Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Overskud efter hård arbejdsdag?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej folkens.

er startet på nyt arbejde for 2,5 uger siden, og det er VIRKELIG hårdt i forhold til mit gamle arbejde. Det er et pakkeri, hvor jeg arbejder 9 timer om dagen, fredag er kort dag. Jeg bærer på rigtig rigtig mange kg. i løbet af en dag, det er mest det mit arbejde består i faktisk, at bærer tunge kasser fra et sted til et andet, fra gulv og op på paller eller omvendt. i grove træk ihvert fald. Når jeg kommer hjem efter 9 timer, er jeg så udmattet som jeg aldrig har prøvet det før, og har virkelig virkelig svært ved at få lettet min popo til træning også.

Hvordan klarer i andre den? Kommer det mon med tiden, når jeg har vænnet mit til at arbejde fysisk hårdt?
Naturen laver ingen fejltagelser - Skaber den en tosse så mener den det!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 35.00
- Squat: 65.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har lavet nogenlunde det samme som dig, og havde faktisk fin energi. Cyklede 12km til arbejde (og hjem igen), så det gav også god energi. Men jeg ved hvordan du har det. Var selv ved at falde i søvn på arbejdet når jeg havde pause :roll:

Tror bare at du skal sørge for at få mad indenbords når du kan, og lidt motion ved siden af skader ikke.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

TheFatboy skrev:Jeg har lavet nogenlunde det samme som dig, og havde faktisk fin energi. Cyklede 12km til arbejde (og hjem igen), så det gav også god energi. Men jeg ved hvordan du har det. Var selv ved at falde i søvn på arbejdet når jeg havde pause :roll:

Tror bare at du skal sørge for at få mad indenbords når du kan, og lidt motion ved siden af skader ikke.

Du har nok ret, men når jeg kommer hjem så går jeg lige 30-45 minutter med hundene, og hvis jeg efterfølgende får sat mig ned i sofaen, så er det virkelig ikke særlig tit jeg kommer videre. Så er jeg bare fuldstændig udkørt.
De dage hvor jeg endelig er kommet til træning, har jeg slet heller ikke kunne yde hva jeg plejer, specielt ikke øvelser for overkroppen. Det er lidt deprimerende.

Styrkeliste

det kræver nok noget tilvænding. du siger selv det relativt nyt.. SÅ ligesom man kan tilvænde sig en stor workload, så skal du nok også bare bruge ngoet tid på at tilvende kroppen til den nye arbejdsstil.

også skal du sørge for at spise mere, i det du har en mere fysiskaktiv arbejdsdag en før hen.
Du må ikke sætte dig i sofaen eller lige tage en halv time når du kommer hjem. Har selv gjort det mange gange, og det sjældent man kommer afsted bagefter. Hav en madpakke, noget youghurt eller andet som du kan guffe på vej hjem fra arbejdet, noget der ikke lugger for tungt i maven.
Også ned og træn med det samme.

Det er hvad jeg gør, og hvad der er bedst for mig. Hvis ejg først får brugt en time eller noget på at slappe af inden træningen, så føler jeg hele dagen er væk når jeg endelig er hjemme fra træning.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Illisher skrev:det kræver nok noget tilvænding. du siger selv det relativt nyt.. SÅ ligesom man kan tilvænde sig en stor workload, så skal du nok også bare bruge ngoet tid på at tilvende kroppen til den nye arbejdsstil.

også skal du sørge for at spise mere, i det du har en mere fysiskaktiv arbejdsdag en før hen.
Du må ikke sætte dig i sofaen eller lige tage en halv time når du kommer hjem. Har selv gjort det mange gange, og det sjældent man kommer afsted bagefter. Hav en madpakke, noget youghurt eller andet som du kan guffe på vej hjem fra arbejdet, noget der ikke lugger for tungt i maven.
Også ned og træn med det samme.

Det er hvad jeg gør, og hvad der er bedst for mig. Hvis ejg først får brugt en time eller noget på at slappe af inden træningen, så føler jeg hele dagen er væk når jeg endelig er hjemme fra træning.

Nej prøver virkelig også at lade være med at smide mig i sofaen, men nogengange så har mine fødder bare virkelig brug for at slappe af (synes jeg ;D ) også sker det. Så falder jeg helt hen. Jeg håber jeg vænner mig til arbejdet. Har aldrig følt mig så fysisk udkørt før.

Jeg har udover det nogle spiseproblemer, jeg spiser 10-11-12-13 gange om dagen, fordi jeg altid får kvalme når jeg spiser. (ikke anorexi ell. anden spiseforstyrrelse), så nogle dage har jeg virkelig svært ved at få spist hvad jeg behøver!! Men de dage hvor jeg har fået alt det mad jeg skal, er jeg også mere på til træning, selvom jeg har arbejdet hårdt, men siger jo også sig selv.

Styrkeliste

Det lyder meget hårdt, jeg ville ikke kunne overskue at arbejde hvis jeg har været på arbejde i 9 timer- plus man har forbrændt mange kcal. Jeg synes du skal holde fri fra træningen i hverdagene, evt tage en eller to træningsdage i hverdagen, og evt gå amok i weekenderne :) Sådan gør jeg selv her i sommerferien hvor jeg arbejder som tømre :).

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

SimonGreen skrev:Det lyder meget hårdt, jeg ville ikke kunne overskue at arbejde hvis jeg har været på arbejde i 9 timer- plus man har forbrændt mange kcal. Jeg synes du skal holde fri fra træningen i hverdagene, evt tage en eller to træningsdage i hverdagen, og evt gå amok i weekenderne :) Sådan gør jeg selv her i sommerferien hvor jeg arbejder som tømre :).

Ja det er måske en løsning, en løsning skal jeg i hvert fald finde! Jeg skal begynde på kampboksning igen til august/september, så jeg håber virkelig at det med overskuddet vender for det er 3-4 gange om ugen i 2 timer pr . gang. Som mit overskud er lkige nnu tror jeg ikke at jeg klarer det.

Styrkeliste

hvordan går det forresten med din ankel asya? :P

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

SimonGreen skrev:hvordan går det forresten med din ankel asya? :P

Tssh af helved til. Den gider bare ikke falde i hævelsen, og den gør stadig ondt, jeg bruger vippebræt hver dag, men øv det går så forbandet langsomt. Er begyndt at gå på løbebånd nu i noget tid, med støttebind, men kan kun gå 15 minutter så begynder det at gøre ondt. DET GÅR FOR LANGSOMT ! :p Jeg kan ikke lave squat og det er irriterende...! Kan i det heletaget ikke træne ben. :-k

Styrkeliste

Det er meget en tilvænning at gå fra et mindre fysisk krævende arbejde til et som kræver mange krafter... Den gang jeg arbejdede på Volvo med montering, skulle jeg bruge hele første måned på at komme tilbage til den træningsmængde jeg havde før jeg startede. Men så lige pludselig gik det bare af sig selv :twisted:
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Det et spørgsmål om at få kroppen i form til at klare den arbejdstolerance den nu bliver udsat for, det tager tid.. så i den tid så start evt på noget lidt lettere styrketræning end det du plejede og så arbejd op derfra.. Du kan også arbejde mere fokuseret i træningen på at øge workload og samlede workcapacity som det højst prioriterede i en måned eller flere, og så nedprioritere resten lidt i en periode.. evt have en enkelt dag hvor du så går tung eller har noget der minder om normale worksets..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

du kunne sige dit arbejde op, 100% gatanti for succes :dance:

Geografisk sted: København Ø

Spis meget og mange gange om dagen. 6-7, måske endda 8 måltider.

Få en lur når du kommer hjem.

Gå tidligt i seng, så du mindst får 8 timers kvalificeret nattesøvn.

Jeg har selv haft et temmelig fysisk krævende fuldtidsjob, og kunne sagtens finde energi til at træne ved siden af.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Mikkel leicht skrev:Det et spørgsmål om at få kroppen i form til at klare den arbejdstolerance den nu bliver udsat for, det tager tid.. så i den tid så start evt på noget lidt lettere styrketræning end det du plejede og så arbejd op derfra.. Du kan også arbejde mere fokuseret i træningen på at øge workload og samlede workcapacity som det højst prioriterede i en måned eller flere, og så nedprioritere resten lidt i en periode.. evt have en enkelt dag hvor du så går tung eller har noget der minder om normale worksets..

Det var en mulighed. Jeg har haft overraskende meget energi i dag, men har også sovet 2 timer længere i nat end normalt, så jeg vil prøve det hele næste uge og se om det ikke var lidt søvn jeg mangler måske.

Jeg har arbejdet 9 timer i dag, derefter tog jeg ned og træne tungt i en time, også kørte jeg hjem, løb 8 km med hundene, spist, derefter gjort rent, og nu har jeg lige sat mig ned i sofaen, og NU er jeg træt, men har ikke haft den samme ugidelige følelse som de andre dage, men jeg har heller ikke siddet ned og slappet af rigtig før nu. Tror bare det er vigtigt jeg ikke får smidt mig i sofaen inden jeg kommer afsted til træning for så overmander trætheden mig.
Men har været en god dag idag, rigtig aktiv har jeg været :D

Styrkeliste

RookieBalboa skrev:du kunne sige dit arbejde op, 100% gatanti for succes :dance:

Hahahaha. Dårlig dårli dårlig ide ;D

Styrkeliste

Stå op på samme tidspunkt hver dag, det gør din krop bedre restitueret og mere klar til det du skal lave hele dagen. Sørg for ca. 7-8 timers søvn hver nat, og måske en lille lur på en halv time i løbet af dagen :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

the-QB skrev:Stå op på samme tidspunkt hver dag, det gør din krop bedre restitueret og mere klar til det du skal lave hele dagen. Sørg for ca. 7-8 timers søvn hver nat, og måske en lille lur på en halv time i løbet af dagen :)

Ja jeg tror også det er min søvn som halter.. Jeg står altid op samme tidspunkt, og også tideligt i weekenderne, (dog ikke kl 6 som i hverdage) men omkring kl 8-9 stykker.
men jeg får tit i hverdagene kun 6 timers søvn, eller mindre, så det må jeg få lavet om på

Styrkeliste

Hvad med at træne om morgen i stedet for om aftenen? Ellers som de andre siger, kroppen skal bare vænne sig til det, det handler om at få en større work capacity, og så spis og sov en masse.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

De dage hvor der har været meget og hårdt arbejde, og jeg kommer træt hjem og har en trænings dag foran mig. Så siger jeg bare til mig selv at det SKAL overståes med bedst mulige resultat!
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00