Nu går vi jo snart ind i et nyt år, og har tænkt mig at lave et helt nyt program, hvor jeg vil variere lidt i reps osv.
Det nye program kommer nok til at ligne mit gamle 3-split program en del, men vil sætte nogle nye øvelser ind, plus køre lidt tungt og få reps de første 3 dage i ugen, og så de næste 3 vil jeg køre en anelse højere reps (ik meget) og måske lidt mindre vægt.
Vil gerne give det her et forsøg, da jeg har hørt at variation i træningen vil aktivere ens hypertrofi bedre?
Note: (har valgt at kører lidt flere sæt i de øvelser jeg bedst kan mærke i musklerne, hvis i undrer jer hvorfor der ligepludselig er 5 sæt i en af øvelserne, og 3 sæt i stortset alle de andre.
Er 15 år, vejer ca. 70 kg. og er 1,80
Sig hvis i synes mit program er helt ude at skide, så dropper jeg det sku. Var bare lige en idé jeg ville høre jeres meninger om.
Ville være dejligt hvis i kunne fortælle mig om reps ned til 6 reps aktiverer ens hypertrofi? eller om det mest er styrke, når man er så langt nede i reps?
Here we go!
Mandag:
Bryst/triceps/mave
Bryst:
Dumbell Bench press
5x6-8
Dumbbell pullovers:
3x8
Dumbbell flys:
3x8
Incline dumbbell press:
3x8
Grunden til jeg ikke tager bænkpres, er fordi jeg fik en langvarig rygskade for noget tid siden af det. Spørg mig ik hvorfor det var ryggen der tog skade o.O
Triceps:
Dips:
3x8
Skullcrushers:
3x8
Pushdowns:
3x8
Tirsdag:
Ryg/Biceps
Ryg:
Wide grip pulldowns:
5x8
Neutral grip pulldowns:
3x8
Dumbbell rows:
3x8
Dødløft:
5x5
Biceps:
Preacher curl:
3x8
ez-bar curl:
3x8
dumbbell concentration curl:
3x8
hammer curl:
3x8
(Er ikke sikker på om der er alt for mange øvelser til biceps og jeg vil komme til at overtræne dem? men mine arme er simpelthen så små i forhold til især mit bryst, og de må virkelig gerne følge med. Så hellere tæske dem for meget end for lidt? eller hva er jeres holdning?
Onsdag:
Ben/skulder
Skulder:
Dumbbell lateral raise
3x8
Seated dumbbell shoulder press
3x8
Dumbbell front raise
3x8
Bent over reverse fly (Dumbbell)
3x8
Shrugs:
5x10
Ben:
Squat:
5x5
Leg extensions:
5x8
Leg press:
3x8
Seated leg curls:
3x8
Standing calf raises:
5x8
En hviledag (torsdag)
Fredag:
Bryst/triceps/mave
Bryst:
Dumbell Bench press
5x10
Dumbbell pullovers:
3x10-12
Dumbbell flys:
3x10-12
Incline dumbbell press:
3x10-12
Triceps:
Dips:
3x10-12
Skullcrushers:
3x10-12
Pushdowns:
3x10-12
Lørdag:
Ryg/Biceps
Ryg:
Wide grip pulldowns:
5x10
Neutral grip pulldowns:
3x10-12
Dumbbell rows:
3x10-12
Dødløft:
5x8
Biceps:
Preacher curl:
3x10-12
ez-bar curl:
3x10-12
dumbbell concentration curl:
3x10-12
hammer curl:
3x10-12
Søndag:
Ben/skulder
Skulder:
Dumbbell lateral raise
3x10-12
Seated dumbbell shoulder press
3x10-12
Dumbbell front raise
3x10-12
Bent over reverse fly (Dumbbell)
3x10-12
Shrugs:
5x10
Ben:
Squat:
5x8
Leg extensions:
5x10
Leg press:
3x10-12
Seated leg curls:
3x10-12
Standing calf raises:
5x10-12
Var lidt i tvivl om jeg skulle sætte shrugs ind på ryg dagen i stedet for?
Hvis der er nogen der har prøvet noget lignende før, må de gerne sige om de har fået gode eller dårlige resultater med det. Er stadig rimelig ny indenfor bodybuilding, men jeg kører efter hypertrofi, så er i tvivl om dette ville være optimalt for hypertrofi eller om jeg bare skulle køre den første med næsten kun 8 reps i de fleste øvelser i stedet, eller om det hele bare er lort.
Det ligner meget programmet jeg har i min log, men ville da høre hvad i synes om det
Kom med en masse god kritik, af hvad jeg kan forbedre
Tak på forhånd