Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 844
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 842

Følg bodybuilding.dk på

øm i benmusklerne efter squat!! :(

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





hej, har et problem med at få mere kg på i Squat, pga ømme muskler :( træner med 60 kg, og ville mene at det ikke er ret meget?:(

ville høre om der er nogle som har være ude for ligende?:) og hvad bør man gøre?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Altså hvis der bare er tale om ømhed de første par gange man kører squat, så er det helt normalt. Jeg kunne selv knapt nok gå da jeg startede med øvelsen.

Har du kørt øvelsen i lang tid og gået i stå på 60kg og stadig øm hver gang. Så er der formentligt noget meget galt med din teknik.

Men skriv lidt mere om hvor lang tid du har trænet, hvor tit du træner og hvordan dit program ser ud ?
Nikolaj / Nikobo
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 24. jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Næstved
 
Træner her: HGVS
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hey mester :) Du er lige begyndt at træne kan jeg tænke mig til, derfor vil din ømhed være i benene længere :)

Og ømhed er jo en helt naturlig ting, og derfor er der ikke specielt meget du kan gøre ved det - Strække ud, ville måske hjælpe.

Ellers så vender benene sig til ømheden med tiden og den vil blive mindre, så bare blev ved med at lave squat :)

Jeg ville sige hvis du har haft 24-48timers pause og du stadig har ømhed i benene, så skal du bare træne dem igen :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nikobo skrev:Altså hvis der bare er tale om ømhed de første par gange man kører squat, så er det helt normalt. Jeg kunne selv knapt nok gå da jeg startede med øvelsen.

Har du kørt øvelsen i lang tid og gået i stå på 60kg og stadig øm hver gang. Så er der formentligt noget meget galt med din teknik.

Men skriv lidt mere om hvor lang tid du har trænet, hvor tit du træner og hvordan dit program ser ud ?


man/tors

Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Rear delt raise
Latteral raise
-Dips
squat
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise

kører 5*5 i alle øvelser.

og jeg har ca treænet programmet i 3 uger nu.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.
Sidst rettet af flamingopikken 27. apr 2009, 18:32, rettet i alt 2 gange.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Xiva skrev:Hey mester :) Du er lige begyndt at træne kan jeg tænke mig til, derfor vil din ømhed være i benene længere :)

Og ømhed er jo en helt naturlig ting, og derfor er der ikke specielt meget du kan gøre ved det - Strække ud, ville måske hjælpe.

Ellers så vender benene sig til ømheden med tiden og den vil blive mindre, så bare blev ved med at lave squat :)

Jeg ville sige hvis du har haft 24-48timers pause og du stadig har ømhed i benene, så skal du bare træne dem igen :)


okay, blev bare lidt underlig da jeg lavede spuat med 55 kg, og så havde ømme muskeler ca 4 dage efter?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du er lige begyndt på squat kan jeg tænke mig til, de første par gange jeg lavede squat, var jeg også fuldstændig færdig i benen og faktisk også min røv gjorde ondt :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Når du ikke har trænet længere er det meget normalt og være øm i musklerne.

Så længe det ikke er virkelig ubehageligt og træne squat, så bare klø på, så går det væk af sig selv.
Jeg har selv haft DOMS (Ømme muskler) i op til en uge efter en træning, hvis jeg har holdt en lang pause eller startet på en ny øvelse, det er helt naturligt :)


mht. dit program, så skal du passe på ikke og få alt for mange bryst øvelser ind. Tænk på du kun kører 1 benøvelser men en 3-4 brystøvelser.
Jeg ville nok anbefale dig og tage fat på et fullbody program istedet, men det er der meget delte meninger om herinde.
Du er stadig ny, så prøv lidt forskellige programmer af, og se hvad der virker for dig.

Efter noget tid vil du formentligt stagnere styrkemæssigt. Så må du bare igang med en cyklus med indlagt progression.

Læs en masse artikler herinde, så skal du nok komme langt :)
Nikolaj / Nikobo
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 24. jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Næstved
 
Træner her: HGVS
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis det hele alligevel skal blive til en diskussion om et godt program, skal der da for Guds skyld ikke ordineres isolationsøvelser før basisøvelser i programmet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TheFatboy skrev:Hvis det hele alligevel skal blive til en diskussion om et godt program, skal der da for Guds skyld ikke ordineres isolationsøvelser før basisøvelser i programmet.



iso er osse bag efter alt andet træning.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D


jov ;) men ville gerne have større overarme, fordi jeg føler at de er okay, små, iforhold til resten af kroppen :) men med dit program, så vil du godt sige at man kan blive stor?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D


jov ;) men ville gerne have større overarme, fordi jeg føler at de er okay, små, iforhold til resten af kroppen :) men med dit program, så vil du godt sige at man kan blive stor?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D


jov ;) men ville gerne have større overarme, fordi jeg føler at de er okay, små, iforhold til resten af kroppen :) men med dit program, så vil du godt sige at man kan blive stor?:)


Ja, det ville jeg godt sige man kan, så længe du bare spiser godt og træner hårdt! Husk som Shulz ville sige "Volume is everything"
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D


jov ;) men ville gerne have større overarme, fordi jeg føler at de er okay, små, iforhold til resten af kroppen :) men med dit program, så vil du godt sige at man kan blive stor?:)


Ja, det ville jeg godt sige man kan, så længe du bare spiser godt og træner hårdt! Husk som Shulz ville sige "Volume is everything"


yes yes ;)

men for lige hurtigt at vende tilbage til mit program, så ville det ikke virke på at blive stor?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:


?

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D


jov ;) men ville gerne have større overarme, fordi jeg føler at de er okay, små, iforhold til resten af kroppen :) men med dit program, så vil du godt sige at man kan blive stor?:)


Ja, det ville jeg godt sige man kan, så længe du bare spiser godt og træner hårdt! Husk som Shulz ville sige "Volume is everything"


yes yes ;)

men for lige hurtigt at vende tilbage til mit program, så ville det ikke virke på at blive stor?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



omFg... så slet dog, bare nogle af quotes når i quoter... Den her tråd af da mega uoverskuelig .. :cry:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4159
Tilmeldt: 17. jun 2007, 18:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gaxe skrev:omFg... så slet dog, bare nogle af quotes når i quoter... Den her tråd af da mega uoverskuelig .. :cry:


var?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 9. apr 2009, 21:17
Geografisk sted: aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er lige startet med squat. Jeg kører kun 50 kg. 5x5. Jeg er været utrolig øm i både lår og balder, men jeg kan mærke det bliver bedre og bedre for hver gang. Kroppen skal vel bare vænne sig til det :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 11. mar 2009, 00:45
Geografisk sted: Rødovre
 
Træner her: Balance Club
Fitness World Husum
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bds1 skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
Xiva skrev:
bds1 skrev:
bds1 skrev:
flamingopikken skrev:Sådan som du beskriver det, lyder det som om du har ømme benmuskler imens du squatter? Altså, hvis du har ømme ben dagen efter squat, er det jo blot en naturlig respons, da dine benmuskler ikke er konditioneret til at squatte, hvis du altså er begyndt at squatte for nyligt.


EDIT: I øvrigt er dit program fuldstændig mærkeligt sammensat, med mindre det var en type-o? :wink:


?

Smid squat over på ben/ryg-dagen og smid pullovers og evt. DB press af h til. Du har rigeligt til brystet i bænk, incline og dips. I øvrigt er pullovers mere end lat øvelse, end brystøvelse.

Hvis du gerne vil køre rear lat raise, burde du køre den på ryg-dagen.


Bænkpress
DB shoulder pres.
inc. DB press
DB press
Latteral raise
-Dips
pullovers.

tirs/fre

- Dødløft
Pull-ups
barbell curls
Bent Over R
Standing Calf Raise
squat
Rear delt raise

så det kommer til at se sådan ud?:)


har prøvet at køre fullbody, men kan bedre lide 2 spilt, pga jeg føler at jeg bedre kommer igennem musklerne :) men hvordan skal et rigtigt godt 2 spilts program så se ud?:)


Mit forslag fra tidligere post:

Man/Tors

Bænk
Incline bænk
Military pres
Laterial raises
Dips
Tricep extention


Tirs/Fre

Squat
Leg curl
Calf raises
Dødløft
Pull-/Chin ups
BB-Bent over row
DB Curl
Hammer Curl

Imo så ser det okay ud, du kan dog godt smide en ekstra bryst/skulder øvelse ind hvis du ville..


hmm, ja :) har bare problemer med at lave military pga et lavt loftert rum. Tricep extention, går den ikke lidt indover pullsover?:)ellers synes jeg at det ligner det samme som mit?:)


Istedet for mili, så kan du laver DB shoulder pres

Og hvis du syntes programmerne ligner hinanden, så syntes jeg du skulle tage et nærmere kig på øvelses valg og rækkefølge :)

Du kan godt lave tricep pushdown istedet..

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html


jamen til sidste efter hver program træning. så træner jeg lidt ekstra.

man/ tors

PuSHdown 4*8
Cable Bent-over Triceps Extension 4*8

trisdag/ fre

iso biceps 4*8
hammer curl 4*8

og det er udover det som står på programmet :)


Ja, men selv om man kigger på dit program og + de øvelser, så er det stadig langt fra ens!

Imo så er mit bedere pga. øvelses valg og mest af alt rækkefølge.

Dit er måske lige lidt for disco :)



skal så lige siges at jeg ikke ahr taget højde for rækkefølgen ;) men hvordan disco?

og har rækkenfølgen noget at sige?:)


Rækkefølgen har helt sikkert noget at sige :), nu var jeg ikke klar over du ikke havde taget højde for rækkefølge.

Men imo, så prøv det jeg forslog, for der kommer du altså bedere igennem kroppen :)

Hvertfald så disco, ikke så slemt igen, men det at du vælger at køre ekstra biceps og triceps skriger vel lidt disco ikke ? :D


jov ;) men ville gerne have større overarme, fordi jeg føler at de er okay, små, iforhold til resten af kroppen :) men med dit program, så vil du godt sige at man kan blive stor?:)


Ja, det ville jeg godt sige man kan, så længe du bare spiser godt og træner hårdt! Husk som Shulz ville sige "Volume is everything"


yes yes ;)

men for lige hurtigt at vende tilbage til mit program, så ville det ikke virke på at blive stor?:)


Du ville nok også godt kunne gaine noget muskel masse med dit "gamle" program.

Men grunden til din rækkefølge er "forkert" er at du tager alle de små øvelser først og trætter musklerne før du tager fler-leds-øvelser. Dvs. at du kan tage færre kilo i fler-leds-øvelserne, og da der er støre vækt potientale i de øvelser hvor du bruger flere muskler, vil det være dårligere at tage de små øvelser før de store (:

Koriger mig lige hvis jeg er helt gal på den (:

//Nicklas
tjek da lige min log :D den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=
Sidste nye billeder: 14/03-09
Sidste nye video: 27/02-09
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 10. maj 2008, 21:00
Geografisk sted: hundested
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 125.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster