Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1449
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1446

Følg bodybuilding.dk på

Operation X - Kylling pumpet med vand

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Så lige programmet med operation X hvor de pumper kylling med vand.

Der er egentlig ik noget der overrasker mig, heller ik ved dyrenes opdræt - men kunne alligevel godt tænke mig at høre folks meninger om sagen (det undre mig faktisk at der ikke allerede er en tråd om det).

Hvilket kyllingekød spiser du f.eks.? Og overvejer du at skifte mærke nu? :?
__________Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kan du ikke fortælle mere`? For os, der ikke har set programmet :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

jamen jamen - hvor at begynde.

I kan starte med at kigge her:
http://programmer.tv2.dk/operationx/

Men i grove træk gik det ud på at Morten S. undersøgte div. kyllingbryster for deres "naturel marinade" som reelt set bare er vand, sukker og alt mulig andet som de PUMPER ind i kødet.
Her fandt han ud af at ROSE (dansk producent) misleder med deres dekolartioner (?) og i nogle produkter er der op til 40% vand i deres kyllinger.

Ellers kiggede han lidt på hvordan de bliver opdrættet, hvad forskellen på økologiske, burhøns og skrabehøns er - i forbindelse med æg..osv...

Men prøv at kigge internetsiden igennem, tror man får mere ud af det end mine tanker :D
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg havde smidt en pumpet kyllingefilet i ovnen da programmet startede, så måtte spise den mens Diegeldauer sikkert satte sindene i kog.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene. Jeg synes faktisk de kyllingefiletter der smager bedst er nogle af de billige, som jo nok er fyldt med væske. Men måske er mine smagsløg komplet retarderede hvad angår kylling.
Brugeravatar

Reputation point: 10

JensL skrev:Jeg havde smidt en pumpet kyllingefilet i ovnen da programmet startede, så måtte spise den mens Diegeldauer sikkert satte sindene i kog.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene. Jeg synes faktisk de kyllingefiletter der smager bedst er nogle af de billige, som jo nok er fyldt med væske. Men måske er mine smagsløg komplet retarderede hvad angår kylling.

Tjaa - i princippet er det vel egentlig ligemeget ik? Fordi kødet er jo stadig kød..så proteinindholdet bliver jo ikke ændret..
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Det kan jo godt være at det billigere smager fint, men der er jo reelt ikke mere kød i end de dyrere mærker. Så det kan godt være du får 100-150 gram mere ved at købe den billige, men det er vand!

Jeg fløj da direkte ud og tjekkede indholdet i mit kød, og det er 91% fra Danpo, havde jeg faktisk aldrig tænkt over. Troede faktisk det var rent kylling :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Helsinghof skrev:Det kan jo godt være at det billigere smager fint, men der er jo reelt ikke mere kød i end de dyrere mærker. Så det kan godt være du får 100-150 gram mere ved at købe den billige, men det er vand!

Jeg fløj da direkte ud og tjekkede indholdet i mit kød, og det er 91% fra Danpo, havde jeg faktisk aldrig tænkt over. Troede faktisk det var rent kylling :D

91% DAMN!! ..stod der hva det ellers indeholdte, det må da ha indeholde noget af der der svineprotein som de brokkede i :S

Faktisk vil det jo sige at når man står og vejer et stykke kylling, og regner med at man spiser x antal protein - så passer det jo ik med vægten - fordi 91% af det er vand, sukker, gris og andet klamt...
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Var skrabeæg bedre end burhøns? eller skal jeg bare holde mig til økologiske æg?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Var skrabeæg bedre end burhøns? eller skal jeg bare holde mig til økologiske æg?

Det meeener jeg faktisk ik de fandt en konklusion på. De undersøgte det faktisk ik, sådan rent videnskabeligt - det var kun kyllingbrysterne.
Men de spillede så meget mere på følelserne på hvordan kyllingerne blev behandlet når de var til ægge-producerende:

Burhøns står jo samlet 5 styk i små burer, optil 1 år - hvor de lægger 0.9 æg i døgnet og spiser en ulans masse fodder - og når de har aftjent deres værnepligt på 1 år, ryger de i en gasmaskine og bliver knust til minkfodder.
Skrabehøns går indenfor, godt nok frit, men de havde vist 9 høns pr m2(tror jeg)
Og de økologiske fritgående går jo frit uden for i den frie luft og har det ihh så dejligt.

Men så så de på hvordan de bliver transporteret når de skal til slagteriet - altså kød-kyllingerne.
Der er vist ingen regler for hvordan man må "pakke" dem og fragte dem, så der dør ofte mange i transport (men måske ikke så mange, skal stadig være kritisk for Morten S.) men den eneste regl var vist at: "der må ikke være flere i en kasse, end at kyllingerne kan ligge i ét lag" - altså de må ikke ligge ovenpå hinanden.
Så det sætter da nogle tanker ind på hvor godt de bliver behandlet - men så alligevel, de er jo bare til kød, det er industri-dyr - og deres liv er alligevel så kort..

Men er mere intereseret i vand-indholdet af kyllingbrysterne..hmm, kan ik lade være med at tænke på at man måske sku prøve den "rigtige" slags nu istedet...
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

mikey skrev:
Helsinghof skrev:Det kan jo godt være at det billigere smager fint, men der er jo reelt ikke mere kød i end de dyrere mærker. Så det kan godt være du får 100-150 gram mere ved at købe den billige, men det er vand!

91% DAMN!! ..stod der hva det ellers indeholdte, det må da ha indeholde noget af der der svineprotein som de brokkede i :S

Faktisk vil det jo sige at når man står og vejer et stykke kylling, og regner med at man spiser x antal protein - så passer det jo ik med vægten - fordi 91% af det er vand, sukker, gris og andet klamt...

Jeg håber helsinghof mener 91% kylling og ikke omvendt? :D
Brugeravatar

mate skrev:
mikey skrev:

Det er også sådan det er med mine killinger jeg har læggende i køleskabet fra danpo
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

Bare trist at man eks. køber 1000gr. kyllingefilét fra ROSE, og så er det kun ca. 600gr. af dem som er kylling. Det er jo til grin.
Jeg syntes det er at tage røven på os forbrugere, men det er de jo nok ikke de eneste der gør i denne verden.

Men fra i dag af, kigge jeg lige på indholdet. =D>
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

mate skrev:
mikey skrev:

Haha selvfølgelig :) Nu må i liiiige drenge :D

Men ja, fra i dag af kigger jeg også på indholdet inden det bliver købt!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Jeg har været opmærksom på vandindholdet længe og tjekker altid det kylling jeg køber og sørger for at få fat i det med mindst vand/sukker og hvad de ellers propper i.

Var der andre end mig der kortvarigt fik lyst til at blive vegetar af at se programmet? Jeg vidste udmærket godt hvilke forhold høns lever under, men det er lige klamt og grusomt at se på hver gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:Jeg har været opmærksom på vandindholdet længe og tjekker altid det kylling jeg køber og sørger for at få fat i det med mindst vand/sukker og hvad de ellers propper i.

Var der andre end mig der kortvarigt fik lyst til at blive vegetar af at se programmet? Jeg vidste udmærket godt hvilke forhold høns lever under, men det er lige klamt og grusomt at se på hver gang.

Har du set det med gæs hvor de stopfodres for leveren skal vokse? så er man færdig med at støtte den forretning, de selv samme gæs bliver også tit plukket 3 gange i løbet af deres liv.

Vi er ikke særligt gode ved dyrene...
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har besluttet mig for kun at købe økologiske æg og økologisk kød fremover. Så må jeg spare og få mit prot behov dækket ved at køre proteinpulver ned i stedet for.
Jeg vil ikke være med til sådan en behandling af dyrene, jeg får det helt skidt af det.

Vegetar bliver jeg nok aldrig, det er simpelt hen for usundt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

poul hansen skrev:Vegetar bliver jeg nok aldrig, det er simpelt hen for usundt.

Jeg sad for et stykke tid siden og sad og kiggede på mortaliteten blandt kødspisere, vegetarer og veganere med Smeden - og der er altså ikke en kæmpe forskel i levetid på vegetarer og kødspisere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Vegetar bliver jeg nok aldrig, det er simpelt hen for usundt

:?
At være vegetar er jo netop sundt pga. de mange fibre, grønsager, frugter samt minimale mængde mættet fedt.

Jeg sad for et stykke tid siden og sad og kiggede på mortaliteten blandt kødspisere, vegetarer og veganere med Smeden - og der er altså ikke en kæmpe forskel i levetid på vegetarer og kødspisere.

Jeg går ud fra at vegetarerne levede længere end de kødspisende?
Brugeravatar

Personlig er jeg ligeglad med om de pumper vand, salt og sukker i kylling - varedeklarationen skal bare passe 100%, så man har mulighed for at vælge til og fra.

Det er forarvede mig mest var behandlingen af dyrene.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Personlig er jeg ligeglad med om de pumper vand, salt og sukker i kylling - varedeklarationen skal bare passe 100%, så man har mulighed for at vælge til og fra.

Det er forarvede mig mest var behandlingen af dyrene.

Jeg er 100 procent enig med dig. Men et eller andet sted vidste vi godt, at høns ikke bliver behandlet godt. Det samme med transporten af fx grise er helt ude og skide.
Desværre er økologisk kød pisse dyrt, så man kan næsten sige, at vi bliver "tvunget" til at støtte det vi normalt lukker øjnene over for.
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Indlæg vedr. en rapport der er lavet om synet på neutralmarinering: http://www.life.ku.dk/Nyheder/2009/978_pumpetkoed.aspx. Nederst i indlægget er der et link til en sammenfatning af rapporten, der indeholder både forbrugeres og andre aktørers syn på neutralmarinering.
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50