Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Professionel hjælp tak :) Skal bruge træning-/kost-planlægn.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er efterhånden blevet ”hele” 32 år. Igennem de sidste 16 år har jeg trænet mere eller mindre konstant min. 3-4 gange pr. uge. Dog har de sidste år været mærket af en ryg-sygdom og derved noget mindre aktivitet. Førnævnte skal ændres og herren skal tilbage i form. Erfaring fortæller mig at kun sparre med de bedste og derfor vil jeg være taknemmelig, hvis en førsteklasses mentor kan anbefales eller findes i dette forum. Første mål er 7-10kg ekstra muskelmasse a.s.a.p. (Måler p.t. 198cm og vejer ca. 97-99kg – lav fedt procent). Én af udfordringerne består i at jeg ikke ønsker at indtage betydelige mængder syre dannende kost, så som Whey Protein eller lign. Er hverken veganer eller vegetar, men hælder dog ad af disse veje i hverdagen, så netop derfor skal den daglige kostplan være fokuseret med dette i tankerne.

Nogen i dette forum som kan være behjælpelige med information af den ene eller anden slags omkring ovennævnte?
:)
Sidst rettet af jsl 6. okt 2006, 13:02, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har trænet før, og vil tilbage. Det er det første skridt :8

Jeg synes du skal i gang med en fullbody eller 2-split der benytter de 7 nødvendige øvelser til at komme hele kroppen rundt, nemlig:

Bænkpres
Squat
Dødløft
Chinups
Rows
Military press
Calf raise

De 3 store kan du køre 5 x 5, resten kan køres 3 x 8.

Efter en 4-5 mdr burde du være godt på vej tilbage, og kan begynde at kigge på noget progression - indtil da, lad dagsformen bestemme.

PS - syredannende kost? Kan du forklare nærmere?
Det er vigtigt at du indtager proteiner, da det er dem dine muskler består af, og bygges af (det ved du jo nok) Og den gængse konsensus er 1.5-2.5 g ANIMALSK protein/kg kropsvægt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Tak for indlægget Bash.

Vedr. syre. Som en Dr. Steven Smidt engang sagde; Ta´dig af din mave de første 50 år, så skal maven nok tage sig af dig de næste efterfølgende 50 år. Derfor er mælkeprodukter udelukket, hvilket også Whey protein m.v. er. De ”fleste” ved at alle flydende fødevare er igennem en pasteurisering inden de sælges – alt der varmes op på denne måde bliver til syre – heriblandt juice, mælk osv. Svinekød, oksekød og specielt kylling er også ekstremt syredannende, hvor specielt sidste nævnte til manges overraskelse faktisk er den værste. Førnævnte betyder ikke at jeg ikke spiser kød, men ikke dagligt og større mængder er ikke aktuelt. Mit mål er en vand-rig kost, hvor dette skal udgøre 70% af den daglige kost. Med vand–rig mener jeg frugt og grønsager generelt – dog ikke bladet sammen. Tilmed vil jeg ikke have kulhydrater og proteiner blandet i samme måltid, men hver for sig. Som du måske kan læse ud af dette, behøver jeg et rigtigt godt råd, når 7-10 kg masse skal bygges på.

Hmm... Hvordan kan du sige mælk bliver til et syreprodukt? Mælk er da netop basisk, altså det modsatte af syre?
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Galleri: Vis galleri (1)

Mælk skulle gerne være neutralt... :)

1-7 Syre
7 Neutralt
7-14 Base

Den syre der kommer i mad, er så lille og lidt syre så det ikke betyder noget...

Det du skal være på udkig efter er i stedet slik, sodavand og ting med masse af konserverings midler i...

Men det er jo dit valg, men jeg syntes det lyder lidt, som at overdrive den, No offence... :|
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Du har ret - taster fuldte ikke tankerne. Mælk er ikke syreligt. Og til GoNe - forstår din synsvikel, men kun de døde fisk flyder med strømmen :wink:

Ohh nej... nu går philosohen i gang :D

Gud bevare Danmark...
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Mælk skulle gerne være neutralt... Smil

1-7 Syre
7 Neutralt
7-14 Base

Det er så vand der er neutralt!! #-o

Opløsning pH
Akkumulatorsyre 1.0
Mavesaft 2.0
Citronsaft 2.4
Cola 2.5
Eddike 2.9
Appelsin- eller æblejuice 3.5
Vagina 3.8 - 4.5
Øl 4.5
Kaffe 5.0
Te 5.5
Syreregn < 5.6
Mælk 6.5
Rent vand 7.0
Blod 7.34 - 7.45
Havvand 8.0
Håndsæbe 9.0 - 10.0
Ammoniakvand 11.5
Natronlud 13.5

Vil godt trække min tidligere kommentar tilbage, mælk er svagt syrligt... MIN fejl...
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Galleri: Vis galleri (1)

Og påstanden om at man ikke må blande protein og kulhydrater er simpelthen noget vås, som på ingen måde er videnskabeligt underbygget. Det er noget pseudovidenskabelige kostvejledere prædiker, ligesom hende tåben fra det vægttabsprogram på TV3.

Det sjove er at den slags alternative kostvejledere kan henvise til alverdens personer som har fået det bedre af at spise sådan, men de kan kun meget sjældendt underbygge deres vås med regulære videnskabelige undersøgelser.

Ja, man kan blive blind af at være slave af videnskaben. Man jeg vil nu engang hellere tro på velunderbyggede teorier, end vodoo mumbo jumbo fra Dr. F. Usk´s nye smarte kostbog.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kostplan: Vis kostplan

Hmmm… Hensigten med indlægget i dette ”forum” var ikke at få en stribe beviser eller modbeviser, det var såresimpelt at henvisninger til nogle af landets bedste vejledere på områderne; træningsplanlægning og kostplanlægning med udgangspunkt i et outcome 7-10 kg masse a.s.a.p. med udgangspunkt i en sund kost som beskrevet. Om folk er enige eller uenige er sådan set mig totalt uvedkommende, da det ikke er et spørgsmål om at have ret, men mine betingelser uanset om folk ikke er enige. Som nævnt har jeg trænet i mange år og kender min krop, samtidig mener jeg også at have nok selvindsigt til at kunne sige, at viden omkring kost, træning og sundhed generelt udvikler sig konstant i den store verden, men samtidig ikke altid når indenfor i ”andedammen DK”, da folk har en tendens til at holde fast i tidligere tiders ”velunderbyggede teorier” som sikkert er ganske udmærkede.

Prøver igen – nogen der kan nævne nogle navne på førende danske trænings-/kostvejledere – eller skal man ud over landets grænser for at finde nogle ikke hænger fast i diverse begrænsninger?

Hej du kan jo prøve http://www.pwt.dk

Vil men at de har kompetance
Sæt Mål... Se muligheder istedet for begrænsninger
Brugeravatar

Geografisk sted: 8600

Prøver igen – nogen der kan nævne nogle navne på førende danske trænings-/kostvejledere – eller skal man ud over landets grænser for at finde nogle ikke hænger fast i diverse begrænsninger?

Thomas Jagd :wink:
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Jeg er bange for at du er faldet i den kommercielle fælde omkring syredannende kost.

Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig nogle referencer fra andre end hvad der lige så godt kunne have været "Dr. atkins genfødt"

Men med det sagt så er TJ en af DK's med mest anciennitet inden for træningsvidenskab, MEN som begynder er det overhovedet ikke kompliceret. Det hele kan deles op i disse punkter:

1) Kosten - det er vigtigt for dine resultater at du spiser sundt - og nok. Ca. 1g sundt fedt/kg kropsvægt, og 2 g proteiner dagligt, godt med frugt og grønt, og med et kalorieoverskud på 500-700 kcal så er du 90% godt på vej!

2) Træningen - Du behøver blot 7 basisøvelser for at komme kroppen rundt, 3 x 8 3 gange om ugen er fint, evt. 5 x 5 i de 3 store. Undgå failure og forced.

3) Søvn, hvile og stress - 8 timers søvn, en sund motiveret sjæl har en stor del at sige mht. dine træningsresultater.

Mere behøver du ikke for at komme i gang og få gode resultater!
Brugeravatar

Styrkeliste

jsl skrev:Jeg er efterhånden blevet ”hele” 32 år. Igennem de sidste 16 år har jeg trænet mere eller mindre konstant min. 3-4 gange pr. uge. Dog har de sidste år været mærket af en ryg-sygdom og derved noget mindre aktivitet. Førnævnte skal ændres og herren skal tilbage i form. Erfaring fortæller mig at kun sparre med de bedste og derfor vil jeg være taknemmelig, hvis en førsteklasses mentor kan anbefales eller findes i dette forum. Første mål er 7-10kg ekstra muskelmasse a.s.a.p. (Måler p.t. 198cm og vejer ca. 97-99kg – lav fedt procent). Én af udfordringerne består i at jeg ikke ønsker at indtage betydelige mængder syre dannende kost, så som Whey Protein eller lign. Er hverken veganer eller vegetar, men hælder dog ad af disse veje i hverdagen, så netop derfor skal den daglige kostplan være fokuseret med dette i tankerne.

Nogen i dette forum som kan være behjælpelige med information af den ene eller anden slags omkring ovennævnte?
:)

Hvis du skal have professionel hjælp, er det her så stedet??? De fleste her lever jo ikke af den slags rådgivning.

Det første råd herfra må ligeledes være at droppe dine fantasier om syre/base kost. Hvis du er i tvivl, så kan jeg hurtigt sætte et eksperiment op for dig.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Lad mig høre?

Pointen er at der er absolut intet ernæringsvidenskabeligt materiale der tyder på at kroppen ikke selv kan justere for den påståede syre/base dannelse fra kosten. Det indlysende eksperiment må være at indtage en radikal syre- eller base rig diæt og se om det virkelig går så galt som diciplnen for dette siger. Men hvis du er forudindtaget er du måske ikke den best "test bunny" :8

Min pointe er heller ikke at man skal bruge kostilskud, blot at syre/base diæter er noget hø.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Zeazer skrev:

1-7 Syre
7 Neutralt
7-14 Base

Opløsning pH
Akkumulatorsyre 1.0
Mavesaft 2.0
Citronsaft 2.4
Cola 2.5
Eddike 2.9
Vagina 3.8 - 4.5
Øl 4.5
Kaffe 5.0
Te 5.5
Syreregn < 5.6
Mælk 6.5
Rent vand 7.0
Blod 7.34 - 7.45
Havvand 8.0
Håndsæbe 9.0 - 10.0
Ammoniakvand 11.5
Natronlud 13.5

Vil godt trække min tidligere kommentar tilbage, mælk er svagt syrligt... MIN fejl...

du siger mælk er basisk og har en ph-værdi på 6.5 det hænger jo ikke sammen mester ;)?

Geografisk sted: aalborg

Jokeren16 skrev:
Zeazer skrev:

1-7 Syre
7 Neutralt
7-14 Base

Opløsning pH
Akkumulatorsyre 1.0
Mavesaft 2.0
Citronsaft 2.4
Cola 2.5
Eddike 2.9
Vagina 3.8 - 4.5
Øl 4.5
Kaffe 5.0
Te 5.5
Syreregn < 5.6
Mælk 6.5
Rent vand 7.0
Blod 7.34 - 7.45
Havvand 8.0
Håndsæbe 9.0 - 10.0
Ammoniakvand 11.5
Natronlud 13.5

du siger mælk er basisk og har en ph-værdi på 6.5 det hænger jo ikke sammen mester ;)?

Læs hele hans indlæg.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding