Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Nordic Hamstring

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er blevet glad for at lave Nordic Hamstring. Ser ikke så mange andre der laver øvelsen, så søger lidt inspiration herfra:

- Hvordan træner i Nordic Hamstring? Altså hvor henne/med hvilket udstyr?

En del youtube klip viser folk der laver øvelsen i ribber, men kan ikke få det til at fungere i ribberne i mit center, da det første trin er for højt oppe.
Har også prøvet at lave dem i lat pulldown maskinen, sådan her https://www.youtube.com/watch?v=pNaqjlxJF_0, det virker alt for risikabelt.
Der er også forskellige kreative løsninger, hvor ham her nok tager prisen https://www.youtube.com/watch?v=MNFN5_mvsZk#t=100.

Jeg er endt selv med det her setup, som jeg synes fungerer ok:
20150203_203104.jpg

Og har i andre tips eller erfaringer med NH så del også gerne dem :)

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

henrDK skrev:Er blevet glad for at lave Nordic Hamstring. Ser ikke så mange andre der laver øvelsen, så søger lidt inspiration herfra:

- Hvordan træner i Nordic Hamstring? Altså hvor henne/med hvilket udstyr?

En del youtube klip viser folk der laver øvelsen i ribber, men kan ikke få det til at fungere i ribberne i mit center, da det første trin er for højt oppe.
Har også prøvet at lave dem i lat pulldown maskinen, sådan her https://www.youtube.com/watch?v=pNaqjlxJF_0, det virker alt for risikabelt.
Der er også forskellige kreative løsninger, hvor ham her nok tager prisen https://www.youtube.com/watch?v=MNFN5_mvsZk#t=100.

Jeg er endt selv med det her setup, som jeg synes fungerer ok:
20150203_203104.jpg

Og har i andre tips eller erfaringer med NH så del også gerne dem :)

Hvorfor mener du at den virker for risikabel i pulldowns maskinen? :) Jeg laver den personligt selv der.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Active skrev:Hvorfor mener du at den virker for risikabel i pulldowns maskinen? :) Jeg laver den personligt selv der.

Af to grunde:
1. Er ikke stærk nok til at køre øvelsen uden assistance fra armene. Der er langt ned til gulvet (især ved de sidste reps i et sæt) på det tidspunkt mine hams giver slip = risiko for at overstrække/hyperextende i knæ når armene skal tage fra, samt muligvis risiko for at knalde overkroppen i gulvet med hovedet først hvis jeg kludrer i det.

2. Sædet er ret smalt = risiko for et knæ ryger over kanten hvis jeg kludrer i det.

Måske det bare er et spørgsmål om tilvænning :)

Styrkeliste

Min lillebror er ikke helt stærk nok til GHGR, men her er et setup, der ikke lemlæster dine knæskaller :)
Sidst rettet af 0MA 5. jan 2015, 21:51, rettet i alt 1 gang.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Tag en elastik og sæt den ende ende fast i toppen af pulldown stativet, og tag den anden ende af elastikken rundt om dit bryst. Det burde gøre det muligt for dig at køre øvelsen uden at støtte med hænderne.

Hvis ikke så flyt en bænk over foran stativet til at støtte med hænderne på, for ikke at skulle helt ned til gulvet før det bliver muligt.

Reputation point: 5

Tak for svar!

One Man Army skrev:Min lillebror er ikke helt stærk nok til GHGR, men her er et setup, der ikke lemlæster dine knæskaller :)

Ville ønske der var sådan en GHR maskine i mit center, men de har den desværre ikke.
Din brormand er da ganske godt kørende synes jeg :)

lassej skrev:Tag en elastik og sæt den ende ende fast i toppen af pulldown stativet, og tag den anden ende af elastikken rundt om dit bryst. Det burde gøre det muligt for dig at køre øvelsen uden at støtte med hænderne.

Hvis ikke så flyt en bænk over foran stativet til at støtte med hænderne på, for ikke at skulle helt ned til gulvet før det bliver muligt.

Vil prøve det med elastikken.
Ja kunne tage en flad bænk, lige for tiden er der rimelig fyldt når jeg træner, så det bliver nok ikke uden misbilligende blikke :D

Styrkeliste

henrDK skrev:Tak for svar!

One Man Army skrev:Min lillebror er ikke helt stærk nok til GHGR, men her er et setup, der ikke lemlæster dine knæskaller :)

Ville ønske der var sådan en GHR maskine i mit center, men de har den desværre ikke.

Du har set, at det er en back extension, der er sat op på en bænk, ikke?
Nej, hans bevægelser bliver meget hakkende når han bliver træt.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nej det så jeg ikke, prøver lige at stille skarpt :)

Styrkeliste

One Man Army skrev:
henrDK skrev:Tak for svar!

Du har set, at det er en back extension, der er sat op på en bænk, ikke?
Nej, hans bevægelser bliver meget hakkende når han bliver træt.

Havde jeg heller ikke set. Skal da lige prøves af i dag.

Jeg har haft succes med følgende 2 set-up

Denne her som jeg selv har bygget ud af gammelt træ, en bordplade og et liggeunderlag. Desuden bruger jeg en yogamåtte og et kosteskaft.
Billede

Og denne her som kræver en Technogym Total ab machine og en form for pind (jeg brugte selv en af de der 3 kg's stænger som tøserne squatter med til bodypump eller et eller andet pis)

Erigeret penis er optional. Og har centeret ikke en technogym total ab maskine er det svært at lave den, eftersom det kræver en technogym total ab machine. Og det var altså technogym total ab machine det krævede.
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

@lassej
Okay så jeg var ikke den eneste der misforstod opstillingen første gang. Hvordan gik det?
Det er sgu en snedig løsning fra OMA!

@Mussetrussen
Det er nogle fornemme illustrationer. Som jeg muligvis vil drømme om i nat.

Om din selvbyggede konstruktion:
Så stikker du fusserne igennem og støtter mod akillessenen under udførelse, eller så langt at du støtter mod læggene?
(I starten kørte jeg uden polstring, altså bare mod hælen, men fornemmede det ikke var godt)

Det er noteret din anden løsning kræver en technogym total ab machine, og evt. en erigeret penis. Hvor forenelige de to elementer er, kan man sikkert få en selvstændig diskussion ud af.

Styrkeliste

henrDK skrev:@lassej
Okay så jeg var ikke den eneste der misforstod opstillingen første gang. Hvordan gik det?

@Mussetrussen
Det er nogle fornemme illustrationer. Som jeg muligvis vil drømme om i nat.

Om din selvbyggede konstruktion:
Så stikker du fusserne igennem og støtter mod akillessenen under udførelse, eller så langt at du støtter mod læggene?
(I starten kørte jeg uden polstring, altså bare mod hælen, men fornemmede det ikke var godt)

Det er noteret din anden løsning kræver en technogym total ab machine, og evt. en erigeret penis. Hvor forenelige de to elementer er, kan man sikkert få en selvstændig diskussion ud af.

Helt ind, så der støttes på læggene, helt oppe ved knæene. Både fordi det så ikke gør ondt, og fordi jeg er slap og ikke kan køre den med støtte helt nede på anklen.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg foretrækker selv at køre den hvor hælene er fikseret under en step-bænk (Der er et bredt stykke som ikke gnaver sig igennem dine achillessener, et sted midt på) og så ellers bare loade step-bænken med modvægt (ideelt i form af en person)
"Ronnie Coleman, it's not gay to love him. It's gay not too!"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: S.A.T.S Hvidovre
Dansk Fitness Vanløse

henrDK skrev:@lassej

Det fungerede egentlig fint. Dog havde jeg ikke overvejet, at set uppet ikke kunne holde min vægt så jeg var ved at smadre hoved ned i jorden, så husk lige at smække noget modvægt på der var den sættes op bænken, jeg brugte bare nogle håndvægte.

Derudover ved jeg ikke om det skyldtes mine DOMS i quads, men det var pænt smertefuldt for den nederste del at lårene i den sidste del af den koncentriske fase.

One Man Army skrev:

Min lillebror er ikke helt stærk nok til GHGR, men her er et setup, der ikke lemlæster dine knæskaller :)

Gør det ikke nas i lårene på jer, eller er det bare mig der er svans?

lassej skrev:Det fungerede egentlig fint. Dog havde jeg ikke overvejet, at set uppet ikke kunne holde min vægt så jeg var ved at smadre hoved ned i jorden, så husk lige at smække noget modvægt på der var den sættes op bænken, jeg brugte bare nogle håndvægte.

Jeg skulle nok have sagt, at jeg sidder og holder igen.

Jeg har sidenhen prøvet det samme setup og følte ikke noget nævneværdig ubehag. Jeg kan dog ikke afvise, at det kan ændre sig, hvis man bruger en anden model.
Brugeravatar

Styrkeliste

Flotfyr20 skrev:Jeg foretrækker selv at køre den hvor hælene er fikseret under en step-bænk (Der er et bredt stykke som ikke gnaver sig igennem dine achillessener, et sted midt på) og så ellers bare loade step-bænken med modvægt (ideelt i form af en person)

Tak for tippet. Det er godt nok en del vægt der skal slæbes rundt (i mangel af en person), men godt at vide det er en mulighed.

lassej skrev:så husk lige at smække noget modvægt på der var den sættes op bænken, jeg brugte bare nogle håndvægte

Tænker egentlig at jeg kan skubbe den ind i ribberne (der står lige ved siden af), så den bliver holdt på plads der.
Om det gør nas i mine lår kan jeg fortælle i morgen :)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster