Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1308
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1306

Følg bodybuilding.dk på

Personlig træner - kritik af b2b - dropsets med b2b?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

For at kunne vurdere det jeg vil spørge om, er det nok en god ide i får en rimelig ide om hvor lang tid jeg har trænet. Har trænet flere år, men størstedelen har været diskopump og direkte ubrugeligt.

For noget tid siden, et år eller sådan noget, begyndte jeg at træne mere seriøs med kost osv. Jeg gik fra 74kg på 88kg eller lign på 6-7 måneder eller lign med back 2 basics, og fik væsentlige fremskridt i styrke og størrelse.

Derefter var der en lang slacker-periode, og efter det, en lang periode med ikke så meget styrketræning, men meget kampsportstræning hvor jeg tabte mig en del.

Skal igang med styrketræning igen, vejer 81-82 ca. Og skal op og ligge cut på 88 da jeg skal kæmpe i -88kg vægtklassen i min kampsport. Har snakket lidt med en personlig træner, indtil videre, undlader jeg hans navn, for ikke at give ham unødvendig negativ omtale, når han egentlig er en rigtig hjælpsom person.

da jeg spurgte ham blandt andet om hvad hans umidelbare kommentarer af programmet var nævnte han at han følte der var en del hobyy-træning over det, og at han ikke følte der var nok volume på i forhold til hvor han ud fra den besked jeg sendte ham, vurderede jeg lå, i forhold til hvad et optimalt træningsprogram ville være. Han nævnte blandt andet der kun var 1 øvelse (!) til tri/bicep. og at bentræningen heller ikke var tilstrækkelig samt mavetræningen.

han nævnte dog også at er man helt nybegynde, vil ens krop reagere på stort set alt, og at det er fint hvis man er deromkring.

Mit første spørgsmål er: er volumen i b2b stor nok, i forhold til hvor min erfaring ca. er? eller skal der lidt ekstra på? har som sagt trænet on/off i over et år hvilket evt. ligger op til b2b vol 2? ..

Mit andet spørgsmål er, kan jeg evt. ik bare fylde lidt på b2b? Og hvis ja, hvad synes i så skulle smides på?

mit tredje spørgsmål: Kan man køre dropsets i b2b programmet? har læst artiklen, men har haft problemer med at forstå hvordan jeg skulle sætte programmet op. Nogle der kunne give eksempel? :)

Håber der er en erfaren hjælpelig sjæl derude :)

Vil foretrække hvis svarene kommer fra folk med en del erfaring, da det kræves for at kunne svare på de fleste ting jeg spørger om

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville gerne have svaret. men har ikke trænet så lang tid.

Reputation point: 65

Kostplan: Ingen kostplan

1: Ja, volumen er fin i B2B. Den er ikke så høj, træning for træning, som ved f.eks. et 5-split, men det opvejes af højere frekvens.

2: Det kan du godt. Vil det give dig mærkbart mere? Sandsynligvis ikke. Du må forsøge dig frem med "trial and error"-princippet.

3: Man kan sagtens implementerer drop sets i B2B. Et eksempel kunne være biceps curls, hvor man starter med en håndvægt på 20 kg, laver så mange gentagelser du kan med den (eks. vis 8) og så derefter i direkte forlængelse af griber en 15'er og gør det samme en gang mere.
Sidst rettet af Pind 17. aug 2012, 23:53, rettet i alt 1 gang.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Hvis jeg skulle stille op i kampsport så ville jeg ikke køre et "tilfældigt" styrketræningsprogram. Så ville jeg alliere mig med med en kompetent coach der ved hvad det handler om så træningen kan optimeres udfra et sportsspecifikt princip

overvejelser omkring

de fysiske krav der er i den pågældende sport
mit eget niveau
mine egne mål
Skadesforbyggelse
Stævnedatoer
Recovery
m.m.

bliver der jo ALDRIG taget højde for i den slags tilfældige skabeloner

Der er helt skørt at folk igen og igen tror at et tilfældigt styrketræningsprogram vil gøre dem bedre til den sport de dyrker - javist det er ikke nogen dårlig basis træningsskabelon, du kan sikkert også blive stærkere og større over tid - men det handler primært om at blive bedre til din sport og hvis du vil have det bedste så brug de rigtige folk.

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Peter Olsen skrev:Hvis jeg skulle stille op i kampsport så ville jeg ikke køre et "tilfældigt" styrketræningsprogram. Så ville jeg alliere mig med med en kompetent coach der ved hvad det handler om så træningen kan optimeres udfra et sportsspecifikt princip

overvejelser omkring

de fysiske krav der er i den pågældende sport
mit eget niveau
mine egne mål
Skadesforbyggelse
Stævnedatoer
Recovery
m.m.

Han skal jo bare have pakket noget masse på hurtigst muligt. Så b2b er fint.
Du skal dog over 88 for at kunne cutte der ned og stå skarpt. Evt. Bulk op til 92-93, cut til 88 og se på det

Der er helt skørt at folk igen og igen tror at et tilfældigt styrketræningsprogram vil gøre dem bedre til den sport de dyrker - javist det er ikke nogen dårlig basis træningsskabelon, du kan sikkert også blive stærkere og større over tid - men det handler primært om at blive bedre til din sport og hvis du vil have det bedste så brug de rigtige folk.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

jeg kører selv 2split.. og det eneste jeg laver af isoleringstræning til mine biceps og triceps er triple dropset i slutningen af træningen til dem :). det vil jeg gøre lidt endnu og så skifte til noget andet for at ændre lidt i programmet..
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Jeg træner ikke styrketræning udelukkende for min kampsports skyld, bruger det bare for at få en god styrkebase fremfor udelukkende at få den træning jeg får til timerne i klubben.

ang. dropsets, hvornår ved man at man skal hæve sin startvægt? eks. i biceps øvelsen hvor man starter med 20kg og kører indtil failure, hvornår ved man når man skal starte på 22? og hvor mange sæt skal man køre? og er det altid 25% man går ned i vægt? siden du nævner 20->15

Ang. dropsets igen, ville i anbefale jeg kørte dropsets i alle mine øvelser, eller er det kun noget man gøre i få øvelser? har overvejet at smide en enkel måned dropsets ind, og så en enkel eller 2 måneders normalt. og så forfra.

toto_G4M3R skrev:Han skal jo bare have pakket noget masse på hurtigst muligt. Så b2b er fint.
Du skal dog over 88 for at kunne cutte der ned og stå skarpt. Evt. Bulk op til 92-93, cut til 88 og se på det

Nu må du lige rette din quote så ikke det ser ud som om det er noget jeg har skrevet

Hvis man vil stilles tilfreds med programmer der ikke tager højde for noget som helst eller er optimeret til den enkelte så kan man sagtens lytte til tilfældige folk på internettet. Jeg synes dog det er skørt - helt skørt toto_G4M3R

Styrkeliste

Hvis i ser bort fra kampsporten, og mit mål var at få maksimal masse, på f.eks 3 måneders tid. Taget i betragtning af min "erfaring" ville der så være mere optimale valg en b2b :) ?

micker skrev:Hvis i ser bort fra kampsporten, og mit mål var at få maksimal masse, på f.eks 3 måneders tid. Taget i betragtning af min "erfaring" ville der så være mere optimale valg en b2b :) ?

Det er stort set ligegyldigt, du kan ikke nå at gaine ret meget nævneværdig muskelmasse på 3 måneder udover hvad du forventelige kan opnå på "musclememory" og så det faktum at du stadig er ny. Æd meget og ordentligt og kør med så meget volume du kan holde til. Det er ret simpelt når du ikke giver nogle forbehold eller begrænsninger eller noget at tage hensyn til på nogen måde, så er det sådanset ikke ret svært, det er bare at fyre den max af - se hvad der sker b2b er ikke det værste at tage afsæt i
Sidst rettet af Peter Olsen 18. aug 2012, 01:49, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Peter olsen, tak for svarene, ang. dropsets, er det muligt du også kan svare på de spørgsmål jeg stiller til dem? (spørgsmålene er et par svar længere oppe)

micker skrev:Peter olsen, tak for svarene, ang. dropsets, er det muligt du også kan svare på de spørgsmål jeg stiller til dem? (spørgsmålene er et par svar længere oppe)

Hold dig fra dropsets indtil videre. Kør regulære sæt. Din teknik, styrkebalancer ovs skal lige finde sig selv først... du er lige startet for gods sake - kom nu lige igang, så kan du senere lave nogle vilde BB-teknikker.

Og få nu styr på din teknik, jeg siger det fordi jeg ser så utroligt mange nye der fucker sig selv op (eller er på vej til det) med grimme løft - få nu styr på det please inden du starter op med 400 kg i squat.

mange tror de ved hvad de laver, de færreste har bare en idé om det.

Styrkeliste

Fik engang rettet mine løft i de 3 store af en SL'er der konkurrerede, min teknik er stadig ikke perfekt, men er rimelig sikker på at den er forsvarlig.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster