SÅ vil jeg prøve igen! Nu har jeg tid og overskud og lyst til at få min kost til at være nice. Så kommentér alt hvad I kan. Forresten blev min anden logbog vidst væk, som jeg startede med i sommers, men pyt, jeg vejede mere dér og spiste også dårligt.
Nu vejer jeg 69 kg, og jeg vil gerne ned på 65 kg inden midt april (et halvtfesent væddemål). Jeg er ikke selvdisciplineret nok til at blive fanatisk med det, men jeg vil gerne skære ned på specielt mine aftensmadsportioner, spise flere mellemmåltider, bedre måltider og træne mere. Og jeg er stadig vegetar

så ingen kylling, fisk eller andet sundt og godt til mig. Men jeg spiser æg og mælk (som nok også hurtigt fremgår).
Desuden er jeg i gang med at træne mit knæ op, som åbenbart ikke af sig selv kan lide at løbe. Jeg går til fysioterapeut, så jeg laver (eller skulle gerne lave) 6 øvelser om dagen, som er hofte, lår, balle og læg-trænende. Så jeg skulle gerne starte med et meget nemt iForm-program i denne uge, hvor jeg må løbe to gange om ugen, HVIS det ikke gør ondt, ellers skal jeg vente ca en uge igen, eller i hvert fald til, at jeg slet ikke kan mærke noget. Ellers er mit mål træningsmæssigt at finde et mål, som jeg motiveret kan gå efter. Men løb er bare det sjoveste (i mit hoved, jeg har aldrig prøvet det) at træne sig op til, men ja, det kommer til at gå lidt sløvt. Ellers vil jeg nok også gerne i gang med at svømme igen.
Plus at jeg vil prøve at spise mindre slik, sodavand, junk, hvidt brød, ALKOHOl, osvosvosv. Jeg har indtil videre en idé om, at jeg må spise usundt en gang om ugen, men det har ikke gået så godt de sidste uger. Ikke at jeg spiser overdrevne mængder, men hvis det står på bordet, så er min selvdisciplin ikke særligt god + jeg elsker at være fuld.
Mandag den 21. febMorgenmad: En skål havregryn m. minimælk og en håndfuld mandler, et lille glas blåbær og et æble drysset med fuldkornsrisflager og hørfrø.
Frokost: En tallerken fuldkornspasta m. tomatsauce - blendede friske tomater med dåsetomater, basilikum, hvidløg og løg.
Mellemmåltid: En skål med hasselnødder, mandler, rosiner, solsikkekerner og tørrede abrikoser.
Mellemmad: 2 små stykker rugbrød med hhv. kartoffel og Phiadelphia light og linsefrikadeller med nødder.
Sen aftensmad: Halvanden portion kartoffelmos med fløde, gourmet bønner med parmesan, olie og citron og bløde løg.
Træning5100 skridt
"Løb" 1,5 km (dvs tre et halvt minut ud af den distance), og jeg fik ikke ondt i knæet!!! Juhu, og jeg har heller ikke ondt i dag (tirsdag) og sidst, jeg prøvede, havde jeg ondt en uge efter. Så mine øvelser virker!
Tirsdag den 22. febFør træning: En banan og en lille håndfuld mandler med rosiner, lidt solsikkekerner og tørret abrikos.
Stor morgenmad: 3 små pandekager lavet kun på banan, æg, fuldkornshvedemel og havregryn, med blandet frisk frugt og 70 % chokolade.
Sen frokost: 2 blødkogte æg og 2 stykker meget tynde rugknækbrød.
Snack på arbejde: En lille skål med mandler, rosiner og abrikoser. (Nu er jeg så også allerede træt af dét).
Sen aftensmad: 2 små stykker tærte med lidt for oliefedbund (hjemmelavet, men lavet lidt forkert..), med løg, blomkål og kartofler og lidt ost på toppen (fyld er lavet af ren æg).
Jeg er lidt rigeligt mæt her lidt i 22, så selvom jeg ikke var særlig sulten til aftensmad, kom jeg endnu en gang til at spise for meget. For helvede. Nå, men jeg skal ned og danse i morgen formiddag, såå
TræningEn time mave/balle/lår som var rimelig hård. 5 min crosstrainer efterfølgende.
40 minutters gåtur, resulterede i i alt:
10856 skridt.