Jeg er fornyligt begyndt at træne dette 2 split program. Jeg træner tirsdag,onsdag, fredag & lørdag. mandag, torsdag og søndag holder jeg fri eller løber en tur. Målet med min træning er ikke at opbygge masse, er derimod igang med at tabe mig. Har indtil videre tabt mig 10 kg, fra 96 til 86 kg. Dette har dog været uden styrketræning. Jeg har dog besluttet mig for at køre et 2 split program, da jeg er sikker på at dette er med til at give et pænere resultat i længden. Jeg kører følgende program i nævnte rækkefølge.
tirsdag & fredag, program 1:
Program 1, Bryst, Triceps & skulder.
15 min opvarmning, crosstrainer
Bænkpres BB (Barbel) 4*8
Dips 3*maks
Millitary press 4*8
Incline bænkpres 4*8 DB
Flyers DB 3*8
Flyers incline DB 3*8
Upright rowing (træk stang mod hage) 3*8
Pull downs med tov (triceps) 3*8
onsdag & lørdag, program 2:
Program 2, Ryg, Ben, Biceps & Mave.
15 min opvarmning, crosstrainer
Squat 5*8
Dødløft 4*8
BOR BB 4*8
Front pulldowns (træk til bryst, bredt) 4*8
Close-grip lat pulldowns (træk til bryst, smalt) 4*8
Bent-over lateral raises 4*8
Barbell curls (Hedder vist også "scott curls" siddende med arme liggende på pude) 3*8
Planken 3*maks tid
mht. mit program har jeg et par spørgsmål:
1) Har jeg tilstrækkeligt med øvelser til ryggen, eller mangler der nogle ?
2) Rammer jeg brystet godt nok, er det spild at køre to flyers øvelser, og hvis ja hvilken skal så fjernes og hvad skal den evt. erstattes med ?
3) Ser mit program fornuftigt ud mht. antal sæt og antal gentagelser ?
4) Ang. Bryst, så har jeg læst at jo smallere man holder på stangen, des mere trænes musklerne der sidder tættest på brystbenet. Kan man godt fortsætte med at køre bænkpress med et bredt greb som den første øvelse, og så vende tilbage til bænkpres senere i programmet og køre den igen med et smallere greb eller bør man bare vælge enten smalt eller bredt greb ?
På forhånd tak