Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Opdeling af træning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Lad os sige man har valgt at træne et fullbody hver 2 dag og man har valgt følgende øvelser:

Squat
Dødløft
Bor
Bænkpres
Dips
Chins
Militær Pres
Iso Bicep
Iso Tricep
Lat. Raises

Hvilke af 3 muligheder ville så være smartest, og hvorfor?

1) Få det hele overstået på én gang.
2) Træne de store øvelser om morgenen/aftenen og de små øvelser (bicep, tricep, skulder) omvendt.
3) Træne de store øvelser dag 1, de små dag 2. (Altså Dag 1 = Stor, Dag 2 = små, Dag 3 = Stor osv.

Jeg står nemlig og overvejer om jeg skal købe lidt håndvægte så jeg slipper med en time i centeret og så kan lave de resterende øvelser, der kan laves med håndvægte derhjemme.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Få det hele overstået på en gang, hvis du vil køre FB eller skal du splitte det på en anden måde.

Det burde ikke tage meget mere end 1 time og 15-30 min. at kømme det program igennem
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Bay skrev:Få det hele overstået på en gang, hvis du vil køre FB eller skal du splitte det på en anden måde.

Det burde ikke tage meget mere end 1 time og 15-30 min. at kømme det program igennem

Enig. Det burde ikke tage meget mere end én times tid.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Hvis du har mulighed for det vil jeg bruge valgmulighed nummer 2. Workload distribuering er en effektiv måde at optimere sit program på, og væsentligt bedre end at køre alle øvelserne ud i et :wink:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick187 skrev:Hvis du har mulighed for det vil jeg bruge valgmulighed nummer 2. Workload distribuering er en effektiv måde at optimere sit program på, og væsentligt bedre end at køre alle øvelserne ud i et :wink:

Så du mener simpelthen at han skal møde op i i hans styrkecenter igen om aften for at få overstået tre isolations øvelser?
Brugeravatar

Moqensen skrev:
Nick187 skrev:Hvis du har mulighed for det vil jeg bruge valgmulighed nummer 2. Workload distribuering er en effektiv måde at optimere sit program på, og væsentligt bedre end at køre alle øvelserne ud i et :wink:

Så du mener simpelthen at han skal møde op i i hans styrkecenter igen om aften for at få overstået tre isolations øvelser?

Jeg står nemlig og overvejer om jeg skal købe lidt håndvægte så jeg slipper med en time i centeret og så kan lave de resterende øvelser, der kan laves med håndvægte derhjemme.

:wink: når han stiller det op som en mulighed, må det være op til ham at bedømme om det bliver mere besværligt
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

pas på med at lave en ugelige fordeling, altså et program som strækker sig på en 7 dags plan, du kan sagtens lave en hvor du bare skifter mellem 2 dage hver gang du træner uden at tage højde for ugen..

så du kan tage sidste fredags træning næste søndag eller mandag, så du fx når hele programmet igennem på 8-10 dage (gav det nogen mening?)

Du kan så dele det op efter øvelser i et form for 2 split med fullbody hver gang..

fx squat dag 1 og dødløft dag 2 men musklerne de rammer er meget tætte på hinanden..

Skaf så dig selv en progressions cyklus for alle dine mindre øvelser (alle ikke-basisøvelser) og så en progression til basisøvelserne.. :) Så skulle den være hjemme.. du kan så foretage dig små justeringer undervejs.. bare pas på de ikke bliver for store..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nick187 skrev:
Moqensen skrev:

:wink: når han stiller det op som en mulighed, må det være op til ham at bedømme om det bliver mere besværligt

IMO er det da så klart mere logisk at bruge de 10 - 15 minutter ekstra i centeret. End at skulle investere i håndvægte udover hans medlemsskab i hans center :)
Brugeravatar

Moqensen skrev:
Nick187 skrev:
Moqensen skrev:

IMO er det da så klart mere logisk at bruge de 10 - 15 minutter ekstra i centeret. End at skulle investere i håndvægte udover hans medlemsskab i hans center :)

Hvis han har tid, lyst og lejlighed til at tage i centret 2 gange på en dag, så er en eller anden form for workload distribuering jo kun en optimering. Han kunne også tage underkroppen om formiddagen og overkroppen om aftenen. Selvfølgelig kun hvis der er tid og overskud til det.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Inevitable skrev:Lad os sige man har valgt at træne et fullbody hver 2 dag og man har valgt følgende øvelser:

Squat
Dødløft
Bor
Bænkpres
Dips
Chins
Militær Pres
Iso Bicep
Iso Tricep
Lat. Raises

Hvilke af 3 muligheder ville så være smartest, og hvorfor?

1) Få det hele overstået på én gang.
2) Træne de store øvelser om morgenen/aftenen og de små øvelser (bicep, tricep, skulder) omvendt.
3) Træne de store øvelser dag 1, de små dag 2. (Altså Dag 1 = Stor, Dag 2 = små, Dag 3 = Stor osv.

Nummer 1 er self god nok

Nummer 2 er bedre idet koncentrationen og wl kan forstørres uden den katabolske effekt som længerevarende træningspas ofte medfører. Hvis du har mulighed for det er det en godmåde at opdele på. En endnu smartere måde imo er at planlægge et program som trænes på en gang gennem de første uger og sidenhen øger progressionen ved at splitte det op og give den ekstra skalle i det nu benyttede opdelte pas..

Nummer 3 er ikke fordelagtig da du overlapper de mindre muskler på den "store" dag. Det betyder imo for frekvent træning på disse muskler.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)