Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Øm i nakken efter træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey

Jeg er 16 år, og har trænet i et godt stykke tid efterhånden, og jeg føler at jeg har godt styr på de forskellige øvelser. Men hver gang jeg laver en øvelse (stort set alt), bliver jeg øm i nakken bagefter. I starten troede jeg at det var normalt, men ingen af mine venner får det.

Jeg er 198 cm høj og vejer 66 kg.

Kan jeg få skade i nakken, eller styrker jeg den bare?

Tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nakken eller nakke musklerne? Man skal være forsigtig ved nakken :(((((

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Kostplan: Vis kostplan

Solidyo skrev:Nakken eller nakke musklerne? Man skal være forsigtig ved nakken :(((((

Det føles som om det er musklerne. Når jeg trykker "midt" i nakken (på knoglen), kan jeg ikke mærke noget, men når jeg trykker på musklerne ved siden af bliver de ømme :-)

PumperPer skrev:
Solidyo skrev:Nakken eller nakke musklerne? Man skal være forsigtig ved nakken :(((((

Det føles som om det er musklerne. Når jeg trykker "midt" i nakken (på knoglen), kan jeg ikke mærke noget, men når jeg trykker på musklerne ved siden af bliver de ømme :-)

Den eneste måde du kan få DOMS i nakke musklerne er ved at træne dem, det er der en del øvelser der er til for men du siger du får ømme muskler ved stort set alle øvelser d.v.s enten lyver eller du har et realt problem, gå til din læge hvis du er ærlig.

Når du så har tjekket ind hos lægen, måske det er en holdningsproblem eller du sover på en dårlig madras men om det er deciderede DOMS tvivler jeg stærkt på. Men da du er nytrænet så få da lige et hurtigt tjek hos lægen.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Mr Statue skrev:
PumperPer skrev:

Den eneste måde du kan få DOMS i nakke musklerne er ved at træne dem, det er der en del øvelser der er til for men du siger du får ømme muskler ved stort set alle øvelser d.v.s enten lyver eller du har et realt problem, gå til din læge hvis du er ærlig.

Når du så har tjekket ind hos lægen, måske det er en holdningsproblem eller du sover på en dårlig madras men om det er deciderede DOMS tvivler jeg stærkt på. Men da du er nytrænet så få da lige et hurtigt tjek hos lægen.

Undskyld, fik ikke formuleret mig godt nok. Jeg bliver kun øm når jeg træner overkrop. Der sker ingenting ved ben øvelser eller mave øvelser. Jeg er skam fuldstændig ærlig (ellers ville jeg ikke skrive her).

Jeg bliver aldrig øm i nakken af at sove. Kun efter at have trænet.

Tak for jeres svar!

Jeg har meget lignende problem, for ondt i nakken af overkropsøvelser, også selvom jeg holder god form, smerterne er der godt nok aldrig længere end 5 - 10 sekunder.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Sørg for at opretholde korrekt teknik..

Jeg lavede selv 1 sæt tunge shrugs for tilbage i september. Jeg plejede at tage 10x100kg, men synes der var overskud til 10x130kg. Efter dette sæt havde jeg en smerte i nakken, som jeg troede var midlertidig. Jeg er først lige sluppet af med den for en måneds tid siden, og jeg har ikke kunnet være med i en del idrætsøvelser grundet smerte. Pas på med nakken det kan ske for alle. Selv en 16 årig (jeg var 15 på daværende tidspunkt).

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jeg har haft perioder hvor jeg er blevet om i nakken af at bænkpresse men med tiden gik det væk, du kan prøve at massere nakke musklerne brug olie eller creme og masser med højre hånd venstre side af nakken og omvendt,det kan løsne op for myoser og spændinger, selvfølgelig kan du også betale dig for en omgang nakke massage eller måske en ven eller kæreste kan massere dig.

Husk at drikke vand efter massage :strong:
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Mr Statue skrev:Jeg har haft perioder hvor jeg er blevet om i nakken af at bænkpresse men med tiden gik det væk, du kan prøve at massere nakke musklerne brug olie eller creme og masser med højre hånd venstre side af nakken og omvendt,det kan løsne op for myoser og spændinger, selvfølgelig kan du også betale dig for en omgang nakke massage eller måske en ven eller kæreste kan massere dig.

Husk at drikke vand efter massage :strong:

Vil jeg prøve - tak!

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster