Burde ens center så ikke gå ind og spørge til personen og lede denne til psykisk hjælp? Syndes det er for galt at folk bare ser på og endda tjener penge på det..

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moth skrev:Hvad hvis personen ikke har forældre som kan tage sig af det..?
Så er det da centeret som skal kontakte nogen som kan hjælpe eller hjælpe personen

Et fitnesscenter er en virksomhed.

Boc'en skrev:Et fitnesscenter er en virksomhed.
Du må da have dårlige erfaringer med fitness-centre så. Har trænet 3 forskellige steder nu, og har slet slet ikke samme holdning.
De steder jeg træner, er dog ikke kæmpe moderne centre, måske derfor.

Boc'en skrev:Et fitnesscenter er en virksomhed.
Du må da have dårlige erfaringer med fitness-centre så. Har trænet 3 forskellige steder nu, og har slet slet ikke samme holdning.
De steder jeg træner, er dog ikke kæmpe moderne centre, måske derfor.

Rookie skrev:I mit center er der en kvinde midt i 20'erne som er blevet smidt ud af centeret. Hun var alt for tynd og har flere gange besvimet derinde under hendes cardiotræning..
Men hun var også det tyndeste jeg nogensinde havde set og jeg kunne sagtens forstå, hvis nogle folk fik det dårligt af at se på hende.
Syntes det er fint at der bliver rettet fokus på disse piger, da de sagtens kan ende med en ulykkelig skæbne..

Men når hun tydeligvis er så underernæret og fucked up at hun træner sig selv ihjel og ikke ved hvad hun laver, så er centerets opgave vel gjort, idet de forbyder hende at komme der indtil hun har styr på hvad hun laver..Mikkel leicht skrev:Rookie skrev:I mit center er der en kvinde midt i 20'erne som er blevet smidt ud af centeret. Hun var alt for tynd og har flere gange besvimet derinde under hendes cardiotræning..
Men hun var også det tyndeste jeg nogensinde havde set og jeg kunne sagtens forstå, hvis nogle folk fik det dårligt af at se på hende.
Syntes det er fint at der bliver rettet fokus på disse piger, da de sagtens kan ende med en ulykkelig skæbne..
Så skal personen vel ikke smides ud, men snare hjælpes

Dingo skrev:Men når hun tydeligvis er så underernæret og fucked up at hun træner sig selv ihjel og ikke ved hvad hun laver, så er centerets opgave vel gjort, idet de forbyder hende at komme der indtil hun har styr på hvad hun laver..

Mista Chipmunk skrev:Dingo skrev:Men når hun tydeligvis er så underernæret og fucked up at hun træner sig selv ihjel og ikke ved hvad hun laver, så er centerets opgave vel gjort, idet de forbyder hende at komme der indtil hun har styr på hvad hun laver..
Du tror ikke at hun bare finder en anden måde at træne på? Man kan jo ikke tackle hende på gaden hvis man ser hende powerwalke...

Mista Chipmunk skrev:Præcis... Det er ikke centerets ansvar at varetage folks helbred, så hvorfor skulle hun smides ud? Det er jo netop min pointe.
Det hjælper jo heller ikke noget at smide personen ud, for man kan altid træne - eller spise mindre...
Der er jo kun 1 der kan ændre på situationen, og det er i sidste ende personen selv - præcis som i alle andre former for "afhængighed" - være det doping, alkohol, stoffer eller spiseforstyrelser...
Og så er der nogle folk som kan gi' ham/hende et puf i den rigtige retning, det offentlige, familien, vennerne - men hvorfor skulle centeret blande sig i det? Hvorfor skulle de smide hende ud?
Sandsynligheden for at hun skvatter om i centeret er sgu ligeså stor som den er for at jeg gør det...

Mista Chipmunk skrev:Præcis... Det er ikke centerets ansvar at varetage folks helbred, så hvorfor skulle hun smides ud?
Mista Chipmunk skrev:I sidste ende bliver hun så afkræftet at hun ikke er i stand til at træne og så dør hun derhjemme eller på et hospital. Sandsynligheden for at hun skvatter om i centeret er sgu ligeså stor som den er for at jeg gør det...

Jeg er da af den opfattelse, at mange værtshuse nægter at udlevere mere alkohol til en ekstremt beruset person.. Det må de da helt selv om. De bestemmer selv hvem deres kunder skal være og hvis de ikke har lyst til at lægge hus til at en eller anden mand sidder og drikker sig ihjel, er det så ikke ok? Det samme med et center.Mista Chipmunk skrev:Det er jo pisse tragisk at det er på den måde, men sådan er det nu engang - og selvom vi gerne vil ha' at det danske samfund fungerer fantastisk så gør det bare ikke... Narkomaner skal nægtes at købe rene kanyler fordi du ved hvad de bruger dem til? - Så genbruger de jo bare deres gamle snavsede...
Alkoholikere skal nægtes at købe alkohol i værtshuse og forretninger? - Så laver de farligt hjemmebrænd eller begår indbrud... Anoretikere skal nægtes adgang til træningscentre? - De træner da bare på en anden måde! Bulimikere skal de nægtes adgang til bageren...? Hvor skal man stoppe? Hvornår holder det op med at være virksomhedernes ansvar?
Nej fordi at være "for stor" skader ikke dit helbred. Du ville gribe ind hvis der var en der stod og dødløftede som DieselWeasel (se video længere nede), fordi han ville kværne sin ryg fuldstændig.. Derved bør du også gribe ind hvis en åbenlys spiseforstyrret pige slår sig selv halvt ihjel.og hvis jeg havde et center, så tror jeg at jeg ville være ret træt af det hvis folk forventede at jeg greb ind fordi der var en der var for tynd - skulle jeg så også gribe ind hvis der var en der var "for stor"...?

Mista Chipmunk skrev:Anyhoo... Lad os være enige om at vi er uenige, fordi selvom både du og KarlÆg kommer med gode argumenter, så mener jeg stadig ikke at det er centerets ansvar. Måske burde de gøre noget, men jeg vil ikke klandre dem for noget hvis ikke de gør.

Nr.13 skrev:

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster