Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

slavers skrev:"Sammenligningen blev lavet mellem en kulhydrat-drænet og en kulhydrat-loadet tilstand. Hvis man er bodybuilder, og ønsker at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, så er det ikke den bedste ide at lave kardio på tom mave."
Nu er man jo ikke "kulhydrat drænet" efter 8 timers søvn.

slavers skrev:"Sammenligningen blev lavet mellem en kulhydrat-drænet og en kulhydrat-loadet tilstand. Hvis man er bodybuilder, og ønsker at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, så er det ikke den bedste ide at lave kardio på tom mave."
They also performed the same exercise after depletion in carbohydrate (CHOD); on the afternoon before the test session they completed a 60-min exercise bout and had an evening meal free from carbohydrate

Thomas Jagd skrev:slavers skrev:"Sammenligningen blev lavet mellem en kulhydrat-drænet og en kulhydrat-loadet tilstand. Hvis man er bodybuilder, og ønsker at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, så er det ikke den bedste ide at lave kardio på tom mave."
Den information som ikke fremgår af artiklen er, at forsøgspersonerne dagen forinden havde cyklet 60 minutter på en kondicykel, uden efterfølgende at have fået noget mad indeholdende kulhydrater. Så testen dagen efter blev altså lavet i en tilstand man retfærdigvis kan kalde en "kulhydrat-drænet" tilstand.They also performed the same exercise after depletion in carbohydrate (CHOD); on the afternoon before the test session they completed a 60-min exercise bout and had an evening meal free from carbohydrate

Brinch skrev:"Det er selvfølgelig ikke kun den relative fedtforbrænding som har vores interesse, når vi forsøger at cutte. Det primære mål er at mindske fedtprocenten, men det sekundære mål er mindst ligeså vigtigt. Nemlig at bibeholde så meget muskelmasse (Læs om muskelopbygning her) som muligt under cut. Og det kan faktisk være en ganske betragtelig mængde muskelmasse som ryger i forbindelse med træning på tom mave. En undersøgelse fra 1980 viste, at hele 10,4 % af det totale energiforbrug, under 1 times cykling ved 61 % af max, blev dækket af et tab i muskelmasse(6). Sammenligningen blev lavet mellem en kulhydrat-drænet og en kulhydrat-loadet tilstand. Hvis man er bodybuilder, og ønsker at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, så er det ikke den bedste ide at lave kardio på tom mave."
Sup leangains.com, u mad?
OT:
Er det her ikke et ret godt argument imod IF? Eller er det mig som ikke har sat sig godt nok ind i IF?.

Brinch skrev:"Det er selvfølgelig ikke kun den relative fedtforbrænding som har vores interesse, når vi forsøger at cutte. Det primære mål er at mindske fedtprocenten, men det sekundære mål er mindst ligeså vigtigt. Nemlig at bibeholde så meget muskelmasse (Læs om muskelopbygning her) som muligt under cut. Og det kan faktisk være en ganske betragtelig mængde muskelmasse som ryger i forbindelse med træning på tom mave. En undersøgelse fra 1980 viste, at hele 10,4 % af det totale energiforbrug, under 1 times cykling ved 61 % af max, blev dækket af et tab i muskelmasse(6). Sammenligningen blev lavet mellem en kulhydrat-drænet og en kulhydrat-loadet tilstand. Hvis man er bodybuilder, og ønsker at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, så er det ikke den bedste ide at lave kardio på tom mave."
Sup leangains.com, u mad?
OT:
Er det her ikke et ret godt argument imod IF? Eller er det mig som ikke har sat sig godt nok ind i IF?.

Garik skrev:Personligt virker det fint for mig at løbe til træning (10-15 minutter @ 10-12km/t) kun på 10g BCAA. Men er selvfølgelig svært at vurdere, om det er fedt eller muskler, der ryger.

Vupti skrev:Garik skrev:Personligt virker det fint for mig at løbe til træning (10-15 minutter @ 10-12km/t) kun på 10g BCAA. Men er selvfølgelig svært at vurdere, om det er fedt eller muskler, der ryger.
Det burde det ikke være

Enig, og som sagt ville jeg heller aldrig dyrke cardio med høj intensitet på tom mave. Men har ingen betænkeligheden ved en hurtig gåtur fra morgenen af eller en omgang på crosstraineren efter lidt BCAA/whey... ligegyldigt hvad er jeg temmeligt sikker på, vi snakker marginaler.

Thomas Jagd skrev:Enig, og som sagt ville jeg heller aldrig dyrke cardio med høj intensitet på tom mave. Men har ingen betænkeligheden ved en hurtig gåtur fra morgenen af eller en omgang på crosstraineren efter lidt BCAA/whey... ligegyldigt hvad er jeg temmeligt sikker på, vi snakker marginaler.
En hurtig gåtur om morgenen har nok tæt på ingen negativ indflydelse på muskelmassen. Men det er sådan set ikke det som er pointen. Pointen er at man ikke forbrænder mere fedt ved at gøre det. Hvis man gør det fordi man godt kan lide at røre sig lidt inden morgenmaden, så fred være med det. Men hvis man tro man sænker fedtprocenten hurtigere ved at gøre det, så snyder man sig selv.

Thomas Jagd skrev:Hovedpointen i artiklen er netop, at fedtforbrændingen ved alle intensiteter er stort set ens, uanset om man gør det på tom mave eller efter et måltid. Og når man så medregner de negative aspekter der er forbundet ved kardio træning på tom mave, så er der overhovedet ingen gevinst ved det. Snarere tværtimod.

Dingo skrev:Thomas Jagd skrev:Hovedpointen i artiklen er netop, at fedtforbrændingen ved alle intensiteter er stort set ens, uanset om man gør det på tom mave eller efter et måltid. Og når man så medregner de negative aspekter der er forbundet ved kardio træning på tom mave, så er der overhovedet ingen gevinst ved det. Snarere tværtimod.
Dvs. den taler imod ting som RQ osv?

(jeg er inde i hvad RQ er for en størrelse Thomas Jagd skrev:Hovedpointen i artiklen er netop, at fedtforbrændingen ved alle intensiteter er stort set ens
Nu ved jeg ikke helt hvor du vil hen, men RQ er jo i princippet irrelevant i forhold til træning på tom mave vs træning efter et måltid. Den respiratoriske kvotient har mere at gøre med hvad intensitet man træner ved, og om man er trænet eller utrænet. Generelt set vil man ved højere intensiteter forbrænde en større andel kulhydrater, og ved lavere intensiteter en større andel fedt. Og trænede personer kan forbrænde en større andel fedt ved højere intensiteter end utrænede kan.
Men du må gerne uddybe hvad du mener, hvis jeg har misforstået hvor du vil hen ?

Dingo skrev:Det kan godt være jeg misforstår de to sætninger her så?(jeg er inde i hvad RQ er for en størrelse
)
Thomas Jagd skrev:Hovedpointen i artiklen er netop, at fedtforbrændingen ved alle intensiteter er stort set ensNu ved jeg ikke helt hvor du vil hen, men RQ er jo i princippet irrelevant i forhold til træning på tom mave vs træning efter et måltid. Den respiratoriske kvotient har mere at gøre med hvad intensitet man træner ved, og om man er trænet eller utrænet. Generelt set vil man ved højere intensiteter forbrænde en større andel kulhydrater, og ved lavere intensiteter en større andel fedt. Og trænede personer kan forbrænde en større andel fedt ved højere intensiteter end utrænede kan.
Men du må gerne uddybe hvad du mener, hvis jeg har misforstået hvor du vil hen ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster