Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1235
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Noob spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey Alle

Jeg er 32 år, 195 cm, 98kg. Jeg har det meste af mit voksne liv beskæftiget mig med Software udvikling, hvilket har resulteret i rigtig mange computer-timer. Det er, kombineret med min højde, gået hårdt ud over ryg/nakke. Dvs spændinger, hovedpine osv. Jeg er for nyligt blevet opsagt på mit arbejde, og har nu muligheden for at fokusere lidt på mig selv. Derfor er jeg begyndt på at træne, mest for at få en god stærk ryg, men i det hele taget også bare for at få en stor flot krop. Selvom jeg pt. er i utrænet tilstand synes jeg allerede jeg har en pæn krop, og TROR at jeg er godt dispunneret til at få gode resultater. Dvs de 98 kg. sidder rigtig godt, og jeg ligner overhovedet ikke en der er overvægtig eller noget. Men det er en anden diskussion. :)

Nu til sagens kerne. Jeg er startet med at træne for ca. 3 uger siden. Problemet er dog, at siden jeg er startet er jeg blevet svagere for hvert træningspas. Altså i øvelserne. Generelt kan jeg sige at mit styrke er gået ned med ca. 30%, siden jeg løftede vægtene første gang. Er dette normalt i opstarts fasen? Hvornår kan jeg regne med at det vender igen?

Min achilles hæl er helt klart min triceps. De er utroligt svage i forhold til mine andre muskler, og det ødelægger næsten alle mine øvelser. Endda også dem der ikke er afhængig af triceps. Bænkpres, skulderpres osv. er naturligvis direkte afhængige af triceps, og jeg "dør" altid i øvelsen, fordi mine triceps gir op, ikke bryst og ikke skulder.

Derudover øvelser som Dumbbell rows og Chinups (Som jeg stadig ikke kan lave uden hjælp), dem mærke jeg sjovt nok også værst i triceps. Nu mens jeg sidder og skriver det her, kan jeg stadig mærke mine triceps er utroligt trætte og udmattede. Det kan også være en blanding af triceps, den på undersiden af armen der ender i armhulen, samt posterior deltoid.

Jeg har godt styr på min kost, får masser af kcal. Havregryn, ymer, baked beans med bacon, grovboller, aftensmad med større kød til ris/kartoffel/pasta ratio end før, havregryn til natmad igen.

Jeg bruger pt. ingen kosttilskud, men har overvejet at starte på kreatin, bare for at få vendt skuden og opleve en fremgang. Bryde den onde cirkel og få lidt success oplevelse.

Hvis i skulle være i tvivl, så var spørgsmålet bare:
Er det normalt, og bliver det bedre? Eller skal jeg passe på med et eller andet.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at komme med dit træningsprogram, indsæt hvad du spiser på en normal dag i kostplansfunktionen og post den, og opskriv dit søvnmønster.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Så har jeg prøvet at oprette en kostplan. Aftensmaden er kun et eksempel, det kan jo være hvad som helst. Flæskesteg, frikadeller, Tortilla wraps, kyllingeburger etc etc.

Mht. træning så træner jeg kun nogle bassale ting lige pt.

man+tors:
Pull-ups (Excentriske)
Lunges
DB Rows
DB Curls

Tirs+Fre:
Bænkpres
DB Skulderpres
Shrugs
Flyers(?)
Skullcrushers (til allersidst, bare for at gi triceps en sidste omgang. Dette er jeg først begyndt på senere, efter jeg fandt ud af at triceps er mega svag).

Jeg kan ikke se din kostplan, så ved ikke lige hvad der er gået galt der. Prøv at oprette den igen og post den her i tråden. Der er en knap der hedder "indsæt kostplan" ovre til højre over smileysne når du poster replys.

Mht. dit trænings program, så er der ikke meget program over det der men blot en liste øvelser fordelt på nogle dage. Antal sæt? Antal gentagelser? Det er sådan lidt "lala"..

Du squatter heller ikke ser det ud til ?

Hvordan med søvnen?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Du er over reached, tag en uges deload (let træning)

Hvor mange sæt og reps kører du? Hvor meget kunne du løfte før, og hvor meget nu?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Masser af detaljer tak :D

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Pind skrev:Jeg kan ikke se din kostplan, så ved ikke lige hvad der er gået galt der. Prøv at oprette den igen og post den her i tråden. Der er en knap der hedder "indsæt kostplan" ovre til højre over smileysne når du poster replys.

Mht. dit trænings program, så er der ikke meget program over det der men blot en liste øvelser fordelt på nogle dage. Antal sæt? Antal gentagelser? Det er sådan lidt "lala"..

Du squatter heller ikke ser det ud til ?

Hvordan med søvnen?

Hov ja, det gik vist lige stærkt nok der. Jeg prøver lige igen.

Kostplan eks. :
kostplan

Mht. træningen, så er det ovennævnte øvelser, hvor jeg prøver at køre 4x6 så vidt som muligt.
Som sagt, hvor meget jeg tar nu i forhold til da jeg startede, omkring 70% af start vægten. Jeg har været nød til at gå ned i vægt i øvelserne flere gange. I starten kunne jeg også lave 2 chinups, nu kan jeg lave 0. :^o

Jeg laver pt. ikke Squat nej. Jeg ved godt det er en meget vigtig og elsket øvelse, det er jeg skam fuldt opmærksom på. Jeg håber bare ikke denne tråd bliver drejet hen på en diskussion omkring squat'ning eller ej.

Søvn. Ca. 23.30 - 6.30 i hverdagene. Og til kl. 08.30 i weekenderne.

Er du i gang med at tabe dig? Og hvad er din plan, cut eller bulk?
Din kost er heller ikke for god du bruger ret meget fløde og sødmælk? og grøntsager er slet ikke repræsenteret? ryd op i den og få noget "kvalitets mad" ind...
Det er ikke normalt man bliver svagere i starten. Det er faktisk lige modsat, du burde blive stærkere rimelig hurtigt.

Dit program er lort, lav en søgning på siden og læs nogle artikler. Når du har fundet et program som du gider køre kan du evt. poste det herinde, eller i en ny tråd for at få feedback.

Er du stresset for tiden?

Reputation point: 40

lykkestrup skrev:Er du i gang med at tabe dig? Og hvad er din plan, cut eller bulk?
Din kost er heller ikke for god du bruger ret meget fløde og sødmælk? og grøntsager er slet ikke repræsenteret? ryd op i den og få noget "kvalitets mad" ind...
Det er ikke normalt man bliver svagere i starten. Det er faktisk lige modsat, du burde blive stærkere rimelig hurtigt.

Dit program er lort, lav en søgning på siden og læs nogle artikler. Når du har fundet et program som du gider køre kan du evt. poste det herinde, eller i en ny tråd for at få feedback.

Er du stresset for tiden?

Hejsa, og tak for svaret.

Først og fremmest så nej, jeg er ikke stresset. Tvært i mod. For første gang i lang tid har jeg masser af tid til mig selv.

Fløde bruger jeg ikke, ud over til nogle ganske få sovse. Du tænker nok på flødehavarti? Det er en ost. :)
Altså, jeg har ikke decideret nogen "plan", som du er inde på. Tror du skal udenfor din vanlige tankegang herinde fra. Jeg søger hverken at tabe mig, eller blive næste mr. olympia. Kostplanen er kun lavet per. forespørgsel, og dette er et eks. på hvordan det kan se ud. Det første mål jeg har, er blot at blive stærkere især i ryggen, da den har lidt for meget de sidste par år. Hvis det går godt, så kan jeg forestille mig at jeg skruer op for ambitionsniveauet.

Det eneste jeg var bekymret for, var hvorfor jeg bliver svagere istedet for stærkere. Det er som om mine muskler, eller dvs tripces + bagsiden af skulderen, konstant er svækket eller drænet for kræfter.

Hvis du synes mit program er skod, så kunne jeg tænke mig at vide hvad der præcist er galt med det? Er det skod helt generelt, eller er det skod i forhold til dine egne personlige mål? Hvis det er skod i forhold til det jeg laver, så vil jeg da gerne ha' lidt gode råd med på vejen.

Men tak fordi i tager jer tid til at svare.

Hygge.

Overvej et mere struktureret program alla b2b II?

Med det kostprogram ligner det ikke overreaching..

Få en times mere søvn, generelt.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster