Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Muskel træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.dk :D
Her i starten af denne uge startede jeg i Fitness One får at få de store overarme, som enhver teenager med respekt for sig selv drømmer om! :hihi:
Da jeg trænede snakkede jeg lidt med de andre, og jeg fik af vide af nogle af de lokale bodybuilder-monstre at det var vigtigt at jeg lavede et træningsprogram og kostplan hvis jeg ville se nogen som helst effekt af min træning. (Det vil jeg gerne O:) )

Derfor skriver jeg til jer som har noget mere erfaring end mig!
Hvordan ville et fornuftigt træningsprogram se ud?
Hvad og hvor meget skal jeg spise?
Er det nødvendigt med proteinpulver og alt det stads?
Og ellers.. Hvis i har nogle guldkorn og andet, som i mener ville være til hjælp; så skriv gerne! :D
----
Alder: 16
Højde: 180
vægt:64kg
Vil kategorisere mig som ranglet, og af spinkel/middel bygning. :´)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du lyder som en der skal til at bulke :D Hvis du ikke har læst sidens artikel om bulk, burde du først og fremmest gøre det. Efterfølgende kan vi andre hjælpe dig med kosten.

- Kopi
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kopi skrev:Du lyder som en der skal til at bulke :D Hvis du ikke har læst sidens artikel om bulk, burde du først og fremmest gøre det. Efterfølgende kan vi andre hjælpe dig med kosten.

- Kopi

Fedt med et hurtigt svar! :D
Det jeg har forstået ved at Bulke er kort sagt at man skal spise en masse.. Right? O:)
..Og "langt" sagt at man skal spise 500-300 flere kalorier end man skal bruge for at opretholde sin vægt? :-k

.Jeppe skrev:
Kopi skrev:Du lyder som en der skal til at bulke :D Hvis du ikke har læst sidens artikel om bulk, burde du først og fremmest gøre det. Efterfølgende kan vi andre hjælpe dig med kosten.

- Kopi

Fedt med et hurtigt svar! :D
Det jeg har forstået ved at Bulke er kort sagt at man skal spise en masse.. Right? O:)
..Og "langt" sagt at man skal spise 500-300 flere kalorier end man skal bruge for at opretholde sin vægt? :-k

Lige præcis! Pas på med ikke at spise "alt" for meget, det betyder blot at du også taget fedt på. Har du en kostplan du har lavet til bulk, du kunne poste den her, så kan vi kigge på det. SOm du er inde på er 300 500 kcal fint.
Brugeravatar

Har ikke nogen kostplan, desværre :verysad:
Men normalt spiser jeg:
Morgenmad: Noget sukker stads (choko pops, hvad der nu er i skabet :) ) blandet om med noget havregryn (gerne supleret med en kop kaffe eller te)
Middag: Hvad min mor har fundet på til madpakke eller kantinen (en bagel, med kylling lidt bacon og agurker er strd)
Aftensmad: Står på kartoffel, ris eller spaghetti med noget kød og salat af en slags :)

.Jeppe skrev:Har ikke nogen kostplan, desværre :verysad:
Men normalt spiser jeg:
Morgenmad: Noget sukker stads (choko pops, hvad der nu er i skabet :) ) blandet om med noget havregryn (gerne supleret med en kop kaffe eller te)
Middag: Hvad min mor har fundet på til madpakke eller kantinen (en bagel, med kylling lidt bacon og agurker er strd)
Aftensmad: Står på kartoffel, ris eller spaghetti med noget kød og salat af en slags :)

Jamen de tre måltider i kombination med 500kcals overskud lyder da osse som en helt sikker måde at tage en del fedt på :hihi:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Hej Jeppe

Jeg vil ikke anbefale dig at bulke, det mener jeg personligt er spild af tid, men det er selvfølgelig dit valg. Jeg er selv 15år, og træner meget. Mit råd til dig er at læse nogle artikler om træning og kost, så du også selv ved noget om din træning.

Hvis du træner for øget muskelmasse, hvilket jeg gætter på du gør. Så burde du lave basis-øvelser (øvelser som ramme flere muskler) og tage mellem 8-10 reps. af 3 sæt i starten. Når du har trænet lidt tid kan du begynde at træne tungere 1-5 reps. og lave flere sæt.

Tilsidst så husk også at træne benene, du bliver glad for det senere. Jeg "glemte" at træne mine ben i starten, og det fortryder jeg nu!

Geografisk sted: Hvidovre - Friheden - HvAM (Hvidovre Atletik & Motion)

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 90.00

.Jeppe skrev:Har ikke nogen kostplan, desværre :verysad:
Men normalt spiser jeg:

Væn dig til at spise flere gange om dagen, hvis du ikke opnår kalorieoverskud ved dine 3 store måltider. Der er plads til små måltider indimellem de 3 store måltider jo.. Du kan supplere med mandler(mange kalorier, og sundt fedt), flere rugbrødsmadder osv, :) ..
Og du spørger om proteinpulver er nødvendigt.. Ikke hvis du får nok protein i forvejen. Hvis du ikke får nok, så er det en super nem og smart måde at opnå det på, ved at smide en shake ned efter træning. Men det er jo bare et "tilskud".

Velbekommen :D
After workout, i like to take a hot shower. I'ts like a normal shower, but with me in it.
Brugeravatar

Jeres svar giver plads til lidt eftertanke! :wink:
Er der nogle ting som jeg spiser i min hverdag, som jeg måske skulle undlade at spise?
Theiskn skrev:Hej Jeppe

Jeg vil ikke anbefale dig at bulke, det mener jeg personligt er spild af tid, men det er selvfølgelig dit valg. Jeg er selv 15år, og træner meget. Mit råd til dig er at læse nogle artikler om træning og kost, så du også selv ved noget om din træning.

Hvis du træner for øget muskelmasse, hvilket jeg gætter på du gør. Så burde du lave basis-øvelser (øvelser som ramme flere muskler) og tage mellem 8-10 reps. af 3 sæt i starten. Når du har trænet lidt tid kan du begynde at træne tungere 1-5 reps. og lave flere sæt.

Tilsidst så husk også at træne benene, du bliver glad for det senere. Jeg "glemte" at træne mine ben i starten, og det fortryder jeg nu!

Står lidt i den modsatte situation, hvor jeg i mange år har spillet fodbold, uden at træne arme.
Så min krop er en smule i ubalance med store lårmuskler og små spinkle arme :|

Hvorfor er bulk spild af tid? Der er jo ingen, der siger, at han behøver være 500kcal i overskud; det kan sagtens gøres mere kontrolleret(lean bulk). Dit råd angående det med at læse artikler er rigtig godt - det er dit råd med basisøvelser og træning af benene også. Dog vil jeg lige sige, at det med et specielt antal gentagelser ikke er strict; træn hellere det antal gentagelser, du synes er det fedeste. Det handler om at arbejde hårdt og kunne lide det(ellers yder man mindre ift. hvis man elskede det) - om man tager 5 gentagelser af 4-5 sæt eller 8 gentagelser af 3-4 sæt betyder ikke det store.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Hvorfor vil du ikke anbefale ham at bulke? Alt andet ville de være fjollet. Formålet med at bulke er ikke at gaine fedt, men at tage så meget muskelmasse på som muligt, dog vil der komme en smule fedt hen af vejen, det er så derfor at man cutter.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

.Jeppe skrev:Jeres svar giver plads til lidt eftertanke! :wink:
Er der nogle ting som jeg spiser i min hverdag, som jeg måske skulle undlade at spise?

Står lidt i den modsatte situation, hvor jeg i mange år har spillet fodbold, uden at træne arme.
Så min krop er en smule i ubalance med store lårmuskler og små spinkle arme :|

Tro mig, du får ikke store lår af fodbold. Træn dine ben som resten af din krop.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Hej Jeppe :)
Fedt du vil i gang med at træne. Jeg er ved at tage en uddannelse som styrketræner og har derfor lavet en del programmer. Hvis du har lyst, vil jeg gerne sende et som du kan starte med at træne efter? Derefter er det en god ide at du selv prøver at sætte dig ind i øvelserne. Det vigtigste er variation i din træning. Ellers tilpasser kroppen sig, den belastning du udsætter den for.
Ellers er der vel kun at sige: Squat, bænkpres og dødløft! Essentielle øvelser for din træning!

Hilsen Kathrine
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Tak for de gode svar! :D

.. Har i nogle råd til hvordan jeg kan forbedre min nuværende "Kostplan/livsstil" ? :-k

Efter at have læst artiklen om Squat og dets effekt på hormonerne, kan jeg konkludere at det ville være tåbeligt at "vælge det fra" :hihi:

Hvor mange gange om ugen og hvor lang tid vil det være forsvarligt at træne?
.. har været ned i centeret 3 gange i den her uge og har trænet ved alle de forskellige maskiner indtil at jeg ikke "kunne mere" er dette en god måde at træne på? :roll:
På forhånd tak :)

Moestrup87 skrev:Hej Jeppe :)
Fedt du vil i gang med at træne. Jeg er ved at tage en uddannelse som styrketræner og har derfor lavet en del programmer. Hvis du har lyst, vil jeg gerne sende et som du kan starte med at træne efter? Derefter er det en god ide at du selv prøver at sætte dig ind i øvelserne. Det vigtigste er variation i din træning. Ellers tilpasser kroppen sig, den belastning du udsætter den for.
Ellers er der vel kun at sige: Squat, bænkpres og dødløft! Essentielle øvelser for din træning!

Hilsen Kathrine

Kathrine.. Hvor sejt! :)
Kunne være vildt fedt! O:)

Stik mig din e-mail, så sender jeg et program hurtigst muligt.. Går ikke ud fra at du har skader der skal tages højde for?

-Kathrine
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50

Moestrup87 skrev:Stik mig din e-mail, så sender jeg et program hurtigst muligt.. Går ikke ud fra at du har skader der skal tages højde for?

-Kathrine

Har ingen skader.
Sender dig min Email, over pm :wink:

.Jeppe skrev:Hej BB.dk :D
Her i starten af denne uge startede jeg i Fitness One får at få de store overarme, som enhver teenager med respekt for sig selv drømmer om! :hihi:

Alder: 16
Højde: 180
vægt:64kg
Vil kategorisere mig som ranglet, og af spinkel/middel bygning. :´)

Hvis du gerne vil havde store arme så er mit råd at når du kan mærke det begynder at brænde i armene og de bliver trætte så tag lige lidt ekstra reps. da det er der de giver bedst. Og når du er så tynd som du er så pas på med at starte ud med alt for tunge kilo da du bare fremkalder skader på den måde. Og husk at fx hvis du træner meget bænk skal du havde ligeså mange fx cabel rows altså at du har ligeså mange "træk" øvelser som "skub" øvelser :)
No Pain No Gain :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark, vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00

Tilbage til Begynder forum