Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1566
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

Pris for en 1 værelses i Kbh gerne tæt på Rigshospitalet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er blevet tilbudt job på Rigshospitalet, og sidder nu og muligvis også bliver tilbudt job i Aalborg, hvor jeg bor i min ejerlejlighed.

Skal derfor til og lave buget over tilværelsen begge steder med job og mangler derfor oplysninger omkring hvad en 1 værelses koster i kbh i leje om måneden.

Nogle der kan være behjælpelige med dette?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 151.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Medmindre du er skrevet op i noget alment byggeri, så svinger lejepriserne meget alt efter udlejer og beliggenhed. Du kan være heldig, og lande noget indenfor 5000kr. om måneden, men det kan hurtigt blive dyrere. Plus, der går ofte skyggeaftaler i lortet, penge under bordet og shady fucks der prøver at rippe dig. Hold øjne og øre åbne, det er sælgers marked og det er beskidt.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Det kommer an på hvor du vil bo. Hvis du skal bo til leje skal du være helt absurd heldig for at finde en 1V tæt på Rigshospitalet. Lejeloven gør at du skal stå på venteliste i lang tid, eller vinde i "lottoriet" for at opdrive en 1-2V i indre by.

Har du overvejet at købe noget i stedet for?

Hvis du kan leve med at bo 20-30 minutter med det offentlige fra Rigshospitalet uden for Københavns Kommune er det dog til at opdrive en lejebolig, hvis du vil have noget hurtigt.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Jeg tror ikke at jeg med den løn jeg kommer til at tjene vil have råd til at købe noget i københavn. Lejligheder findes jo nærmest ikke til under 2mio i kbh.
Brugeravatar

Styrkeliste

The-Viking skrev:Jeg tror ikke at jeg med den løn jeg kommer til at tjene vil have råd til at købe noget i københavn. Lejligheder findes jo nærmest ikke til under 2mio i kbh.

Andelsbolig?
Brugeravatar

Det kunne være en mulighed.

DOG! vil jeg ikke ud i det før jeg er ovre den 3 måneders prøve periode som man jo er på ethvert job. Så jeg ikke står i et brændende lokkum hvis de sig for at jeg ikke er den medarbejder de søger.

Men er det til og få en andels?
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, andel kan man sagtens få. De fleste studerende søge næsten udelukkende lejebolig og derfor er presset på disse meget stort.

Her er et eksempel:
http://www.robinhus.dk/ejendom/default.asp?boligid=70250

Du skal dog være obs på at det går MEGET stærkt med at få solgt andelsboliger, så du skal være hurtigt til at kontakte sælger, efter du har fundet andelsboligen til salg.
Sidst rettet af Yilar 20. jun 2015, 22:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Er den det man kalder billig i kbh? ved ikke lige hvordan priserne ligger derovre.
Brugeravatar

Styrkeliste

www.lejetkammer.dk kunne være en mulighed i de 3 måneder du er på prøve :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

5.000 kr. om måneden er standardprisen på et værelse i indre by/brokvarterene. En lejlighed finder du aldrig nogensinde til den pris på det frie marked - dvs. hvis du ikke har været skrevet op i 20 år eller har kontakter. Tager du lidt længere ud, fx Vanløse, Valby o.lign. kan man være heldig at finde et lille værelse til omkring 3.500 kr.

Tjekker du fx lejebolig.nu eller andre lejeboligportaler vil du se, at du realistisk set skal op på minimum 8.000 kroner for en lejlighed, gerne mere. :-)

Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.

A Menace To Chicken skrev:Medmindre du er skrevet op i noget alment byggeri, så svinger lejepriserne meget alt efter udlejer og beliggenhed. Du kan være heldig, og lande noget indenfor 5000kr. om måneden, men det kan hurtigt blive dyrere. Plus, der går ofte skyggeaftaler i lortet, penge under bordet og shady fucks der prøver at rippe dig. Hold øjne og øre åbne, det er sælgers marked og det er beskidt.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

EWhite skrev:5.000 kr. om måneden er standardprisen på et værelse i indre by/brokvarterene. En lejlighed finder du aldrig nogensinde til den pris på det frie marked - dvs. hvis du ikke har været skrevet op i 20 år eller har kontakter. Tager du lidt længere ud, fx Vanløse, Valby o.lign. kan man være heldig at finde et lille værelse til omkring 3.500 kr.

Tjekker du fx lejebolig.nu eller andre lejeboligportaler vil du se, at du realistisk set skal op på minimum 8.000 kroner for en lejlighed, gerne mere. :-)

Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.

A Menace To Chicken skrev:Medmindre du er skrevet op i noget alment byggeri, så svinger lejepriserne meget alt efter udlejer og beliggenhed. Du kan være heldig, og lande noget indenfor 5000kr. om måneden, men det kan hurtigt blive dyrere. Plus, der går ofte skyggeaftaler i lortet, penge under bordet og shady fucks der prøver at rippe dig. Hold øjne og øre åbne, det er sælgers marked og det er beskidt.

Så at få et værelse til 1 September bliver næsten umuligt ved offentlige leje så kan jeg forstå?

Skal næsten ud i det private og finde ud af om nogen vil leje et værelse ud.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis det skal være billigt og gå hurtigt i Kbh, vil min anbefaling være at finde et værelse. Og skriv dig op på boligportalen og vær total manisk med at checke det for nye boliger, og ringe så snart noget dukker op. Hvis du ikke har ringet indenfor 2-4 timer efter annoncering af noget attraktivt til prisen, er udlejer blevet oversvømmet af henvendelser, og en anden snupper boligen.

Da jeg flyttede til Kbh fandt jeg på den måde et værelse til under 3500 på 1-2 uger.
De vigtigste ulemper er at 1) det ofte er midlertidigt, 2) du jo skal dele faciliteter med andre, efter at være vandt til at have dit eget.

Du er voksen og i arbejde, det er en stor fordel, så husk at gør opmærksom på det i din kontakt.

EWhite skrev:Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.

Det lyder mere som 2. hånds erfaring :) ?

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

The-Viking skrev:Er den det man kalder billig i kbh? ved ikke lige hvordan priserne ligger derovre.

Ja, det er rent faktisk en okayish pris. Du kan jo låne 600k til 4% i rente ~ 24k/året + 40k/år i boligomkostning (inkl. vand/varme) = 64k/år ~5,3k/måned. Personligt ville jeg dog købe noget større, 2V og 60kvm+ burde du have råd til, hvis du har et rigtig arbejde.

Desuden ville jeg ikke være så bange for at købe en bolig i København. Hvis jobbet på Rigshospitalet skulle kikse (hvorfor skulle det egentlig det?), så er der altid Bispebjerg- Amager- Frederiksberg- Glostrup- eller Herlev-hospital, som ligger inden for overkommelig rejseafstand.
Brugeravatar

5000 er ikke meget i KBH. Jeg giver 4650 + el for et 21m2 kollegieværelse, og det er endda 7-8km fra byen.

Køb en andel, hvis du har finanserne. Det giver bedst mening.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

henrDK skrev:
EWhite skrev:Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.

Det lyder mere som 2. hånds erfaring :) ?

Min bedste veninde bor det meste af tiden i udlandet men skulle bruge et værelse i København til når hun var hjemme. Det er mig, der har stået for det. Så førstehåndserfaring ;-)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Jeg boede for et par år tilbage på skolehjem i Valby. Kan ikke huske prisen præcist men det var omk. 2200-2600kr pr mnd. inkl. morgen middag og aftensmad - ret billigt faktisk. Man deler så værelse med en, så du kan ikke have møbler med.

Mener der var noget om en som ikke var under uddannelse som boede der i en periode. Prøv og undersøg det evt, hvis det er noget. Det kunne eks. være en midlertidig løsning :-)
KETO LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/keto-log-t85693.html
TRÆNING LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/logbog-for-tobias-t83964-60.html
Be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00

Yilar skrev:
The-Viking skrev:Er den det man kalder billig i kbh? ved ikke lige hvordan priserne ligger derovre.

Ja, det er rent faktisk en okayish pris. Du kan jo låne 600k til 4% i rente ~ 24k/året + 40k/år i boligomkostning (inkl. vand/varme) = 64k/år ~5,3k/måned. Personligt ville jeg dog købe noget større, 2V og 60kvm+ burde du have råd til, hvis du har et rigtig arbejde.

Desuden ville jeg ikke være så bange for at købe en bolig i København. Hvis jobbet på Rigshospitalet skulle kikse (hvorfor skulle det egentlig det?), så er der altid Bispebjerg- Amager- Frederiksberg- Glostrup- eller Herlev-hospital, som ligger inden for overkommelig rejseafstand.

Mangler du ikke afdrag på lånet også?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online