Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Nyt program, smide fedt og samtide gaine muskler?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey. Jeg har gået i fitness i 2 måneder nu, ca 3 gange ugen selvom mit program jeg har fået af min instruktør siger 6 dage om ugen, men jeg har bare ikke tiden !

Jeg har nu prøvet 3-4 forskellige programmer og det er kun det sidste der har virket. Eller både og. Jeg bad min instruktør om at lave en hårdt program, men at det eneste der var vigtigt i starten var min mave og mit bryst. derefter kunne ben, ryg og skylder senere kobles på. Min rare instruktør fikser så et program til mig hvor i jeg træner 6 dage om ugen, både arme, bryst, ryg, skulder, nakke osv ! Og tilmed er det eneste jeg kan se er vokset min triceps og min biceps.

Jeg er 15 år, omkring 187 cm høj og vejer omkring de 79-82 kilo, hvilket er for meget, det kan selv jeg se :wink: så jeg ville gerne tabe mig, og erstatte det hele med muskler. Jeg har ingen kostplan, spiser bare hvad der lige er, hvilket ofte resulterer i usunde madvarer, derfor har jeg fået en del på maven, og mit bryst er helt slapt, selvom jeg kører ekstremt meget på mit bryst i centeret.

Så nu kommer det: Er der nogen herinde der evt har et program som ville virke for mig ? Som fokuserer 110% på bryst og mave og derefter resten af kroppen? Og samtidig måske en diæt ? For ville gerne være klar til sommersæsonen ;)

Tusind tak på forhånd

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sønderjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ikke tabe fedt og tage muskel på samtidig, det er 2 vidt forskellige ting. Eller jo, det kan lade sig gøre, men det kræver meget komplekse kostplaner og timing, du skal stortsset tælle alt du spiser konstant. Og da du ikk har særlig meget erfaring, så ville jeg på det kraftigste fraråde dig at prøve begge ting samtidig. Jeg vil istedet foreslå dig et traditionelt bulk eller cut forløb. Med andre ord: Endten tager du muskelmasse på, eller også taber du fedt - Vælg.

Mike2468 skrev:Du kan ikke tabe fedt og tage muskel på samtidig, det er 2 vidt forskellige ting. Eller jo, det kan lade sig gøre, men det kræver meget komplekse kostplaner og timing, du skal stortsset tælle alt du spiser konstant. Og da du ikk har særlig meget erfaring, så ville jeg på det kraftigste fraråde dig at prøve begge ting samtidig. Jeg vil istedet foreslå dig et traditionelt bulk eller cut forløb. Med andre ord: Endten tager du muskelmasse på, eller også taber du fedt - Vælg.

Jamen så må det vel blive det sidste ;) Men så vil jeg lige spørge, kan jeg så ikke ligeså godt gå i fitness samtidig ? Altså mens jeg cutter ? Eller ville det OVERHOVEDET ikke give noget ?

Changes skrev:
Mike2468 skrev:Du kan ikke tabe fedt og tage muskel på samtidig, det er 2 vidt forskellige ting. Eller jo, det kan lade sig gøre, men det kræver meget komplekse kostplaner og timing, du skal stortsset tælle alt du spiser konstant. Og da du ikk har særlig meget erfaring, så ville jeg på det kraftigste fraråde dig at prøve begge ting samtidig. Jeg vil istedet foreslå dig et traditionelt bulk eller cut forløb. Med andre ord: Endten tager du muskelmasse på, eller også taber du fedt - Vælg.

Jamen så må det vel blive det sidste ;) Men så vil jeg lige spørge, kan jeg så ikke ligeså godt gå i fitness samtidig ? Altså mens jeg cutter ? Eller ville det OVERHOVEDET ikke give noget ?

Jo da. Du vil også opleve at maven som jo er afhængig af hvor meget fedt du har på kroppen for markeringer, vil blive betydeligt mere markant når du taber fedt.

Mikey, du skal huske på at fyren er helt ny i gamet, og derfor har mulighed for at tabe fedt samtidig med at han gainer muskelmasse - jeg ved at du synes det er alt for besværlig for en nybegynder, men i så fald bør du henvise til tråden om dette emne, og så må han jo selv tage stilling til om han synes han kan klare arbejdet...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Så siger jeg tusind tak :D

Uden at ville starte for meget, så har jeg endnu et spørgsmål. Når man styrketræner og ikke gainer, så bliver ens muskler bare mere markante ikke ? Og hvis du gainer mens du træner bliver du bredere, eller er det helt forkert ?

Men når jeg vejer de 5-10 kilo for meget er jeg så ikke fedet op, og kan begynde at cutte ? eller hvad ?

Changes skrev:Så siger jeg tusind tak :D

Uden at ville starte for meget, så har jeg endnu et spørgsmål. Når man styrketræner og ikke gainer, så bliver ens muskler bare mere markante ikke ? Og hvis du gainer mens du træner bliver du bredere, eller er det helt forkert ?

Men når jeg vejer de 5-10 kilo for meget er jeg så ikke fedet op, og kan begynde at cutte ? eller hvad ?

Well.... Nej. det gør de ikke, ens musklers markeringer er afhængige af 1 ting, og kun 1 ting - ens fedtprocent. Som regel kræver ens mavemuskler at ens fedtprocent ligger langt under normalen, altså helt nede på en 10% før de er markerede. Hvor det normale for de fleste er 20% fedt på kroppen. Altså skal man langt under normalen. Der findes mange rygter om markeringer og den velkendte ''six pack''. Kort og godt, kan en person med en fedtprocent på f.eks. 25%, lave flere tusind mavebøjninger om dagen, og ALDRIG nogensinde få et glimt af de mavemuskler. Der er simpelthen for meget fedt.

OG J-S-O han er jo ikke helt ny, og han virker som om han er i okay form, derfor bli'r det jo betydeligt sværere at gøre begge dele. Og jeg må indrømme jeg ikk helt ved hvilken tråd du refferer til.

BodyBlom skrev:Du bliver da ved :D

Med hva? :roll:

OG J-S-O han er jo ikke helt ny, og han virker som om han er i okay form, derfor bli'r det jo betydeligt sværere at gøre begge dele. Og jeg må indrømme jeg ikk helt ved hvilken tråd du refferer til.

Denne tråden skal ikke ende som den anden, så nu henviser jeg blot topic starteren til at kigge i linket jeg poster, og så må han selv tage stilling til om han vil prøve det traditionelle bulk/cut eller måske lave kombinationen, som er mulig for nybegyndere - to måneders træning er intet i denne sport, og hvis personen ligeledes har trænet med hovedet under armen i denne tid, så er der masser at hente endnu...

viewtopic.php?t=7617&start=0

PS: Det skulle da være pokkers om du ikke kan huske tråden, for snakken gik i hvert fald frem og tilbage i en evighed :lol:

PPS: Så synes jeg ikke vi bør tale mere om muligheden for at gaine muskelmasse og tabe fedt samtidigt...
Brugeravatar

Styrkeliste

Nåååårh, den tråd :lol:. Men ja, jeg er enig :P

Når man styrketræner og ikke gainer, så bliver ens muskler bare mere markante ikke ? Og hvis du gainer mens du træner bliver du bredere, eller er det helt forkert ?

mine erfaring med dett er at musklerne kommer til at få et meget hårdt look hvis man feks. kører sin bf ned på 10- og kører små korte sæt feks 3x6 eller 5x5 og kører ekstremt tungt. det er da også min plan at de sidste 4 uger på min cut op til konkurencen skal kører på denne måde for at have bare en lille chance mod dem på senen med krudt i kroppen, for deres muskler ser meget hårde ud.

imo kan du godt cutte nu.. men jeg tror du vil får mere ud af bare at begynde at træne lidt seriøst også fokusre på at få dækket dit protein behov til at starte med.. efter 3 mdr kan du så begynde at lave en desideret kostplan. for som jso også siger, så længe man er ny har man alle mulighedder for at smide noget fedt og bygge lidt masse på samtidig.
udnyt det for satan!!! du får aldrig muligheden igen.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Det kan da godt lade sig gøre at bygge muskler og smide fedt.. Hvis du lige er starte med at træne..
Men ellers kan det sgu næsten ikk lade sig gør.. da der ska kcal og proti til at byg muskler op.. og man ska næsten ingen kcal have for at smide fedt :D

Ved fra mig selv af kan ikk byg muskler mens jeg cutter.. men kan øge min styrke på cut..

Geografisk sted: :P

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

kuglen skrev:

Når man styrketræner og ikke gainer, så bliver ens muskler bare mere markante ikke ? Og hvis du gainer mens du træner bliver du bredere, eller er det helt forkert ?

mine erfaring med dett er at musklerne kommer til at få et meget hårdt look hvis man feks. kører sin bf ned på 10- og kører små korte sæt feks 3x6 eller 5x5 og kører ekstremt tungt. det er da også min plan at de sidste 4 uger på min cut op til konkurencen skal kører på denne måde for at have bare en lille chance mod dem på senen med krudt i kroppen, for deres muskler ser meget hårde ud.

imo kan du godt cutte nu.. men jeg tror du vil får mere ud af bare at begynde at træne lidt seriøst også fokusre på at få dækket dit protein behov til at starte med.. efter 3 mdr kan du så begynde at lave en desideret kostplan. for som jso også siger, så længe man er ny har man alle mulighedder for at smide noget fedt og bygge lidt masse på samtidig.
udnyt det for satan!!! du får aldrig muligheden igen.

Hm. Altså jeg vil cutte ligemeget hvad nu, for skal fandme være turn on til sommersæsonen. Men har også noget proteinpulver som ikke er gainer ? Kan man så ikke tage det ?

det er måske meget smart at ta det lidt stille og rlogt i starten og glem tung træning det første halve til hele år. da kroppen lige skal vænne sig til øvelser og belastninger ellers bliver du ret hurtig invilid i flere led.
men får at du skal ligne noget bør du veje omkring 100kg med en fedt % på8-10 men det ta jo ca 5år og komme dertil
men grain du bare også hold fedt %nede så ik du bliver en tyksak. også få styr på maden så skal du nok vokse.
og 6 gange træning måske lige vildt nok
prøv med 3 også øge til 4 plus cardio.
kost og træning kan du læse om her på siden.

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

Happy det der med tung træning man ska holde sig fra i ½ til 1 år.. er noget være lort...
Jeg har ikk lavet andet end tung træning lige siden jeg starte for 1 år siden i alt med træning.. ville sige tag det lidt med ro første månede du træner i og køre 3x8-10 i alt så går det ikk helt galt :D

Styrkeliste

men får at du skal ligne noget bør du veje omkring 100kg med en fedt % på8-10 men det ta jo ca 5år og komme dertil

Det er selvfølgelig en subjektiv mening! Mange synes for eksempel ikke at det er pænt at have så meget muskelmasse, men foretrækker det lettere atletiske udseende...

det er måske meget smart at ta det lidt stille og rlogt i starten og glem tung træning det første halve til hele år. da kroppen lige skal vænne sig til øvelser og belastninger ellers bliver du ret hurtig invilid i flere led.

Hvad tænker du på når du skriver tung træning?
Brugeravatar

Styrkeliste

Happy skrev:det er måske meget smart at ta det lidt stille og rlogt i starten og glem tung træning det første halve til hele år. da kroppen lige skal vænne sig til øvelser og belastninger ellers bliver du ret hurtig invilid i flere led.
men grain du bare også hold fedt %nede så ik du bliver en tyksak. også få styr på maden så skal du nok vokse.
og 6 gange træning måske lige vildt nok
prøv med 3 også øge til 4 plus cardio.
kost og træning kan du læse om her på siden.

Det er da langt fra alle, hvis mål er komme til at veje 100 kg?! :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

J-S-O skrev:

Det er selvfølgelig en subjektiv mening! Mange synes for eksempel ikke at det er pænt at have så meget muskelmasse, men foretrækker det lettere atletiske udseende...

Hvad tænker du på når du skriver tung træning?

I min verden er tung træning hvor vi snakker om 5 reps og ned efter med max belæstning.. :D

Styrkeliste

Jeg fatter ikke en hat af det der 3X8-10 cardio træning, hjælp evt. ? ;)

Nej vil ikke op og være en mega bodybuilder. Vil være slank og veltrænet. Når jeg bliver ældre kan jeg altid blive 3 meter rundt om brystet ;)

Changes skrev:Jeg fatter ikke en hat af det der 3X8-10 cardio træning, hjælp evt. ? ;)

Nej vil ikke op og være en mega bodybuilder. Vil være slank og veltrænet. Når jeg bliver ældre kan jeg altid blive 3 meter rundt om brystet ;)

1) 3x8 er en måde at angive sæt og reps på - her betyder det 3 sæt af 8 reps

2) Cardi træning er konditionstræning: det kunne være løb, svømning, cykling eller lignende...

3) Man bliver heller ikke en "mega bodybuilder" på ingen tid: det kommer også i høj grad an på hvor seriøs man tager det...
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Changes skrev:Jeg fatter ikke en hat af det der 3X8-10 cardio træning, hjælp evt. ? ;)

2) Cardi træning er konditionstræning: det kunne være løb, svømning, cykling eller lignende...

3) Man bliver heller ikke en "mega bodybuilder" på ingen tid: det kommer også i høj grad an på hvor seriøs man tager det...

Ok så, 1000 tak =D>

Nej men altså, vil være lille og muskuløs hvis du forstår det formuleret på den måde ?

Changes skrev:
J-S-O skrev:

Ok så, 1000 tak =D>

Nej men altså, vil være lille og muskuløs hvis du forstår det formuleret på den måde ?

Ja, jeg tror godt jeg ved hvad du mener! Såvidt jeg har forstået vil du ikke ligne én atlektisk person - sprintere har faktisk ofte et nogenlunde pænt udseende med henhold til muskelmasse vil de fleste nok mene...
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja nemlig, evt som en løber :) - for så kan jeg altid powerpumpe senere :wink: