Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

The-Viking skrev:Jeg tror ikke at jeg med den løn jeg kommer til at tjene vil have råd til at købe noget i københavn. Lejligheder findes jo nærmest ikke til under 2mio i kbh.

A Menace To Chicken skrev:Medmindre du er skrevet op i noget alment byggeri, så svinger lejepriserne meget alt efter udlejer og beliggenhed. Du kan være heldig, og lande noget indenfor 5000kr. om måneden, men det kan hurtigt blive dyrere. Plus, der går ofte skyggeaftaler i lortet, penge under bordet og shady fucks der prøver at rippe dig. Hold øjne og øre åbne, det er sælgers marked og det er beskidt.

EWhite skrev:5.000 kr. om måneden er standardprisen på et værelse i indre by/brokvarterene. En lejlighed finder du aldrig nogensinde til den pris på det frie marked - dvs. hvis du ikke har været skrevet op i 20 år eller har kontakter. Tager du lidt længere ud, fx Vanløse, Valby o.lign. kan man være heldig at finde et lille værelse til omkring 3.500 kr.
Tjekker du fx lejebolig.nu eller andre lejeboligportaler vil du se, at du realistisk set skal op på minimum 8.000 kroner for en lejlighed, gerne mere. :-)
Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.A Menace To Chicken skrev:Medmindre du er skrevet op i noget alment byggeri, så svinger lejepriserne meget alt efter udlejer og beliggenhed. Du kan være heldig, og lande noget indenfor 5000kr. om måneden, men det kan hurtigt blive dyrere. Plus, der går ofte skyggeaftaler i lortet, penge under bordet og shady fucks der prøver at rippe dig. Hold øjne og øre åbne, det er sælgers marked og det er beskidt.

EWhite skrev:Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.
?

The-Viking skrev:Er den det man kalder billig i kbh? ved ikke lige hvordan priserne ligger derovre.

henrDK skrev:EWhite skrev:Flere af mine venner leder med lys og lygte, så har førstehåndserfaring.
Det lyder mere som 2. hånds erfaring?

Yilar skrev:The-Viking skrev:Er den det man kalder billig i kbh? ved ikke lige hvordan priserne ligger derovre.
Ja, det er rent faktisk en okayish pris. Du kan jo låne 600k til 4% i rente ~ 24k/året + 40k/år i boligomkostning (inkl. vand/varme) = 64k/år ~5,3k/måned. Personligt ville jeg dog købe noget større, 2V og 60kvm+ burde du have råd til, hvis du har et rigtig arbejde.
Desuden ville jeg ikke være så bange for at købe en bolig i København. Hvis jobbet på Rigshospitalet skulle kikse (hvorfor skulle det egentlig det?), så er der altid Bispebjerg- Amager- Frederiksberg- Glostrup- eller Herlev-hospital, som ligger inden for overkommelig rejseafstand.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster