Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1429
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1426

Følg bodybuilding.dk på

Problem i et venskab

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

er slået TIL
[img] er slået TIL
[flash] er slået FRA
[url] er slået TIL
Smilies er slået TIL
Sidst rettet af FleurPenter 5. mar 2014, 11:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 105.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det dejligt lange stykke tekst du har skrevet gør det ret tydeligt, at du godt ved hvad du er nødt til at gøre. Du skal sige fra, og jo før du lærer at sige fra jo bedre. Og hvis det at sige fra betyder du skal se hende mindre, så må det jo være sådan det er.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Logbog: Vis logbog

En dejlig lang "roman".
For mig virker det til, at du bliver nødt til at lade hende stå på egne ben.
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Fuck hende... Lyder måske lidt hårdt, men du er nødt til at lade hende gøre hvad hun har tænkt sig at gøre... Hun lyder som en taber der ikke har lyst til at få rettet op på sit liv, når hun ikke engang kan tage sig sammen med så god en ven til at støtte hende...

Jeg har det sådan at man skal omgive sig med mennesker der får en frem i livet (og som man samtidig selv hjælper med at få frem), og hun tager virkelig ikke sin del af slæbet... Du trækker hende frem og hjælper hende, fordi du er motiveret, dygtig og mest af alt, virker du som en vindertype, som måske har en lille svaghed når det kommer til din veninder (ved ikke hvor længe i har kendt hinanden, men alle kan jo ikke være perfekte)..

Du er en vindertype =D> , og hun er en tabertype [-X , hvilket måske lyder lidt hårdt, men hvis ikke du får hende til enten VIRKELIG at tage sig sammen, eller skære båndet med hende, så kommer hun til at trække dig længere og længere ned. #-o

Jeg håber at du får styr på det hele for det lyder som om at du har engagementet til det [-o< [-o<
Eat big, Lift big & Get big ;)

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Sorry det blev langt ja :oops: , der er bare så mange ting og sager vi har haft gjort sammen så det var svært at gøre det mindre. Jeg kan bare ikke helt dreje hvordan man skal tage den med hende... der er så svært at tale med hende, fordi hun lukker helt i, når man skal snakke seriøst, og jeg vil ikke ende noget på en sur måde..

Jeg håber at du får styr på det hele for det lyder som om at du har engagementet til det

Shit ^^mange tak. Jeg skal se hvornår idag hun dukker op, så må jeg ta den med hende :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Sælg hendes hest og fortæl hende, at du ikke har råd til at have to heste. Giv hende ikke muligheden for at sige: "Jeg skal nok få fat i pengene".

Og som de andre siger: Spark hende ud og lad hende stå på egne ben. Det andet er ødelæggende for jer begge.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Nogle mennesker har svært ved det med at blive voksne.. Tough love kommer man bare nogle gange længst med :) Og hvis hun ikke vil tage det seriøst, så er det jo tydeligt (for mig ihvertfald) hvordan hun ser jeres venskab :)
Eat big, Lift big & Get big ;)

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Som de andre indikerer, så lærer hun det ikke uden at stå på egne ben og forstå, at man simpelthen er nødt til at yde for at nyde.

Garik skrev:Sælg hendes hest og fortæl hende, at du ikke har råd til at have to heste. Giv hende ikke muligheden for at sige: "Jeg skal nok få fat i pengene".

Og som de andre siger: Spark hende ud og lad hende stå på egne ben. Det andet er ødelæggende for jer begge.

+1

"Hun føler sig rigtig presset af sin familie fordi de vil have hun får et arbejde eller en uddannelse, og ikke vil give hende penge for at lave ingenting. Hun har bil, som de betaler, og faren giver hende penge ofte."

Jeg grinte højt her.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Garik skrev:Sælg hendes hest og fortæl hende, at du ikke har råd til at have to heste. Giv hende ikke muligheden for at sige: "Jeg skal nok få fat i pengene".

jag det er så en af de kedelige ting der skal gøres, men det holder jo nok bare ikke :/

+1

"Hun føler sig rigtig presset af sin familie fordi de vil have hun får et arbejde eller en uddannelse, og ikke vil give hende penge for at lave ingenting. Hun har bil, som de betaler, og faren giver hende penge ofte."

Jeg grinte højt her.

Ja det er ret mærkelig form for press. og det er desværre bare skabt dårlig taktik i hendes liv. :/
Brugeravatar

Styrkeliste

Kidd skrev:

+1

Jeg grinte højt her.

I lol'd too
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

FleurPenter skrev:

jag det er så en af de kedelige ting der skal gøres, men det holder jo nok bare ikke :/

+1

Jeg grinte højt her.

Ja det er ret mærkelig form for press. og det er desværre bare skabt dårlig taktik i hendes liv. :/

Det holder ikke, at du skal betale ting for hende. Ligesom det ikke holder, at familien skal understøtte hendes liv.

Man er ikke 'presset', fordi ens familie beder dig tjene penge. De giver hende netop penge for ingenting - det skriver du i sætningen bagefter. Hun er luddoven og trænger til en opvågning.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Det holder ikke, at du skal betale ting for hende. Ligesom det ikke holder, at familien skal understøtte hendes liv.

Man er ikke 'presset', fordi ens familie beder dig tjene penge. De giver hende netop penge for ingenting - det skriver du i sætningen bagefter. Hun er luddoven og trænger til en opvågning.

Jeg føler også det helt samme, specielt har jeg noget imod hendes humør imod dem der bær hende, og hendes negative livssyn. Jeg føler mig bare lidt forkælet selv, at jeg forsøger at støde bort hende, når hun er en ven, som opfører sig, i mine øjne i hvert fald dårligt. Jeg føler måske et vist ansvar fordi hun er/ har været min bedste veninde, og det er hårdt, tanken om at det skal være det, fortid. men jeg kan jo klart heller ikke gå rundt og ha det dårligt over hendes attityde og umodenhed, og lade hende snylte. baaaaaah. følelses-skidt er svært at håndtere.
Brugeravatar

Styrkeliste

FleurPenter skrev:

All joking aside, så tror jeg, og alle andre i tråden, at det er vigtigt for hende at du skubber hende væk, for jo hurtigere hun lærer en eller anden form for selvstændighed og ansvarstagen, jo hurtigere kan hun undgå en masse (unødvendige) konflikter i hendes liv og stå på egne ben.

Og skal det være lidt hårdt, så ville jeg droppe det venskab og move along, for det virker ikke til at jeres venskab gavner dig i det lange løb? I skal jo begge få noget noget ud af venskabet. Ikke kun hende.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:
FleurPenter skrev:

All joking aside, så tror jeg, og alle andre i tråden, at det er vigtigt for hende at du skubber hende væk, for jo hurtigere hun lærer en eller anden form for selvstændighed og ansvarstagen, jo hurtigere kan hun undgå en masse (unødvendige) konflikter i hendes liv og stå på egne ben.

Og skal det være lidt hårdt, så ville jeg droppe det venskab og move along, for det virker ikke til at jeres venskab gavner dig i det lange løb? I skal jo begge få noget noget ud af venskabet. Ikke kun hende.

jo, tror jeg også jeg bliver nød til. :/
Brugeravatar

Styrkeliste

Mange tak for råd alle :)
Brugeravatar