Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

doe skrev:Frekvens i form af, hvor mange reps eller frekvens i form af, hvor lang tid der går, før jeg træner den igen?

Illisher skrev:Nu har du jo ikke skrevet noget om hvor mange reps du tage, så mon ikke han mener dage mellem træning.
Stealth skrev:Skriver du at du kører 16 sæt på biceps hver tredie dag
Bnaz skrev:Frekvens er, hvor ofte du træner en øvelse.
HenrikHagelund skrev:Hej Doe
Hvad ligger dine løft på?
Hvor meget vejer du og hvor høj er du?
Min mening:
Al for høj volume, medmindre du kører alle dine sæt med meget lave vægte (ifht. max), imo.
Hvorfor ikke bare 1-2 øvelser per muskelgruppe, af 1-3 sæt?

HenrikHagelund skrev:Hvis alle dine sæts er worksets, dvs ikke opvarming eller ramping op til 1 eller 2 worksets, så er det totalt overkill.
Tag en bicepøvelse og evt. en underarmsøvelse og fokuser på at blive stærkere i dem.
Det kunne f.eks. være følgende:
Barbell Curl
2 x 6-10
og derefter
Hammer Curl
2 x 8-12
Prøv at få flere reps eller smid mere vægt på fra gang til gang.
16 worksets er totalt overkill.

Thomas Jagd skrev:HenrikHagelund skrev:Hvis alle dine sæts er worksets, dvs ikke opvarming eller ramping op til 1 eller 2 worksets, så er det totalt overkill.
Tag en bicepøvelse og evt. en underarmsøvelse og fokuser på at blive stærkere i dem.
Det kunne f.eks. være følgende:
Barbell Curl
2 x 6-10
og derefter
Hammer Curl
2 x 8-12
Prøv at få flere reps eller smid mere vægt på fra gang til gang.
16 worksets er totalt overkill.
Jeg er ikke nødvendigvis enig med Henrik i at man kun skal lave 2 worksets. Jeg mener sagtens man kan lave op imod 5 worksets pr. øvelse. Men jeg er dog helt enig i at 4 bicepsøvelser er TOTALT unødvendigt. Vi snakker om en meget lille muskel, som sagtens kan rammes komplet med 1-2 øvelser.

Moqensen skrev:SHUT UP AND CURL!

Stealth skrev:Jeg har selv den bedste reaktion fra mine biceps med een øvelse af 4-5 works sets med 8-12 reps, som jeg kører meget langsomt begge veje. Jeg rammmer kun kroppen een gang pr. uge...også biceps.
Jeg prøvede i en periode at køre mere á la det du gør, men mine biceps døde fuldstændigt............ren overtræning og ingen resultater.
Folk er forskellige så prøv dig frem........."nede fra"

Stealth skrev:Ja, det det siger du jo............... men så længe der er gode fremskridt, så er der ingen grund til at køre mereMit 4-split virker fint for mig. Derfor skrev jeg netop at folk er forskellige, og reagerer forskelligt på forskellige træningsmængder.
Er i øvrigt lige startet op igen (2 måneder) efter en laaaaaaaaaaaaaang pause.

Bnaz skrev:Stealth skrev:Ja, det det siger du jo............... men så længe der er gode fremskridt, så er der ingen grund til at køre mereMit 4-split virker fint for mig. Derfor skrev jeg netop at folk er forskellige, og reagerer forskelligt på forskellige træningsmængder.
Er i øvrigt lige startet op igen (2 måneder) efter en laaaaaaaaaaaaaang pause.
Det siger jeg, ja. Og åbenlyst nok virker det, da du er begynder, så vil alt virke til en vis grad.![]()
Folk er forskellige ja, men ikke SÅ forskellige, vi fungerer alle efter de samme mekanismer og principper.

Stealth skrev:Det er sgu sjovt med alle de stålsatte meninger om træning. Jeg har prøvet alle mulige forskellige måder og det hele virker fint, hvis man træner ordentligt, når man er i sin gym.
Det eneste der ikke virker for mig er for meget træning.
Jeg tvivler på at jeg er den eneste der kan have gavn af:
Full body - 2 eller 3 gange om ugen
2-split - 3 eller 4 gange om ugen
3-split - 3 gange om ugen/3 dage een dag fri osv
4 split - 4 gange om ugen eller 4 dage een dag fri
osv....
For mig er det fx. 100% turn-off at køre full body 2 eller 3 gange om ugen. Jeg mister simpelthen lysten til at træne. Jeg er ikke enig med dig i at vi er så ens, som du gerne vil gøre os til, så vi må være enige om at være uenige

Stealth skrev:Det er sgu sjovt med alle de stålsatte meninger om træning. Jeg har prøvet alle mulige forskellige måder og det hele virker fint, hvis man træner ordentligt, når man er i sin gym.
Det eneste der ikke virker for mig er for meget træning.
Jeg tvivler på at jeg er den eneste der kan have gavn af:
Full body - 2 eller 3 gange om ugen
2-split - 3 eller 4 gange om ugen
3-split - 3 gange om ugen/3 dage een dag fri osv
4 split - 4 gange om ugen eller 4 dage een dag fri
osv....
For mig er det fx. 100% turn-off at køre full body 2 eller 3 gange om ugen. Jeg mister simpelthen lysten til at træne. Jeg er ikke enig med dig i at vi er så ens, som du gerne vil gøre os til, så vi må være enige om at være uenige

TheFatboy skrev:Volumen og frekvens hitter stort blandt mange af de logførere hvis log jeg læser. Intensitet har naturligvis også sin berettigelse.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster