Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Program til et skrøbeligt menneske

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg har fået diagnosticeret gigt i hoften. Derudover går jeg med en mulig udposning af en diskus i lænden, som en MR scanning skal hjælpe med at diagnosticere i august. Jeg har altid trænet hårdt og tungt, men det er så ændret nu. Jeg må se i øjnene at tungt dødløft og squat ikke kan eksistere i mit program. Desuden har jeg en overbelastet venstre skulder. Derfor er mit bænkpres meget stille og jeg laver ingen presøvelser over hovedhøjde.

Bare fordi jeg er skadet, er det ikke ens betydning med at jeg stopper træningen. Jeg har stadig mine mål og træner og spiser efter det. Jeg er 24 år, 180 cm høj og vejer 85 kg. Jeg har trænet i 3 år og førhen var det mere on/off. Jeg er ansat i Forsvarer med flere udsendelser og via arbejdet trænet løb, svømning, crossfit osv. Jeg var kampbokser som teenager.

Jeg vil gerne have en vurdering af mit program. Jeg træner for hypertrofi. Jeg er mildest talt ved at kaste op over den kedelige træning, så forbedrignger eller forslag tages med kyshånd! Forslag til opvarmning er også velkommen i denne tråd.På forhånd tak for hjælpen. Programmet:

3 set x 8-10 reps, 60 sek pause mellem hvert set

Leg extensions
Leg curls
Calf raise
Barbell bench press
Dumbell flyes
Pull ups
Chest supported rows
Preacher curls
Push downs

Stabilitets øvelser for ryggen i samråd med min fysioterapeut.

2 x rotatorcuff øvelser - 2 set x 15 reps

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ingen der giver et skud? :)

Styrkeliste

Find en træner/fysioterapeut der kan sit kram. Det er den eneste fornuftige tilgang.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog

IZOM skrev:Hej BB

Jeg har fået diagnosticeret gigt i hoften. Derudover går jeg med en mulig udposning af en diskus i lænden, som en MR scanning skal hjælpe med at diagnosticere i august. Jeg har altid trænet hårdt og tungt, men det er så ændret nu. Jeg må se i øjnene at tungt dødløft og squat ikke kan eksistere i mit program. Desuden har jeg en overbelastet venstre skulder. Derfor er mit bænkpres meget stille og jeg laver ingen presøvelser over hovedhøjde.

Bare fordi jeg er skadet, er det ikke ens betydning med at jeg stopper træningen. Jeg har stadig mine mål og træner og spiser efter det. Jeg er 24 år, 180 cm høj og vejer 85 kg. Jeg har trænet i 3 år og førhen var det mere on/off. Jeg er ansat i Forsvarer med flere udsendelser og via arbejdet trænet løb, svømning, crossfit osv. Jeg var kampbokser som teenager.

Jeg vil gerne have en vurdering af mit program. Jeg træner for hypertrofi. Jeg er mildest talt ved at kaste op over den kedelige træning, så forbedrignger eller forslag tages med kyshånd! Forslag til opvarmning er også velkommen i denne tråd.På forhånd tak for hjælpen. Programmet:

3 set x 8-10 reps, 60 sek pause mellem hvert set

Leg extensions
Leg curls
Calf raise
Barbell bench press
Dumbell flyes
Pull ups
Chest supported rows
Preacher curls
Push downs

Stabilitets øvelser for ryggen i samråd med min fysioterapeut.

2 x rotatorcuff øvelser - 2 set x 15 reps

Jeg har selv en gigtsygdom, ikke kun i hoften, men størstedelen af mine led er ramt af det - jeg har tidligere siddet i kørestol i 8 måneder som følge deraf. Derfor er det super fedt at høre, at du ikke vil lade dig slå ud og stadig vil fortsætte din træning, men igennem dit indlæg fokuserer du utrolig meget på alle de problemstillinger som du har, hvilket du uden tvivl altid må have i baghovedet, når du træner, men istedet for at lade begrænsningerne kontrollere dit liv og træning, så se mulighederne! Måske du ikke er i stand til at dødløfte tungt nu, men hvis du virkelig vil det, så bliver det måske aktuelt en dag. Din progression vil aldrig kunne sammenlignes med andre, men du skal nok nå det, du gør det bare på din måde og i dit tempo. Du skriver selv alle de fede ting som du har praktiseret og det kan du måske stadig, hvis du lader dig selv prøve? måske ikke på samme niveau som før og det er en betingelse du må tage med, men husk nu at det er dig der har gigten og ikke gigten, der har dig :) Din fys må også have nogle ambitioner og mål for dig? Du har jo den fede mulighed at have vedkommende som korrespondance og stor hjælp til din træning, hvilket du uden tvivl burde udnytte, hvis du har en god fys!

I forhold til opvarmning, så har jeg gode erfaringer med lidt jævn cardio efterfulgt af mobilitetsøvelser, så leddene er varmet grundigt op inden, men gigt er så individuelt, så du skal finde ud af, hvad der fungerer for dig.

Jeg håber at du vil tænke over mine pointer og se mit svar som en positiv peptalk, da du derved kan få bygget et solidt program op, som bedre kan imødekomme dine mål :)
But it ain’t about how hard you hit - it’s about how hard you can get hit and keep moving forward
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Drop leg-extensions. Jeg ville hellere slå på mine knæ med en mukkert end køre den slags patellare selvmord.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

SandyFrink skrev:Drop leg-extensions. Jeg ville hellere slå på mine knæ med en mukkert end køre den slags patellare selvmord.

Nu vidste jeg ikke at leg extensions var dårlige for knæene, men da jeg har overbelastet min lænd og kan derfor ikke stresse den med squats, benpres osv, hvilke øvelser ville du så foreslå til at holde benene aktive? Goblet squats?

Reputation point: 5

RippedInFourWeeks skrev:
SandyFrink skrev:Drop leg-extensions. Jeg ville hellere slå på mine knæ med en mukkert end køre den slags patellare selvmord.

Nu vidste jeg ikke at leg extensions var dårlige for knæene, men da jeg har overbelastet min lænd og kan derfor ikke stresse den med squats, benpres osv, hvilke øvelser ville du så foreslå til at holde benene aktive? Goblet squats?

Sissy squats, DB squats, hacksquats, step-ups...etc.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
RippedInFourWeeks skrev:

Sissy squats, DB squats, hacksquats, step-ups...etc.

Reputation point: 5

SandyFrink - tak for svaret :) Problemet er lidt, at jeg ikke kan lave squat bevægelsen - lige nu. Har du andre bud i stedet for leg extensions? Jeg er meget åben. Hvis det er en frivægtsøvelse, så er det nødt til at være med ultra lav belastning. Så føler jeg ikke at øvelserne hjælper mig til hypertrofi.

Styrkeliste

Bulgarian split squats, lunges, pistol squats. Det er med forholdsvis lav belastning i hvert fald.

Hvis du slet ikke kan lave noget i den retning, så bliver det sgu svært at træne bentøjet. Extension ville jeg også holde mig fra.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Marcc7 skrev:Bulgarian split squats, lunges, pistol squats. Det er med forholdsvis lav belastning i hvert fald.

Hvis du slet ikke kan lave noget i den retning, så bliver det sgu svært at træne bentøjet. Extension ville jeg også holde mig fra.

Tak for dine bud :) Problemet er at selve bevægelsen er dårlig for mig. Skal jeg f.eks. binde sko eller bare tage skoen på, så skal jeg helst ned på gulvet og sidde. Det knirker i ryggen, hvis jeg skal samle noget op helt ned fra gulvet. Jeg
kan nok godt lave air squats, jumping squats, lunges uden vægt og walking lunges. Men er disse varianter ikke for "lette" til hypertrofi? Altså jeg skal vel lave 40 air squats før at jeg får noget ud af det?

Styrkeliste

Bump :)

Styrkeliste

Som alle andre skriver; find en fysioterapeut eller personlig træner der har forstand på træning til folk med diverse udfordringer, og betal det det koster. At du skal smide et par tusinde er ingenting i forhold til et liv der måske varer 60 års endnu :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 140.00

Tak for dit svar. Det er modtaget og godtaget :) Tænkte nu også på spørgsmålet rettet til Marcc7 :)

Styrkeliste

IZOM skrev:Tak for dit svar. Det er modtaget og godtaget :) Tænkte nu også på spørgsmålet rettet til Marcc7 :)

Split squats, Goblin squats, Pistol squats og lunges er nok de mest skånsomme øvelser jeg kan komme på. Der er selvfølgelig begrænset potentialle eftersom det ikke er muligt for dig at øge belastningen synderligt.

Men det er mine bedste bud.

Som mange andre er ude i, skal der naturligvis en fys indover uanset. :)

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster