men som udgangspunkt, jo flere muskler du bruger jo mere forbrænder du. Cykel = kun ben Løbebånd = ben og arme Crosstrainer = ben og arme. Men det kommer også meget an på intensiteten. Hvis du bare sørger for at få pulsen op så er den ene maskine lige så god som den anden IMO..
Be good to yourself, 'cause nobody else, has the power to make you happy.
viewtopic.php?t=10842&postorder=asc&start=0#164985
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev, København

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Spangler skrev:
Det kommer også an på "modstanden" i maskinerne.. Men som udgangspunkt, jo flere muskler du bruger jo mere forbrænder du. Cykel = kun ben Løbebånd = ben og arme Crosstrainer = ben og arme. Men det kommer også meget an på intensiteten. Hvis du bare sørger for at få pulsen op så er den ene maskine lige så god som den anden IMO..

Tak for svaret :)

Der går for langt imellem mine updates, så jeg har lige nu fuldstændig glemt, hvad jeg har spist ondag, torsdag og fredag.

Torsdag
I fitness: forbrændte mellem 200-300 kcal.

Fredag
I fitness: forbrændte mellem 250-350 kcal.
En del rekorderlig

Lørdag
1. morgenmad: To toast med ost
En banan
2. morgenmad: Hvide boller med smør og osteskiver.
Appelsin- og æbleskiver
Frokost: 3½ rugbrød med avocado, løg, tomat, agurk, pikantost, pesto. Grønsager udover det.
Appelsinskiver
Aftensmad: Spinatlasagne med andre grønsager, tomat, mozzerellaost, løg og hvidløgsbrød.
En hel del øl + vin + gammel dansk.
Natmad: Mere spinatlasagne.

Søndag
Morgenmad: 1 portion havregrød med mælk
Appelsinskiver
Frokost: En del grov pasta med tomatsovs med peberfrugt og løg, 1 stk. rugbrød med rød pesto, en smule tomat, salat, agurk, løg, hvidløgsbrød, og noget andet..
Appelsinskiver + grydepopcorn
Aftensmad: Porrekartoffelsuppe med cremefraiche og brød med græskarkerner.
Noget frugt

Sad til møde hele weekenden, er i søvnunderskud og fik overhovedet næsten ikke bevæget mig, dog skulle jeg løbe op og ned af trapper for at nå et tog, og jeg kunne igen konkludere, at jeg er i for dårlig form..

Mandag

Cyklede 4,5 km.

1 æble
Frokost: 2 stykker rugbrød med kartofler, 1 banan, 1 æble.[/b]

SÅ vil jeg prøve igen! Nu har jeg tid og overskud og lyst til at få min kost til at være nice. Så kommentér alt hvad I kan. Forresten blev min anden logbog vidst væk, som jeg startede med i sommers, men pyt, jeg vejede mere dér og spiste også dårligt.

Nu vejer jeg 69 kg, og jeg vil gerne ned på 65 kg inden midt april (et halvtfesent væddemål). Jeg er ikke selvdisciplineret nok til at blive fanatisk med det, men jeg vil gerne skære ned på specielt mine aftensmadsportioner, spise flere mellemmåltider, bedre måltider og træne mere. Og jeg er stadig vegetar :D så ingen kylling, fisk eller andet sundt og godt til mig. Men jeg spiser æg og mælk (som nok også hurtigt fremgår).

Desuden er jeg i gang med at træne mit knæ op, som åbenbart ikke af sig selv kan lide at løbe. Jeg går til fysioterapeut, så jeg laver (eller skulle gerne lave) 6 øvelser om dagen, som er hofte, lår, balle og læg-trænende. Så jeg skulle gerne starte med et meget nemt iForm-program i denne uge, hvor jeg må løbe to gange om ugen, HVIS det ikke gør ondt, ellers skal jeg vente ca en uge igen, eller i hvert fald til, at jeg slet ikke kan mærke noget. Ellers er mit mål træningsmæssigt at finde et mål, som jeg motiveret kan gå efter. Men løb er bare det sjoveste (i mit hoved, jeg har aldrig prøvet det) at træne sig op til, men ja, det kommer til at gå lidt sløvt. Ellers vil jeg nok også gerne i gang med at svømme igen.

Plus at jeg vil prøve at spise mindre slik, sodavand, junk, hvidt brød, ALKOHOl, osvosvosv. Jeg har indtil videre en idé om, at jeg må spise usundt en gang om ugen, men det har ikke gået så godt de sidste uger. Ikke at jeg spiser overdrevne mængder, men hvis det står på bordet, så er min selvdisciplin ikke særligt god + jeg elsker at være fuld.

Mandag den 21. feb
Morgenmad: En skål havregryn m. minimælk og en håndfuld mandler, et lille glas blåbær og et æble drysset med fuldkornsrisflager og hørfrø.
Frokost: En tallerken fuldkornspasta m. tomatsauce - blendede friske tomater med dåsetomater, basilikum, hvidløg og løg.
Mellemmåltid: En skål med hasselnødder, mandler, rosiner, solsikkekerner og tørrede abrikoser.
Mellemmad: 2 små stykker rugbrød med hhv. kartoffel og Phiadelphia light og linsefrikadeller med nødder.
Sen aftensmad: Halvanden portion kartoffelmos med fløde, gourmet bønner med parmesan, olie og citron og bløde løg.

Træning
5100 skridt
"Løb" 1,5 km (dvs tre et halvt minut ud af den distance), og jeg fik ikke ondt i knæet!!! Juhu, og jeg har heller ikke ondt i dag (tirsdag) og sidst, jeg prøvede, havde jeg ondt en uge efter. Så mine øvelser virker!

Tirsdag den 22. feb
Før træning: En banan og en lille håndfuld mandler med rosiner, lidt solsikkekerner og tørret abrikos.
Stor morgenmad: 3 små pandekager lavet kun på banan, æg, fuldkornshvedemel og havregryn, med blandet frisk frugt og 70 % chokolade.
Sen frokost: 2 blødkogte æg og 2 stykker meget tynde rugknækbrød.
Snack på arbejde: En lille skål med mandler, rosiner og abrikoser. (Nu er jeg så også allerede træt af dét).
Sen aftensmad: 2 små stykker tærte med lidt for oliefedbund (hjemmelavet, men lavet lidt forkert..), med løg, blomkål og kartofler og lidt ost på toppen (fyld er lavet af ren æg).

Jeg er lidt rigeligt mæt her lidt i 22, så selvom jeg ikke var særlig sulten til aftensmad, kom jeg endnu en gang til at spise for meget. For helvede. Nå, men jeg skal ned og danse i morgen formiddag, såå :8

Træning
En time mave/balle/lår som var rimelig hård. 5 min crosstrainer efterfølgende.
40 minutters gåtur, resulterede i i alt:
10856 skridt.

Onsdag den 23. februar
Kl 9: 2 kiwi'er og et lille stykke tærte fra i går (spurtede op, fordi jeg skulle nå et hold og tog bare det første, der faldt mig ind - men så viste det sig, at holdet var aflyst, så jeg kommer først af sted om en lille times tid til noget almindelig cardio..)
Kl 12: 1 skål havregryn med minimælk, hasselnødder, et æble, blåbær, hørfrø og fuldkornsrisflager.
Kl 14: Jeg bagte pizzasnegle med hhv. spinat/løg/kokosmælk og dåsetomat/løg og lidt fedtfattig mozzarella på toppen - ikke ret store, og jeg fik en med spinat.
Kl 15: 2 stk rugbrød med smør med røræg med peberfrugt og squash, og lidt appelsin-græskarkerne salat til (med nøddeolie).
Kl 17-20: .. Der stod en slikskål til det møde, jeg var til, så det indtog jeg en del af. Ergo ikke mere usundt i resten af ugen.
Kl 18:30 En hvid bagel med ost, smøreost, salat, tomat, hummus? og spire. (Igen til mødet)

Træning om formiddagen
Jeg døde lidt under træningen, der gik for lang tid med at tage mig sammen til at komme hen i centeret, så jeg nåede at blive for sulten, så det blev ikke til så meget, som jeg havde håbet:
25 min cykling, 8 km, 200 kcal.
3 min floating machine (eller hvad den nu hedder), 30 kcal - det var dér, jeg døde, så jeg gik over til gang.
12 min "powerwalk op af bakke", 1 km, 110 kcal
340 kcal
6496 skridt
Sidst rettet af Helene A 2. mar 2011, 12:55, rettet i alt 2 gange.

Torsdag den 24. februar
Kl 9: En skål havregryn med minimælk, en håndfuld hasselnødder, et lille glas blåbær, en banan og drys med hørfrø og fuldkorns risflager.
Kl 12: En spinatpizzasnegl, en tomatpizzasnegl og en banan.
Kl 14:15 Et lille stykke tærte og et æble.
Kl 20:00 3 rispapirsruller med broccoli, gulerod, spinat, kål, peanutbutter, sovs af peanutbutter, soya, sukker og noget andet og syltet ingefær.

Træning
Jeg gik en tur på halvanden time for at finde en billig asiatisk butik :?
Sidst rettet af Helene A 2. mar 2011, 12:58, rettet i alt 1 gang.

Ups, jeg er allerede dårlig til det her. Men jeg var til møde hele weekenden, så det er lidt min undskyldning.
Søndag den 27. februar
Kl 10:30 En skål havregryn med en banan, et glas blåbær, mandler, hørfrø og risflager.
Hér var jeg til møde, og jeg glemte både at spise og drikke, temmeligt dumt så derfor:
Kl 17: Et stykke pizzaslice med tomat og ost og hvidløgsolie (ja, dumt, men nøj hvor var det fristende og jeg var viirkelig sulten)
Kl 20: 2 tallerkner hjemmelavet ravioli med spinat/ricotta og tomatsovs med løg og hvidløg.

Træning
Ville have været ude og løbe, men jeg var trææt efter tømmermænd.
5800 skridt

Mandag den 28. februar
Kl 10/11: En tallerken rester fra aftensmad i går.
Kl 14: 3 stykker rugbrød: et halvt stykke med ost, halvandet stykke med peantbutter og et stykke med avocado.
Kl 19: 2 pizzasnegle med hhv. tomat og spinat.
Kl 22: En smoothie af minimælk, jordbær, en kiwi og nogle skefulde granatæblekerner.

Træning
En løbe/gåtur på præcis 1,89 km - 133 kcal.
Sidst rettet af Helene A 2. mar 2011, 12:54, rettet i alt 1 gang.

Tirsdag den 1. marts
Kl 10: 2 stykke rugbrød med to små æg og en tomat.
Kl 12: To friskbagte grovboller med smør.
Kl 17: En håndfuld skittles (de der frugtpastiller, mmm).
Kl 18: 1,5 portion brune ris med grønsagsret med kokosmælk og soya (kål, spinat, gulerødder, aubergine, løg, ingefær, hvidløg, broccoli, blomkål og champignoner.
Kl 19-23: Ahem, her faldt jeg endnu mere igennem, en hel del chips, chokoladecookies og et glas (light) cola.
Nå, det blev så den dag i ugen, hvor jeg fik lov at spise usundt :)

Træning
Jeg gik to mindre ture og endte på 7351 skridt.

Onsdag den 2. marts
Kl 9:30 (før træning) En banan, et glas mælk og en håndfuld mandler
Kl 12:15 En skålfuld havregryn med mælk, lidt kanelsirup (kun sukker og kanel), en håndfuld mandler, en banan, hørfrø og risflager.

Træning
Desværre var Retromix i fitness igen aflyst (dårlig stil, alle var kommet til timen), så jeg gik ned og:
Cyklede 18 min, 140 kcal, knap 6 km.
Gik 'op af bakke' 14 min, 140 kcal, 1,23 km.
Roede 5 min, 57 kcal, 1,05 km.

I alt 337 kcal
Så håber jeg på noget dans i morgen i stedet :D

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster