Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Mistet lysten til at træne ben

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nu ligger sådan, at jeg enten har meget svage ben, eller gør noget HELT forkert i squat. For at sige det på den korte måde, jeg bænker mere end jeg squatter, modvilligt. Jeg arbejder min røv at når jeg squatter, men der sker bare ikke rigtig noget styrke mæssigt. Mine ben er faktisk ok i størrelsen, men bare fantastisk svage. Jeg ser folk som rykker 160kg i squat og er mindre end mig, så jeg tror bare det ligger genetisk. Jeg har prøvet alverdens ting; 5x5, 20 rep breathing squat, singles efterfulgt af 5x5 men der skete desværre ikke noget. Min squat gik op 10kg, hvor min bænk gik op 20kg, hvor jeg allerede bænkede mere end jeg squattede.

Er mine ben bare genetisk fail, eller gør jeg noget forkert?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvor længe har du trænet overkrop i forhold til at kører ben remæssigt ligesom upperbodyen??.

Jeg har holdt meget lang tid pause med bene pga arbejde. nok 2,5 år, men er startet med ben for lige godt 2 mdr siden, og kører 100kg squat 4x8-10 rep... Ikke noget at prale af, men det er bare at klø på...
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

pumpfmaster skrev:hvor længe har du trænet overkrop i forhold til at kører ben remæssigt ligesom upperbodyen??.

Jeg har holdt meget lang tid pause med bene pga arbejde. nok 2,5 år, men er startet med ben for lige godt 2 mdr siden, og kører 100kg squat 4x8-10 rep... Ikke noget at prale af, men det er bare at klø på...

På en god dag ligger jeg på 100kg x 8, mens bænken ligger på 100kg x 12. 1RM i squat ligger på 130kg, hvor bænk ligger på 140kg. Jeg som mange andre, trænede jo kun overkrop når man lige startede. Det var dog kun de første ca. 2 måneder, hvor jeg derefter gik op i bodybuilding og begyndte at træne ben også :) har ca. trænet 2,5 år også.

Hvilken type squat laver du? High bar OL squat eller low bar SL squat? En mellem ting? Har du eksperimenteret med fodstand? Er squat den eneste benøvelser du laver? Hvad med bagkæden? Laver du nogen dødløft varianter?

Jeg synes vi mangler lidt større indsigt i rutine og program.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

hr_bjoern skrev:Hvilken type squat laver du? High bar OL squat eller low bar SL squat? En mellem ting? Har du eksperimenteret med fodstand? Er squat den eneste benøvelser du laver? Hvad med bagkæden? Laver du nogen dødløft varianter?

Jo undskyld, det er high bar squat, fodstand er ca. lidt mere end skulder bredde. Jeg kører også benpres, og leg curls samt leg extentions. Jeg har kørt stiff legged deadlift for bagkæden og leg curls :)

RippedInFourWeeks skrev:
hr_bjoern skrev:Hvilken type squat laver du? High bar OL squat eller low bar SL squat? En mellem ting? Har du eksperimenteret med fodstand? Er squat den eneste benøvelser du laver? Hvad med bagkæden? Laver du nogen dødløft varianter?

Jo undskyld, det er high bar squat, fodstand er ca. lidt mere end skulder bredde. Jeg kører også benpres, og leg curls samt leg extentions. Jeg har kørt stiff legged deadlift for bagkæden og leg curls :)

Hvordan foregår din bentræning? Starter du ud med squatten eller hvordan?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

hr_bjoern skrev:
RippedInFourWeeks skrev:

Hvordan foregår din bentræning? Starter du ud med squatten eller hvordan?

Yeps, altid squatten først derefter benpres :)

Få tjekket op på din teknik, kør en styrkecyklus eller lignende.

Som der spørges: Hvor lang tid har du trænet ben kontra overkrop?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Få tjekket op på din teknik, kør en styrkecyklus eller lignende.

Som der spørges: Hvor lang tid har du trænet ben kontra overkrop?

Det står i en af mine tidligere indlæg :) Men ca. 2 - 3 måneders forskel ud af 2,5 år. Så det er ikke den store foreskel.

Jeg tror ikke dine ben er proportionelt "ok". Læg mere engagement i din bentræning, det betyder ikke at du skal fyre løs med reps og sæt men at du gør mere for at få teknikken, smidigheden og de øvrige parametre på plads.

Prøv at smide hele dit program op.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster