Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 872
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Piger og Styrketræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Når det kommer til styrketræning, er jeg en smule på udebane. Jeg har i en årrække af 2 år løbet og bokset en hel del, og styrketræningen har været ganske minimal.. Eftersom at jeg i den seneste tid har tabt mig en del, føler jeg nu, at det er på sin plads at få nogle flere muskler på kroppen. Mit spørgsmål ligger så i, hvilke øvelser jeg med fordel kunne lave, når jeg ønsker flere muskler på mave, ryg, biceps, triceps og bryst?

Jeg har følt mig en smule malplaceret, de par gange jeg har været med min bror nede og lave bænkpres og squats. Der er stort overtal af drenge i den afdeling, og hvad tænker i fyre egentligt, når i ser piger træne hård styrketræning, hvis i overhovedet tænker noget omkring det?

Tak fordi i gad at læse med.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For mit eget vedkommende, tænker jeg ikke en skid. Jeg træner bare og fokuserer på det. Jeg tror de fleste, har det på samme måde.
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

Logbog: Vis logbog

Du skal sådan set træne på samme måde som en fyr, stort set i hvert fald. Fokus på basisøvelser med god teknik.

Til dit andet spørgsmål synes jeg, at det er super fedt, når piger laver ordentligt styrketræning og f.eks. squatter og bænker. Jeg har introduceret flere veninder for det, som derefter er blevet bidt af at træne med vægte. Du skal ikke være bekymret for, at fyrene synes, du er malplaceret. Så er det i hvert fald dem, der egentlig er malplacerede :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kostplan: Vis kostplan

Birgitte Møller Larsen giver sit besyv på, hvordan kvinder skal træne.

I store træk: Tungt og ligesom mænd.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Som kvinde er der ingen forskel på hvordan vores træning skal være i forhold til mænds træning. Om man vælger frivægte eller maskiner er en smags sag, men på sin vis også et trygheds spørgsmål :)

I det store hele er det bare at komme igang, blive fortrolig med styrketræningen og skide stort i hvad andre tænker, og har mænd et problem med at vi kvinder træner, så er det dem der har et problem :P

HELD OG LYKKE =D>

Geografisk sted: Aalborg

Om tanker kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men min fornemmelse er, at de fleste mænd deler mit indtryk, når jeg siger, at det at se en pige vægttræne for alvor og med styr på teknikken, er fedt! Først er det ikke tit, vi ser det. For mig giver det en følelse af respekt, fordi man ved, at det er en som har taget skridtet alene ind i vores miljø. Sidst men ikke mindst er det at se en kvinde, som træner på vores præmisser, også lidt et turn on (vi lader os ikke mærke med det, men det er det) ;-)

Go for it :-)

Reputation point: 10

Tak for jeres hurtige og gode svar!
Som du KarinaW siger, må man skide på hvad andre tænker. I sidste ende betyder ens resultat jo betydeligt mere, end hvad folk tænker om en i perioden mod det.

Jeg har læst mig til, at mange deler de forskellige muskelgrupper ud på 3 eller 4 dage, så man kan nå at restituere inden næste biceps-program fx.
Hvordan lyder;
Dag 1. Skuldre, Ryg & Biceps
Dag 2. Bryst, Core & Triceps
Dag 3. Ben

Eller ligger nogle af jer tilfældigvis inde med et trænings program med henholdsvis skuldre, ryg, biceps, triceps, byst, core og ben fordelt ud på 3 dage, hvor jeg så selvfølgelig bare selv kan tilpasse kilo?
Brugeravatar

avester skrev:Tak for jeres hurtige og gode svar!
Som du KarinaW siger, må man skide på hvad andre tænker. I sidste ende betyder ens resultat jo betydeligt mere, end hvad folk tænker om en i perioden mod det.

Jeg har læst mig til, at mange deler de forskellige muskelgrupper ud på 3 eller 4 dage, så man kan nå at restituere inden næste biceps-program fx.
Hvordan lyder;
Dag 3. Ben

Eller ligger nogle af jer tilfældigvis inde med et trænings program med henholdsvis skuldre, ryg, biceps, triceps, byst, core og ben fordelt ud på 3 dage, hvor jeg så selvfølgelig bare selv kan tilpasse kilo?

hvor mange gange vil du træne om ugen? hvis det er 3 gange eller under kan du køre fullbody, derved lærer du hurtigere teknikken til dine basis øvelser. Hvis du vil træne 4 gange plus kan du prøve med et 2 split, søg på back2basics her på siden.
et lavt split virker godt til begyndere fordi du kan nå at restituere alle dine muskel grupper hurtigt, grundet din lavere arbejdskapacitet! :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

avester skrev:Tak for jeres hurtige og gode svar!

Hvordan lyder;
Dag 3. Ben

Til at starte ud med er der rigtig mange, der anbefaler programmet Back to Basics - > http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Det er et to-split med pres/træk-dage uden alt for mange dikkedarer og det er rigtig fint til at bygge masse! :D Det er opbygget omkring basisøvelser, for at lægge et grundniveau og du bør som sådan ikke tilføje flere isolationsøvelser. Det du efterspørger, altså masse på mave, biceps/triceps, ryg og bryst burde programmet hjælpe dig med. Du skal bare træne med tunge vægte og øge når du kan og spise en masse så burde du hurtigt kunne se fremgang. Hvis du vil ned i fedtprocent er det en lidt anden snak

Til dit første spørgsmål: Jeg har personligt en stor respekt for kvinder, der vælger at træne med tunge vægte. Der er alt for meget pjatteri angående hvor 'stor' man bliver og hvor ufeminint det er. Det er bare en åndssvag grænse, der skal passeres. Min kæreste er selv elite-sprinter og smider eksplosivt rundt med tunge vægte og hun er ikke noget nær mandig :king: - men hun er stærk!

Reputation point: 20

Det er fucking frækt, når piger bevæger sig om i "vores" territorium (om til de løse vægte osv.) :D

i styrketræning findes ingen mænd eller kvinder, men dyr ;)
Brugeravatar

Grislum skrev:
Hvis du vil ned i fedtprocent er det en lidt anden snak

Hvis jeg vil ned i fedtprocent, burde jeg vel bare kunne cutte med 500 kcal, og stadig kører samme program? Eller hvordan?
Brugeravatar

avester skrev:Hvis jeg vil ned i fedtprocent, burde jeg vel bare kunne cutte med 500 kcal, og stadig kører samme program? Eller hvordan?

Jep. Cut med 500 kcal om dagen, og smid godt med vægt på når du træner - vi kvinder har en kedelig tendens til ikke at stole på vores egen styrke/evne og derfor træne med for lidt belastning. Du skal selvfølgelig starte langsomt ud og sikre dig at du udfører øvelserne korrekt, men vær meget opmærksom på hvornår du skal skifte til tungere vægte. Hvis du træner op til 3 gange om ugen så kør et fullbody program, hvis du træner mere end det så vælg et split-prorgam.

fedania skrev:
avester skrev:Hvis jeg vil ned i fedtprocent, burde jeg vel bare kunne cutte med 500 kcal, og stadig kører samme program? Eller hvordan?

Jep. Cut med 500 kcal om dagen, og smid godt med vægt på når du træner - vi kvinder har en kedelig tendens til ikke at stole på vores egen styrke/evne og derfor træne med for lidt belastning. Du skal selvfølgelig starte langsomt ud og sikre dig at du udfører øvelserne korrekt, men vær meget opmærksom på hvornår du skal skifte til tungere vægte. Hvis du træner op til 3 gange om ugen så kør et fullbody program, hvis du træner mere end det så vælg et split-prorgam.

Perfekt. Tusind tak for det!
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster