Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Ny Notebook, hvilken? - del jeres erfaringer!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej alle...

Skal skifte min ASUS bærbare ud med en noget nyere version - evt. et andet mærke denne gang.

Den skal primært bruges til studiebrug, så et krav er, at den gerne må være meget støjsvag.
Jeg har søgt på anmeldelser af diverse bærbare, men der er ikke mange som referer til støjniveauet contra ydelsen på de kære notebooks.
Derfor poster jeg dette emne - jeg håber, at I evt. har gjort et godt køb (eller dårligt) og derfor kan anbefale en god maskine eller fraråde et bestemt mærke?

Personligt hælder jeg mest til ASUS, da jeg ingen problemer har haft med denne - men kender ikke noget til de nye modeller, så er også åben for andre mærker!

Håber, at I vil dele ud af jeres erfaringer eller har links til nogle gode anmeldelser osv.

Jeg har tænkt mig, at prisen ikke må overstige 10.000 kr. og den må gerne være "lille og handy" altså ikke en 17" slæbebar-computer.

På forhånd tak... :P

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Køb en IBM (heller en brugt IBM end en ny ASUS, Zepto eller ligende).
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Eller en macbook. Larmer ikke, fylder ingenting og virker optimalt hver eneste gang.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du skal bruge den til studie, så går jeg udfra at du skal tage mange notater, efter som at det er nemmere og hurtigere at tegne og skrive i hånden så syns jeg du skal købe en tablet pc. De koster godt nok fra ca. 7000 og op. Men synes selv de er effiktive, du skal bare ikke smide med den [-X

Geografisk sted: Hundige

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg har idag sendt min Zepto 6615WD til rep. for 3. gang på 6 måneder.

Men udover det, så er det faktisk en rigtig lækker fætter, som yder kanont.. Og den koster lige omkring de 10k..

Ville dog nok satse på noget andet idag hvis jeg skulle købe en ny :P
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Jeg får min nye bærbar om 4 uger - Dell Inspiron 1520 :8 Håber den er nice, og hvis du ikke har købt en bærbar til den tid, kan jeg da godt smide en anmeldelse fra Hr. Poulsens pc-køkken :D
Med venlig bodybuilder-hilsen
p0ulsen
:joy:

Geografisk sted: Ringe - Fitness4all

p0ulsen skrev:Jeg får min nye bærbar om 4 uger - Dell Inspiron 1520 :8 Håber den er nice, og hvis du ikke har købt en bærbar til den tid, kan jeg da godt smide en anmeldelse fra Hr. Poulsens pc-køkken :D

Det lyder godt, for det er ca. der jeg bestiller ny bærbar - er bare igang med at lede efter den helt rigtige nu.

Jeg regner med at købe ny bærbar til efterårsferien, altså omkring d. 12. oktober og ca. 10 dage frem, så jeg lige kan fylde den op med div. programmer og lære den at kende osv.

Hvad koster sådan en fætter du har bestilt og hvad er konfigurationen?

Smeden skrev:Eller en macbook. Larmer ikke, fylder ingenting og virker optimalt hver eneste gang.

Har også luret Macbook og de ser rigtig lækre ud - og kan huske fra min Htx-tid, at de stationære pc'ere var nogle rigtige arbejdsheste!

Men hvordan er det nu, kan man bruge Microsoft Office osv. på dem nu? - eller?

pzo skrev:Jeg har idag sendt min Zepto 6615WD til rep. for 3. gang på 6 måneder.

Men udover det, så er det faktisk en rigtig lækker fætter, som yder kanont.. Og den koster lige omkring de 10k..

Ville dog nok satse på noget andet idag hvis jeg skulle købe en ny :P

Det er netop det jeg gerne vil undgå - kan ikke undvære en notebook pga. de tåbelige små-reperationer. Og 3 gange på 6 mdr. er da for vildt!
Min ASUS har ca. 6 år på bagen og aldrig været til rep - har kun skiftet tastatur pga. slitage for ca. 3-400 kr. samt ny strømforsyning til 600 kr.

blynov skrev:Hvis du skal bruge den til studie, så går jeg udfra at du skal tage mange notater, efter som at det er nemmere og hurtigere at tegne og skrive i hånden så syns jeg du skal købe en tablet pc. De koster godt nok fra ca. 7000 og op. Men synes selv de er effiktive, du skal bare ikke smide med den [-X

Hvilke tablets kan du anbefale? - og har du selv en?

*JJ* skrev:
Smeden skrev:Eller en macbook. Larmer ikke, fylder ingenting og virker optimalt hver eneste gang.

Har også luret Macbook og de ser rigtig lækre ud - og kan huske fra min Htx-tid, at de stationære pc'ere var nogle rigtige arbejdsheste!

Ye det kan man godt, man kan endda få windows på sin mac nu om dag.. skiii smart :8
Brugeravatar

http://www.zaicom.dk har pt. DK's billigste notebook til salg! Stille og rolig bærbar, der passer perfekt til studiebrug :)

Skriv venligst herinde hvis du/nogen køber den :)

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Forever Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 200.00

Shinosi skrev:
*JJ* skrev:

Ye det kan man godt, man kan endda få windows på sin mac nu om dag.. skiii smart :8

Er det fuldt integreret nu? - sådan, at der ikke opstår komplikationer?

Payam skrev:www.zaicom.dk har pt. DK's billigste notebook til salg! Stille og rolig bærbar, der passer perfekt til studiebrug :)

Det kan jeg sige med det samme, at det gør jeg ikke.
VEGA er bare no-go for mit vedkommende. På Htx røg alle VEGA til rep. eller også var der andre problemer med dem - de var simpelthen for "billige!"

*JJ* skrev:
Shinosi skrev:
*JJ* skrev:

Er det fuldt integreret nu? - sådan, at der ikke opstår komplikationer?

Nu er det jo mac så regner med at det kører som en drøm. Man kan købe office pakken specielt til mac og det jeg har set til det, ser det super nice nu :) Mht. Windows, er det jo lavet direkte til at køre på mac, så der sku heller ikke være nogle problemer der.
Brugeravatar

*JJ* skrev:
Payam skrev:www.zaicom.dk har pt. DK's billigste notebook til salg! Stille og rolig bærbar, der passer perfekt til studiebrug :)

VEGA er bare no-go for mit vedkommende. På Htx røg alle VEGA til rep. eller også var der andre problemer med dem - de var simpelthen for "billige!"

Op til dig selvfølgelig :)

Dog kan jeg sige, vi har solgt rigtig rigtig mange Vega-modeller indtil videre, og det har været overraskende minimalt med problemer indtil nu.

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Forever Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00

Jeg har en office pakke til min mac, det eneste jeg har oplevet indtil videre af problemer med kompatibiliteten er at jeg ikke helt kan bruge alle makroerne i kropKost. Ellers har alting fungeret upåklageligt i hele det år jeg har haft den. Den er frosset én gang indtil videre.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Tablet: IBM X41 eller X61. Så bliver de ikke bedre. (tør dog ikke at poste prisen) :)

Læs anmeldelse: http://www.tabletpcreview.com/?newsID=275
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

*JJ* skrev:
p0ulsen skrev:Jeg får min nye bærbar om 4 uger - Dell Inspiron 1520 :8 Håber den er nice, og hvis du ikke har købt en bærbar til den tid, kan jeg da godt smide en anmeldelse fra Hr. Poulsens pc-køkken :D

Det lyder godt, for det er ca. der jeg bestiller ny bærbar - er bare igang med at lede efter den helt rigtige nu.

Jeg regner med at købe ny bærbar til efterårsferien, altså omkring d. 12. oktober og ca. 10 dage frem, så jeg lige kan fylde den op med div. programmer og lære den at kende osv.

Hvad koster sådan en fætter du har bestilt og hvad er konfigurationen?

Jeg får måske min com senere end den 12 okt. men nu ser vi :wink:

Den ligger på 11.231,25kr - så det er ikke SÅ meget over dit budget.

Konfiguration? Den er nice :8
Med venlig bodybuilder-hilsen
p0ulsen
:joy:

Geografisk sted: Ringe - Fitness4all

Smeden skrev:Jeg har en office pakke til min mac, det eneste jeg har oplevet indtil videre af problemer med kompatibiliteten er at jeg ikke helt kan bruge alle makroerne i kropKost. Ellers har alting fungeret upåklageligt i hele det år jeg har haft den. Den er frosset én gang indtil videre.

Det kan jeg godt leve med. Har stadig en rimelig lækker stationær hvor jeg bruger KropKost osv.

Men ellers skal jeg primært bruge Internet, Word og Excel - og disse fungerer upåklageligt?

Hvordan har den det med tilføjelsesprogrammer til Excel?

Og sidst, men ikke mindst - kan du poste link til den macbook du har? - eller fortælle pris/konfiguration osv. ?

Det er en hvid macbook, 2ghz dualcore, 1gb ram. Trådløs router, bluetooth osv osv og alle de hjælpeprogrammer du kan forestille dig. Tror jeg gav en ti stykker, men det er et år siden, så der er nye stats og priser. Prøv på macs hjemmeside.

Tilføjelsesprogrammer?

Jeg syntes alting fungerer upåklageligt på den.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Det er en hvid macbook, 2ghz dualcore, 1gb ram. Trådløs router, bluetooth osv osv og alle de hjælpeprogrammer du kan forestille dig. Tror jeg gav en ti stykker, men det er et år siden, så der er nye stats og priser. Prøv på macs hjemmeside.

Tilføjelsesprogrammer?

Jeg syntes alting fungerer upåklageligt på den.

Ja, vi har bl.a. et lille program til Statistik som hedder Makstat, eller noget i den stil. Vil sådan add-onns også virke?

*JJ* skrev:
blynov skrev:Hvis du skal bruge den til studie, så går jeg udfra at du skal tage mange notater, efter som at det er nemmere og hurtigere at tegne og skrive i hånden så syns jeg du skal købe en tablet pc. De koster godt nok fra ca. 7000 og op. Men synes selv de er effiktive, du skal bare ikke smide med den [-X

Hvilke tablets kan du anbefale? - og har du selv en?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388689 Den dyre med lidt ekstra

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388687
Den mindre dyre uden alt det ekstra

Nej men har selv tænkt mig snart at få en, en af mine gode kammerater har en, den er rigtig effiktiv når man skal tage noter i timen, fordi man kan skrive i hånden i stedet for at skulle sidde og trykke på en masse knapper.

Geografisk sted: Hundige

Payam skrev:
*JJ* skrev:

Op til dig selvfølgelig :)

Dog kan jeg sige, vi har solgt rigtig rigtig mange Vega-modeller indtil videre, og det har været overraskende minimalt med problemer indtil nu.

Til JJ:

Jeg har haft en Vega i et år nu, som bliver brugt hver dag fra 8-22 hver dag. Jeg har aldrig oplevet den mindste fejl. Generalisering er ikke helt på plads i denne sammenhæng.
"Jeg lod de 15 reps kompensere for denne øvelse."
Brugeravatar

Reputation point: 150

Træner her: Fitness World Århus
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 160.00