Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

ømme muskler, træne?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Så jeg var for første gang i gym for 2 dage siden, hvor jeg trænede igennem. Men er stadig rigtig øm i musklerne, specielt mine lår og så min ene arm gør ondt når jeg strejker den

Kan jeg godt træne igen imorgen hvis jeg tager det mere roligt?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Altså det er din Biceps der gør ondt når du strækker den?
Hvis ja- så kan du godt træne.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Logbog: Vis logbog

Mere ledet imellem overarm og underarm. Benene er det dog musklen der er øm
Sidst rettet af Skinnyguy12 25. okt 2009, 16:05, rettet i alt 2 gange.

Styrkeliste

Skinnyguy12 skrev:Så jeg var for første gang i gym for 2 dage siden, hvor jeg trænede igennem. Men er stadig rigtig øm i musklerne, specielt mine lår og så min ene arm gør ondt når jeg strejker den

Kan jeg godt træne igen imorgen hvis jeg tager det mere roligt?

Ja, det er der intet til hindre for.

Træningsmyte nr. 9: Man må ikke træne en muskel hvis den stadigvæk er øm!

"Man kan som sådan ikke kalde dette for en myte. Den bygger vel nærmere på en misforståelse. For er en muskel ekstremt øm, så er det helt klart smart at give den lidt ekstra hvile, da ømheden jo skyldes mikroskopiske overrivninger i musklen. Misforståelsen ligger i det at man engang påstod at de opbyggende processer ville blive termmineret, hvis man trænede inden musklen var klar igen. Dette er noget sludder. Når man først har stimuleret musklen til vækst, så er der INTET som kan stoppe denne tilpasning. Det skulle da lige være en mangel på kalorier, men så har vi bevæget os lidt væk fra diskussionen omkring DOMS. En anden misforståelse er at man ødelægger restitutionen fra det forrige pas, ved at gå i gang med et nyt. Denne påstand har forskningen for længst manet til jorden, da man kan påvise at restitutionen fortsætter uanfægtet, selvom man træner igen. Så med mindre man er ekstremt øm, så er der ikke noget i vejen for at smutte ned og træne det planlagte pas igennem."

Link til artikel: artikler/bodybuilding/10-bodybuilding-fitness-myter.html

Dog, hvis du føler dig alt for øm, uoplagt mv., jamen så spring den muskel over og giv den lidt længere pause og træn noget andet i stedet..

Hvis det er leddene, så er det en anden snak!

det føles faktisk som om senen er for kort, så når jeg strejker armen ud gør det ondt. Det samme er med den anden arm også, men slet ikk så slemt

Styrkeliste

ømhed er nprmalt i starten :wink:

du kører bare på :twisted:
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

Skinnyguy12 skrev:det føles faktisk som om senen er for kort, så når jeg strejker armen ud gør det ondt. Det samme er med den anden arm også, men slet ikk så slemt

Umiddelbart lyder det bare til at du har ramt Brachialis (staves?), altså en muskel som løber under din Biceps - no problem, træn læs hvis du føler for det :)
Brugeravatar

tror heller ikke det gør det helt store hvis du føler for en ekstra fridag :hihi:
det skal jo heller ikke være en pine at træne, og efterhåndne som du får trænet mere vil du ikke blive øm :)
Drømmer om scenen en dag, dog er jeg sikker på at nå det..
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

Galleri: Vis galleri (1)

Casper.S skrev:
Skinnyguy12 skrev:det føles faktisk som om senen er for kort, så når jeg strejker armen ud gør det ondt. Det samme er med den anden arm også, men slet ikk så slemt

Umiddelbart lyder det bare til at du har ramt Brachialis (staves?), altså en muskel som løber under din Biceps - no problem, træn læs hvis du føler for det :)

hedder brachi, men ud fra hans forklaring kan det for så vidt være alle andre muskler i overarmene.

Skinnyguy du lærer hurtigt at mærke forskel på doms og en begyndende skade, som følge af f.eks. dårlig teknik, for høj frekvens, workload eller whatever, hvis du ikke er sikker på om det er det ene eller andet så vent hellere en ekstra dag :)
Brugeravatar

Reputation point: 245

Lyt til din krop i stedet for at forholde dig til "paragrafer". Man kan tit være længe om at komme sig efter de første træninger, dels fordi man ikke er vant til det og dels fordi man måske overloader lidt. Husk at det er vigtigt at skælne mellem ømhed og smerte.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Moody skrev:
Casper.S skrev:

hedder brachi, men ud fra hans forklaring kan det for så vidt være alle andre muskler i overarmene.

Han refererer til "senen" mellem overarm og underarm - der kan vel ikke være så meget tvivl om hvor det så er.
Brugeravatar

Casper.S skrev:
Moody skrev:
Casper.S skrev:

Han refererer til "senen" mellem overarm og underarm - der kan vel ikke være så meget tvivl om hvor det så er.

stadig et meget tyndt grundlag at konkludere noget som helst ud fra
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster