Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Carsten2002 skrev:Hvis du med at maveprogram mener, at du vil ligge og vride dig på gulvet i 20 minutter og bare "mærke at det syrer helt vidlt" så synes jeg ikke du skal have det med.

Jok skrev:Hvad mener du med "fornemmelsen af, at jeg også får trænet maven igennem"? Hvis du bare vil køre crunches i en uendelighed vil det ikke have nogen effekt. Syntes heller ikke at decideret mavetræning er et vigtigt fokusområde når du kører et FB program
En six-pack bliver først og fremmest synlig når du kommer ned til en hvis fedt % (10 eller derunder for det meste), og kan altså ikke trænes frem

newbiepumper skrev:Jok skrev:Hvad mener du med "fornemmelsen af, at jeg også får trænet maven igennem"? Hvis du bare vil køre crunches i en uendelighed vil det ikke have nogen effekt. Syntes heller ikke at decideret mavetræning er et vigtigt fokusområde når du kører et FB program
En six-pack bliver først og fremmest synlig når du kommer ned til en hvis fedt % (10 eller derunder for det meste), og kan altså ikke trænes frem
Mener du, at man ikke kan træne sine abs større?
For kan man træne sine abs større, kan man også leanbulke med et så lille kalorieoverskud, at absene vokser mere end fedtprocenten og, at de derfor bliver lidt tydligere.

Hvad mener du med "fornemmelsen af, at jeg også får trænet maven igennem"? Hvis du bare vil køre crunches i en uendelighed vil det ikke have nogen effekt. Syntes heller ikke at decideret mavetræning er et vigtigt fokusområde når du kører et FB program

Sluppert skrev:Jeg takker for tilbagemeldingerne!
Rækkefølgen for øvelserne ser nu ud som følger:
-BænkPress
-Squat
-Pull-ups
-Dips
-Dødløft
-Rows
-Military
-Curls
-Calfraises
-Mave hvis tid er til det.
Konklutionen må være, at det ikke er absolut nødvendigt med maveøvelserne, hvis øvrige øvelser udføres korrekt. Men er der tid og overskud, skader det heller ikke at give dem lidt ekstra. Yes?

Sluppert skrev:Udemærket.. Jeg undlader så at træne abs i samme omgang, som resten af mit program, for at spare tid og træner dem istedet på de mellemliggende dage.
I forlængelse heraf, har nogen da forslag til øvelser/abs-program, som kan udføres derhjemme på gulvet?
Har et Ab Wheel og en måtte.
(er klar over at der ligger rigeligt med forslag til programmer hist og her, men hvis nogen alligevel har lyst til at bidrage med gode erfaringer eller kompetente forslag, skal de være velkomne)

WaterBoy skrev:Sluppert skrev:Udemærket.. Jeg undlader så at træne abs i samme omgang, som resten af mit program, for at spare tid og træner dem istedet på de mellemliggende dage.
I forlængelse heraf, har nogen da forslag til øvelser/abs-program, som kan udføres derhjemme på gulvet?
(er klar over at der ligger rigeligt med forslag til programmer hist og her, men hvis nogen alligevel har lyst til at bidrage med gode erfaringer eller kompetente forslag, skal de være velkomne)
Træner du også de andre muskelgrupper hjemme på gulvet?

HerreBred skrev:WaterBoy skrev:Sluppert skrev:Udemærket.. Jeg undlader så at træne abs i samme omgang, som resten af mit program, for at spare tid og træner dem istedet på de mellemliggende dage.
Hvor ville du hen med den kommentar?
Skal du ned i centeret for at træne mave? NEJ!
For mange mave øvelser kan laves med intet eller meget lidt udstyr.
ab wheel er en god øvelse. Jeg plejer at køre sæt hvor jeg tager 10 ab wheel og lige efter 10 crunches (for at få syre i mavemusklerne). Repeat det 3-4 gange.
hvis du har en håndvægt er weigted crunshes super gode, da du kan få noget vægt på
hanging raises (tror jeg den hedder) er også super god. Hjemme ved mig kan jeg hænge mig over trappen og lave denne øvelse.

WaterBoy skrev:HerreBred skrev:WaterBoy skrev:Sluppert skrev:Udemærket.. Jeg undlader så at træne abs i samme omgang, som resten af mit program, for at spare tid og træner dem istedet på de mellemliggende dage.
ab wheel er en god øvelse. Jeg plejer at køre sæt hvor jeg tager 10 ab wheel og lige efter 10 crunches (for at få syre i mavemusklerne). Repeat det 3-4 gange.
hvis du har en håndvægt er weigted crunshes super gode, da du kan få noget vægt på
hanging raises (tror jeg den hedder) er også super god. Hjemme ved mig kan jeg hænge mig over trappen og lave denne øvelse.
Jeg vil derhen at hvis han vil have sixpack, så må maksimal hypertrofi være formålet, og derved gælder samme principper som alle andre muskelgrupper.
Men ja, du kan godt træne det hjemme, men progressionsmuligheder og vægte skal være til stede for at gøre det optimalt på lang sigt.

A.Strøberg skrev:WaterBoy skrev:HerreBred skrev:WaterBoy skrev:Sluppert skrev:Udemærket.. Jeg undlader så at træne abs i samme omgang, som resten af mit program, for at spare tid og træner dem istedet på de mellemliggende dage.
Jeg vil derhen at hvis han vil have sixpack, så må maksimal hypertrofi være formålet, og derved gælder samme principper som alle andre muskelgrupper.
Men ja, du kan godt træne det hjemme, men progressionsmuligheder og vægte skal være til stede for at gøre det optimalt på lang sigt.
selvfølgelig kan han træne derhjemme. fatter ikke hvorfor du skriver det indlæg til at starte med? han kan da også træne bryst derhjemme, hvis bare han har et par håndvægte.
Jeg er enig med dig når du siger den skal trænes på samme måde som andre muskler, men det er ikke ensbetydende med at han ikke kan gøre det derhjemme på lige fod med det han laver i centeret

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster