Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mesomorf skrev:Monday: Workout 1: Chest and triceps
Tuesday: Workout 2: Back and biceps
Wedneday: Active Rest
Thursday: Workout 3: Shoulders
Friday: Workout 4: Legs
Saturday: Active Rest
Sunday: Active Rest
Allerede der bliver det jo tydeligt, at tilgangen ikke er den bedste. Uanset hvad han forklarer derefter med sæt, reps, tempo, hviledage, mental tilgang, kost etc, så vil slutresultatet blive suboptimalt.
For en kemisk hjulpet atlet (som han jo i realiteten nok desværre henvender sig til) er det en anden sag.

rba skrev:Hvorfor mener du at han henvender sig til en der bruger kemi?
rba skrev:Det jeg har tænkt på, er at tage nogle af principperne fra træningen. fks pause rest settene. og det princip med mini cyklusser.

mesomorf skrev:rba skrev:Hvorfor mener du at han henvender sig til en der bruger kemi?
De fleste amerikanere der tager vægttræning bare lidt seriøst er juiced up over begge ører. For dem kan det give mening at træne med lavere frekvens, da den forhøjede proteinsyntese ikke er begrænset til de normale ~48 timer.rba skrev:Det jeg har tænkt på, er at tage nogle af principperne fra træningen. fks pause rest settene. og det princip med mini cyklusser.
I det omfang de kan fungere adskilt fra resten af programmet er de sikkert fine nok.

rba skrev:Vidste ikke kulturen var at bruge juice derovre. Men hvis det er tilfældet, giver det jo god mening med lav frekvens... for dem.

Alex4049 skrev:Hvis du bruger dropset og restpause i og rammer absolut failure i din træning, ville jeg også kun træne gældende kropsdel 1 gang om ugen. Det er faktisk det jeg kører med nu. Jeg kan gå og være øm i -5 dage efter sådan et træningspas.
2-3 gange ugenligt på den måde er ikke ideelt

Alex4049 skrev:Hvis du bruger dropset og restpause i og rammer absolut failure i din træning, ville jeg også kun træne gældende kropsdel 1 gang om ugen. Det er faktisk det jeg kører med nu. Jeg kan gå og være øm i -5 dage efter sådan et træningspas.

Tank skrev:Alex4049 skrev:Hvis du bruger dropset og restpause i og rammer absolut failure i din træning, ville jeg også kun træne gældende kropsdel 1 gang om ugen. Det er faktisk det jeg kører med nu. Jeg kan gå og være øm i -5 dage efter sådan et træningspas.
Også her. En amerikansk træner har lavet et program til mig, og der bliver hver kropsdel kun kørt igennem 1,3 gange om ugen. Til gengæld er der masser af dropsets etc., så det føles som alt rigeligt.

ZLADE skrev:Hvis der er nogle er jer der kan træne den samme kropsdel 3 gange om ugen, så har i fandme en lav intensitet!
Læs lidt om dropset, failure og andre intensitetsteknikker, og lær at træne ordentligt istedet for de der nærmest fullbody programmer, hvor i giver de andres brug af juice skylden for, at i aldrig ser nogle resultater!

bahar skrev:ZLADE skrev:Hvis der er nogle er jer der kan træne den samme kropsdel 3 gange om ugen, så har i fandme en lav intensitet!
Læs lidt om dropset, failure og andre intensitetsteknikker, og lær at træne ordentligt istedet for de der nærmest fullbody programmer, hvor i giver de andres brug af juice skylden for, at i aldrig ser nogle resultater!
Ej nu må du sgu lige.. Der er massere der har opnået gode resultater med splits, som rammer hver muskelgruppe 2 gange i ugen. Det ved jeg mange gør herinde på bb.dk
Nu sidder jeg ikke inde med noget link, men ved at der er lavet undersøgelser, som viser, at det er mest optimalt at træne hver muskelgruppe 2 eller 3 gange i ugen.
Hvad med billstarr, madcow og stronglifts? Er det også bare noget fis??
Arnold var en pioner for sin tid, men i kan på ingen måde sammenligne ham med de atleter vi ser i dag! Så selv hvis de er på juice, så lader det til at deres trænings teknikker virker lige lidt bedre end dem i stadig hænger fast i. 
ZLADE skrev:bahar skrev:ZLADE skrev:Hvis der er nogle er jer der kan træne den samme kropsdel 3 gange om ugen, så har i fandme en lav intensitet!
Ej nu må du sgu lige.. Der er massere der har opnået gode resultater med splits, som rammer hver muskelgruppe 2 gange i ugen. Det ved jeg mange gør herinde på bb.dk
Nu sidder jeg ikke inde med noget link, men ved at der er lavet undersøgelser, som viser, at det er mest optimalt at træne hver muskelgruppe 2 eller 3 gange i ugen.
Altså hvis du har tænkt dig og træne som de gjorde for mellem 10 og 40 år siden, så er det fint med mig. Forskellen er så bare, at jeg ser ikke de der fitnessdrenge på 70-80kg som et, på nogen måde godt resultat!Hvis jeg skal refererer til nogle der har haft rigtig gode resultater, ved ikke og køre hyppige split, så er der jo samtlige professionelle bodybuildere i verden der vejer over 85kg, hvor kun de bedste træner måske den samme muskelgruppe hver fjerde dag.
Hvis der nu skulle være nogle, der skulle være så smarte, at refererer til ham ovenover der mener, at du ikke behøver at træne så tit når du er på juice (som alle andre der er større end ham åbenbart er ?!). Så synes jeg bare, at det er mærkeligt at juice, som jo netop nedsætter restitutionstiden, som jo burde gøre så træne oftere. Det gør det mærkeligt, at folk der træner for at vinde millioner hos sponsorer og konkurrencer, ikke tager sig tid til at træne en ekstra gang om ugen???![]()
Desuden har vi jo vores gode Arnold Schwazenegger som trænede 6 timer om dagen, 6 dage om ugen, og som senere hen indrømmede at han selv brugte juice.Arnold var en pioner for sin tid, men i kan på ingen måde sammenligne ham med de atleter vi ser i dag! Så selv hvis de er på juice, så lader det til at deres trænings teknikker virker lige lidt bedre end dem i stadig hænger fast i.

bahar skrev:ZLADE skrev:bahar skrev:ZLADE skrev:Hvis der er nogle er jer der kan træne den samme kropsdel 3 gange om ugen, så har i fandme en lav intensitet!
Altså hvis du har tænkt dig og træne som de gjorde for mellem 10 og 40 år siden, så er det fint med mig. Forskellen er så bare, at jeg ser ikke de der fitnessdrenge på 70-80kg som et, på nogen måde godt resultat!Hvis jeg skal refererer til nogle der har haft rigtig gode resultater, ved ikke og køre hyppige split, så er der jo samtlige professionelle bodybuildere i verden der vejer over 85kg, hvor kun de bedste træner måske den samme muskelgruppe hver fjerde dag.
Hvis der nu skulle være nogle, der skulle være så smarte, at refererer til ham ovenover der mener, at du ikke behøver at træne så tit når du er på juice (som alle andre der er større end ham åbenbart er ?!). Så synes jeg bare, at det er mærkeligt at juice, som jo netop nedsætter restitutionstiden, som jo burde gøre så træne oftere. Det gør det mærkeligt, at folk der træner for at vinde millioner hos sponsorer og konkurrencer, ikke tager sig tid til at træne en ekstra gang om ugen???![]()
Desuden har vi jo vores gode Arnold Schwazenegger som trænede 6 timer om dagen, 6 dage om ugen, og som senere hen indrømmede at han selv brugte juice.Arnold var en pioner for sin tid, men i kan på ingen måde sammenligne ham med de atleter vi ser i dag! Så selv hvis de er på juice, så lader det til at deres trænings teknikker virker lige lidt bedre end dem i stadig hænger fast i.
Hvad var der galt med træningen for 10-40 år siden? Du sidder jo selv og bruger arnold som eksempel..
Hvis vi skal til at snakke rigtige hardcore bb'ere, så tvivler jeg stærkt på, at de startede ud med høje splits. (Jeg tror) de efter flere års træning er gået over til høje splits, men os "normale" mennesker kan jo på ingen måde sammenligne os med dem. Når BB magasiner udgiver programmer som arnold, yates og whoever brugte, så tænker folk straks "så må det også virke for mig!" men så firkantet er det jo ikke.

ZLADE skrev:Hvis der nu skulle være nogle, der skulle være så smarte, at refererer til ham ovenover der mener, at du ikke behøver at træne så tit når du er på juice (som alle andre der er større end ham åbenbart er ?!). Så synes jeg bare, at det er mærkeligt at juice, som jo netop nedsætter restitutionstiden, som jo burde gøre så træne oftere.
ZLADE skrev:Det gør det mærkeligt, at folk der træner for at vinde millioner hos sponsorer og konkurrencer, ikke tager sig tid til at træne en ekstra gang om ugen???![]()
ZLADE skrev:Desuden har vi jo vores gode Arnold Schwazenegger som trænede 6 timer om dagen, 6 dage om ugen
ZLADE skrev:og som senere hen indrømmede at han selv brugte juice.![]()

ZLADE skrev:bahar skrev:ZLADE skrev:bahar skrev:ZLADE skrev:Hvis der er nogle er jer der kan træne den samme kropsdel 3 gange om ugen, så har i fandme en lav intensitet!
Hvad var der galt med træningen for 10-40 år siden? Du sidder jo selv og bruger arnold som eksempel..
Hvis vi skal til at snakke rigtige hardcore bb'ere, så tvivler jeg stærkt på, at de startede ud med høje splits. (Jeg tror) de efter flere års træning er gået over til høje splits, men os "normale" mennesker kan jo på ingen måde sammenligne os med dem. Når BB magasiner udgiver programmer som arnold, yates og whoever brugte, så tænker folk straks "så må det også virke for mig!" men så firkantet er det jo ikke.
Det at jeg refererer til Arnold betyder ikke, at jeg er en beundre af hans trænings-teknikker, jeg siger bare at hvis man vil have resultater, så lad være med at gå i de gamle teknikker! Hvis folk er så overbevidste om at gammeldags er bedst, så synes jeg at de skulle gøre som bodybuilderne i starten af 1900, der mente at sultekurre gav muskelvækstMen fint, hvis folk mener at de trænings-teknikker er for meget at gå efter, så er min personlige holdning bare at de skal lade være med at spørge hvorfor de ingen resultater får, og bare nyde at de får sig noget motion istedet

Houd skrev:Hvor er det trættende at se at halve bb.dk's brugerbase burde have optil flere doktorgrader i alt der omhandler træning og medicin.
OT: Lyder til at være en interessant program. Kan selv godt lide at træne flere end 4 gange om ugen, men vil gerne se feedback fra en eller flere der prøver programmet.
Ja. Der er mange forskellige teknikker i programmet. og hvis ikke jeg prøver programmet, så vil jeg da om ikke bruge nogle af teknikkerne i min daglige træningAlex4049 skrev:Jeg sidder selv og overvejer at begynde på de 12 uger. Men cutter desværre for tiden så unreal muscle and strenghtgains er nok ikke højt på listen![]()
Det er nok også relevant at nævne at "de gamle metoder" jo endda bliver brugt i programmet her. Som jeg også tidligere nævnte er det weider principper dvs. Rest Pause og Dropset. Og sammen med microcyklusser synes jeg det giver et godt samarbejde med nyt og gammelt.

Alex4049 skrev:Der sagde du det lige selv. Less is more.

ZLADE skrev:bahar skrev:ZLADE skrev:Hvis der er nogle er jer der kan træne den samme kropsdel 3 gange om ugen, så har i fandme en lav intensitet!
Forskellen er så bare, at jeg ser ikke de der fitnessdrenge på 70-80kg som et, på nogen måde godt resultat!:
Så synes jeg bare, at det er mærkeligt at juice, som jo netop nedsætter restitutionstiden, som jo burde gøre så træne oftere.
Houd skrev:Hvor er det trættende at se at halve bb.dk's brugerbase burde have optil flere doktorgrader i alt der omhandler træning og medicin.
OT: Lyder til at være en interessant program. Kan selv godt lide at træne flere end 4 gange om ugen, men vil gerne se feedback fra en eller flere der prøver programmet.
Alex4049 skrev:Du må gøre hvad der føles tilstrækkeligt. Jeg har den opfattelse at kvaliteten af træningen ofte bliver glemt i den danske 2 split metode. Hvis du træner hårdt, rigtigt og til fuldkommen failure ER DU IKKE KLAR til et nyt pas bare 2 dage efter - det er min erfaring.
Men jeg er ikke klar over hvad virker bedst.

DHL^ skrev:Til TS
Programmet ser sku okay, det er altid sjovt at rode med udtrætnings teknikker og slå sig selv halvfordærvet. Jeg havde dog enten valgt at 3 splitte den, eller køre 4 on - 1 off. eller 2 on / 1 off
Uanset om det er optimalt at træne ofterer/højere frekvens (som det er) kan man sagtens få resultater af det program der alligevel, specielt hvis du kan lide at træne på den måde. Gi den gas

rba skrev:DHL^ skrev:Til TS
Programmet ser sku okay, det er altid sjovt at rode med udtrætnings teknikker og slå sig selv halvfordærvet. Jeg havde dog enten valgt at 3 splitte den, eller køre 4 on - 1 off. eller 2 on / 1 off
Uanset om det er optimalt at træne ofterer/højere frekvens (som det er) kan man sagtens få resultater af det program der alligevel, specielt hvis du kan lide at træne på den måde. Gi den gas
Hmm. Det enneste jeg ynes er træls ved programmet er man kun får 4 træningspasSå jeg tager nok nogle øvelser fra programmet, udtræningsteknikker, og så må vi se hvor det bærer hen af!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster