For noget tid siden, et år eller sådan noget, begyndte jeg at træne mere seriøs med kost osv. Jeg gik fra 74kg på 88kg eller lign på 6-7 måneder eller lign med back 2 basics, og fik væsentlige fremskridt i styrke og størrelse.
Derefter var der en lang slacker-periode, og efter det, en lang periode med ikke så meget styrketræning, men meget kampsportstræning hvor jeg tabte mig en del.
Skal igang med styrketræning igen, vejer 81-82 ca. Og skal op og ligge cut på 88 da jeg skal kæmpe i -88kg vægtklassen i min kampsport. Har snakket lidt med en personlig træner, indtil videre, undlader jeg hans navn, for ikke at give ham unødvendig negativ omtale, når han egentlig er en rigtig hjælpsom person.
da jeg spurgte ham blandt andet om hvad hans umidelbare kommentarer af programmet var nævnte han at han følte der var en del hobyy-træning over det, og at han ikke følte der var nok volume på i forhold til hvor han ud fra den besked jeg sendte ham, vurderede jeg lå, i forhold til hvad et optimalt træningsprogram ville være. Han nævnte blandt andet der kun var 1 øvelse (!) til tri/bicep. og at bentræningen heller ikke var tilstrækkelig samt mavetræningen.
han nævnte dog også at er man helt nybegynde, vil ens krop reagere på stort set alt, og at det er fint hvis man er deromkring.
Mit første spørgsmål er: er volumen i b2b stor nok, i forhold til hvor min erfaring ca. er? eller skal der lidt ekstra på? har som sagt trænet on/off i over et år hvilket evt. ligger op til b2b vol 2? ..
Mit andet spørgsmål er, kan jeg evt. ik bare fylde lidt på b2b? Og hvis ja, hvad synes i så skulle smides på?
mit tredje spørgsmål: Kan man køre dropsets i b2b programmet? har læst artiklen, men har haft problemer med at forstå hvordan jeg skulle sætte programmet op. Nogle der kunne give eksempel?
Håber der er en erfaren hjælpelig sjæl derude
Vil foretrække hvis svarene kommer fra folk med en del erfaring, da det kræves for at kunne svare på de fleste ting jeg spørger om