androide skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
Rigtig fed form!! Lidt mere på brystet så har du en perfekt form!Men dine guns er vilde!!
![]()
Kæmper os meget med bryst, skulder og nakke lige pt, maven har jeg simpelthen opgivet !!!

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
androide skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
Rigtig fed form!! Lidt mere på brystet så har du en perfekt form!Men dine guns er vilde!!
![]()

Haak skrev:androide skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
![]()
Kæmper os meget med bryst, skulder og nakke lige pt, maven har jeg simpelthen opgivet !!!

androide skrev:Haak skrev:androide skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
![]()
Hvorfor har du opgivet? Kan ane dem, du skal nok bare cutte fedtprocenten længere ned?

Haak skrev:androide skrev:Haak skrev:androide skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
![]()
Hvorfor har du opgivet? Kan ane dem, du skal nok bare cutte fedtprocenten længere ned?
Kan være det bliver inden sommer jeg cutter så, nu vil jeg ihvertfald nyde god mad og alt det usunde et par måneder mere :-)
Men ville nu gerne vide hvad jeg skulle kører for at få mere volume på det øverste af brystet :-)

androide skrev:Hm du kan jo kører decline med håndvægte og tage maskinen bagefter, så du sikkert presset er øverst på dit bryst.

androide skrev:Haak skrev:androide skrev:Haak skrev:androide skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
![]()
Kan være det bliver inden sommer jeg cutter så, nu vil jeg ihvertfald nyde god mad og alt det usunde et par måneder mere :-)
Men ville nu gerne vide hvad jeg skulle kører for at få mere volume på det øverste af brystet :-)
Du kan jo bare leanbulke indtil et par måneder før "sommeren" Og så cutte så du står skarpt dertil..? Kan i hvert fald se du har nogen mavemuskler! Hm du kan jo kører decline med håndvægte og tage maskinen bagefter, så du sikkert presset er øverst på dit bryst.

Haak skrev:Ja okay, den er jeg begyndt at kører her på det sidste, har ikk haft mulighed for at kører med hoved nedad de steder jeg har trænet de sidste 2 år :-)

ThePhoenix skrev:Haak skrev:Ja okay, den er jeg begyndt at kører her på det sidste, har ikk haft mulighed for at kører med hoved nedad de steder jeg har trænet de sidste 2 år :-)
Som Nders så fint spørgende pointere, så er decline ikke en øvelse man bruger for at flytte stress til øverste del af brystet. Der skal du derimod lege med forskellige incline (hoved opad) vinkler i din bryst træning, således du kan flytte lidt af stresset til øverste del af brystet.

Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)

Jigsaw skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
Læser at du kæmper med den "øverste" del af brystet.
Punkt 1 lad mig starte med at sige jeg synes fint man fornemmer fibrene der fylder ud fra den øvre del af brystet og tværs over brystmusklen.
Punkt 2 du bliver rådet til at køre mere incline men sandheden er jo for dem der har en smule indsigt i træningsfysiologi og anatomi at der findes ikke nogen "øvre" og "nedre" brystmuskel kun pectoralis minor og major som stort set altid er aktiveres sammen i brysttræning.
Punkt 3 man kan ikke diktere en del af en muskels form ved at "ligge stresset" anderledes, som iøvrigt er et totalt misbrugt begreb efterhånden, da den er 100 % genetisk forudbestemt det man kan gøre er bare at klø på med træningen variere og håbe på at den fylder ud som man ønsker det.
Ergo er konklussionen altså at incline ikke er noget vidundermiddel der kan forme det opfundne begreb "øvre" brystmuskel.
Det der kan være årsagen til at incline kan være godt er hvis ikke du er vant til at køre denne bevægelse særligt meget kan det måske grundet variationen stresse musklen anderledes end du er vant til og fremprovokere lidt yderligere vækst hvis brystet har ramt et plateau.
Jeg ville dog opfordre dig til at kigge lidt mere på andre ting som om den samlede træningsmængde for brystet er den for stor eller for lille?
Træningsfrekvensen som hvor hyppigt træner du brystet måske får den for meget restitution eller måske for lidt?
og til sidst din samlede tut (time under tension) for dit bryst måske kører du alt for tungt for ofte så kroppen har vendt sig til en lav tut for brystet i de enkelte sets så du måske skulle prøve lidt længere negativer på de forskellige løft. måske kortere negativer og mere styrkebaseret og til sidst måske en blanding af repetitionshastigheder på dine negativer i de forskellige sets.
Iøvrigt super nice fysik

Haak skrev:Jigsaw skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
Punkt 1 lad mig starte med at sige jeg synes fint man fornemmer fibrene der fylder ud fra den øvre del af brystet og tværs over brystmusklen.
Punkt 2 du bliver rådet til at køre mere incline men sandheden er jo for dem der har en smule indsigt i træningsfysiologi og anatomi at der findes ikke nogen "øvre" og "nedre" brystmuskel kun pectoralis minor og major som stort set altid er aktiveres sammen i brysttræning.
Punkt 3 man kan ikke diktere en del af en muskels form ved at "ligge stresset" anderledes, som iøvrigt er et totalt misbrugt begreb efterhånden, da den er 100 % genetisk forudbestemt det man kan gøre er bare at klø på med træningen variere og håbe på at den fylder ud som man ønsker det.
Ergo er konklussionen altså at incline ikke er noget vidundermiddel der kan forme det opfundne begreb "øvre" brystmuskel.
Det der kan være årsagen til at incline kan være godt er hvis ikke du er vant til at køre denne bevægelse særligt meget kan det måske grundet variationen stresse musklen anderledes end du er vant til og fremprovokere lidt yderligere vækst hvis brystet har ramt et plateau.
Jeg ville dog opfordre dig til at kigge lidt mere på andre ting som om den samlede træningsmængde for brystet er den for stor eller for lille?
Træningsfrekvensen som hvor hyppigt træner du brystet måske får den for meget restitution eller måske for lidt?
og til sidst din samlede tut (time under tension) for dit bryst måske kører du alt for tungt for ofte så kroppen har vendt sig til en lav tut for brystet i de enkelte sets så du måske skulle prøve lidt længere negativer på de forskellige løft. måske kortere negativer og mere styrkebaseret og til sidst måske en blanding af repetitionshastigheder på dine negativer i de forskellige sets.
Iøvrigt super nice fysik
Jeg kører bryst mindst 3 gange om ugen altså næsten hver anden dag, hvor jeg kører bænkpress hver gang, og det er for det meste med 100+ i sæt x 6-8 reps, altså kører styrkemæssigt, så kører jeg håndvægte på skrå bænk, kører skrå nedad for tiden i stativ og så flyes. det min generelle bryst træning, kan være det er den der er for ensformig og jeg skal til at variere lidt og kører færre kilo og flere reps så.
Men top blæret forklaring på det hele, har ikk sat mig sådan helt vildt ind i træning og sådan endnu, da min træning tidligere har været til at komme i form til sport :-) Men gør mit bedste :-)

Jigsaw skrev:Haak skrev:Jigsaw skrev:Haak skrev:Jeg vil os være med så :-)
Iøvrigt super nice fysik
Jeg kører bryst mindst 3 gange om ugen altså næsten hver anden dag, hvor jeg kører bænkpress hver gang, og det er for det meste med 100+ i sæt x 6-8 reps, altså kører styrkemæssigt, så kører jeg håndvægte på skrå bænk, kører skrå nedad for tiden i stativ og så flyes. det min generelle bryst træning, kan være det er den der er for ensformig og jeg skal til at variere lidt og kører færre kilo og flere reps så.
Men top blæret forklaring på det hele, har ikk sat mig sådan helt vildt ind i træning og sådan endnu, da min træning tidligere har været til at komme i form til sport :-) Men gør mit bedste :-)
Der er mere end nok hvis ikke du er en rutineret bodybuilder/styrketræner med en del år på bagen og en helt vild genetisk arbejdskapacitet jeg tro jeg ville råde dig måske at prøve på at give den enkelte muskelgruppe 3 døgns restitution så musklerne kan være 100 % udhvilede til næste træningssession. Du behøver som sådan ikke at køre flere reps du kan godt køre 10-12 men du kunne osse prøve at tage de reps du plejer men hvor 2-3 af repetitionerne er med en meget langsom negativ 5-8 sekunder med 1 sekunds pause i bunden for så at køre eksplosivt begge veje i de sidste antal reps du nu kan tage. Altså samme antal reps vil så give en længere tut med du vil stadig have fordelen af både den kontrollerede negativ og den eksplosive positiv og negativ på samme tid. Du kunne osse prøve at køre 3 reps med ekstremt tung vægt så have lidt andre mindre vægte parate og køre resten af sættet med dem med et minimum af pause imellem.Jeg er selv med forholdsvis respektable resultater brugt nogle af disse tekniker i min rygtræning og mener det har båret frugt du kan se mine rygposeringer på side 112 mener jeg det er

An incline elevates the shoulders and lowers the pelvis as if reclining in a chair; this variation emphasizes anterior deltoids and emphasizes the upper (clavicular head) of the pectoralis major.

Nders skrev:androide skrev:Hm du kan jo kører decline med håndvægte og tage maskinen bagefter, så du sikkert presset er øverst på dit bryst.
Decline til øvre bryst?

ThePhoenix skrev:Det er simpelthen ikke korrekt at man ikke kan stresse de øverste del af pecs mere med incline.
Da brystmusklen er vifteformet kan man flytte lidt stress op og ned af brystet.
Mine google skills er tørre i dag, så I får noget så flameable som wikipedia som kilde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bench_press#AngleAn incline elevates the shoulders and lowers the pelvis as if reclining in a chair; this variation emphasizes anterior deltoids and emphasizes the upper (clavicular head) of the pectoralis major.

Jigsaw skrev:Hvis du læser det jeg har skrevet ordentligt igennem vil du finde ud af at jeg ikke skriver at man kan stresse en muskel anderledes men at man ikke kan diktere hvordan en muskels form udvikler sig da det er 100% bestemt af din genetiske kode det incline kan gøre er grundet princippet om variation at hjælpe til at overføre lidt ekstra masse "overall" så må man håbe at musklen fylder ud så der bliver mere masse foroven. Men det er altså stadig dine gener der afgører det. Da fibrene på brystet kører tværs over og ikke i vidt forskellige retninger som trapezius musklen kan man altså ikke ved at korrigere bevægelsen i en anden vinkel fylde masse på "øvre bryst" da der ikke eksisterer sådan et når fibrene trækker sig sammen gør de det over hele fronten tænk på det som en elastisk. Ergo er det forkert at skrive at incline vil få "den øvre del af brystet til at vokse". Det er bedre at skrive variation af øvelser kan være med til at give noget mere masse pga musklen bliver stresset anderledes altså kan decline i princippet være ligeså god til at fylde mere brystet mere ud eller flad bænk for den sags skyld eller en tredje øvelse det hele handler om variation ikke det at det er incline. Iøvrigt kan du ikke bare finde et enkelt link og bruge det som argument det du kan gøre er møjsomt at studere træningsfysiologi igennem en hel række at videnskabelige anerkendte studier og så sammenligne for at komme frem til sandheden så tæt vi nu kan komme på den da den er relativ og ændres når videnskaben finder ud af noget nyt.

mesomorf skrev:Jigsaw skrev:......
Ja tak. Det er nu helt tydeligt, at du ikke ved hvad du laver.
Vinklen af et pres påvirker formen på pecs.

Poul Haacker skrev:mesomorf skrev:Jigsaw skrev:......
+1

Jigsaw skrev:Poul Haacker skrev:mesomorf skrev:Jigsaw skrev:......
+1
Jeg føler at vi kan blive ved med at diskutere uden at komme nogen vejne. Så jeg vil bare skrive at jeg er uenig i det du skriver da mange års videnskabelige undersøgelser har konkluderet at man ikke kan diktere en muskels form da den er 100% genetisk bestemt.
Ergo vil vinklen på et pres altså ikke diktere måden hvorpå pectoralis udvikles på.

Animal skrev:Jigsaw skrev:Poul Haacker skrev:mesomorf skrev:Jigsaw skrev:......
+1
Jeg føler at vi kan blive ved med at diskutere uden at komme nogen vejne. Så jeg vil bare skrive at jeg er uenig i det du skriver da mange års videnskabelige undersøgelser har konkluderet at man ikke kan diktere en muskels form da den er 100% genetisk bestemt.
Ergo vil vinklen på et pres altså ikke diktere måden hvorpå pectoralis udvikles på.
Du kan flytte stresset vertikalt, dette gøres ved at justere den omtalte vinkel.

Jigsaw skrev:Animal skrev:Jigsaw skrev:Poul Haacker skrev:mesomorf skrev:Jigsaw skrev:......
+1
Du kan flytte stresset vertikalt, dette gøres ved at justere den omtalte vinkel.
Ja men jeg har heller ikke skrevet at man ikke kan flytte stresset blot at det at flyttet stresset ikke har nogen direkte indflydelse på hvorpå måden at pectoralis udvikler sig på blot at den genetiske form af pectoralis er og forbliver genetisk bestemt

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster