Jeg er 32 år, 195 cm, 98kg. Jeg har det meste af mit voksne liv beskæftiget mig med Software udvikling, hvilket har resulteret i rigtig mange computer-timer. Det er, kombineret med min højde, gået hårdt ud over ryg/nakke. Dvs spændinger, hovedpine osv. Jeg er for nyligt blevet opsagt på mit arbejde, og har nu muligheden for at fokusere lidt på mig selv. Derfor er jeg begyndt på at træne, mest for at få en god stærk ryg, men i det hele taget også bare for at få en stor flot krop. Selvom jeg pt. er i utrænet tilstand synes jeg allerede jeg har en pæn krop, og TROR at jeg er godt dispunneret til at få gode resultater. Dvs de 98 kg. sidder rigtig godt, og jeg ligner overhovedet ikke en der er overvægtig eller noget. Men det er en anden diskussion.
Nu til sagens kerne. Jeg er startet med at træne for ca. 3 uger siden. Problemet er dog, at siden jeg er startet er jeg blevet svagere for hvert træningspas. Altså i øvelserne. Generelt kan jeg sige at mit styrke er gået ned med ca. 30%, siden jeg løftede vægtene første gang. Er dette normalt i opstarts fasen? Hvornår kan jeg regne med at det vender igen?
Min achilles hæl er helt klart min triceps. De er utroligt svage i forhold til mine andre muskler, og det ødelægger næsten alle mine øvelser. Endda også dem der ikke er afhængig af triceps. Bænkpres, skulderpres osv. er naturligvis direkte afhængige af triceps, og jeg "dør" altid i øvelsen, fordi mine triceps gir op, ikke bryst og ikke skulder.
Derudover øvelser som Dumbbell rows og Chinups (Som jeg stadig ikke kan lave uden hjælp), dem mærke jeg sjovt nok også værst i triceps. Nu mens jeg sidder og skriver det her, kan jeg stadig mærke mine triceps er utroligt trætte og udmattede. Det kan også være en blanding af triceps, den på undersiden af armen der ender i armhulen, samt posterior deltoid.
Jeg har godt styr på min kost, får masser af kcal. Havregryn, ymer, baked beans med bacon, grovboller, aftensmad med større kød til ris/kartoffel/pasta ratio end før, havregryn til natmad igen.
Jeg bruger pt. ingen kosttilskud, men har overvejet at starte på kreatin, bare for at få vendt skuden og opleve en fremgang. Bryde den onde cirkel og få lidt success oplevelse.
Hvis i skulle være i tvivl, så var spørgsmålet bare:
Er det normalt, og bliver det bedre? Eller skal jeg passe på med et eller andet.
På forhånd tak.