Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

DHL^ skrev:Jeg øger vægten i alle basic øvelser med min. 2.5kg pr uge.

) musklerne utrolig meget når du kører til failure hver gang og dette kan føre til overtræning.. så falder du i styrke

DHL^ skrev:Jeg øger vægten i alle basic øvelser med min. 2.5kg pr uge.
:wink:

Optimisten skrev:DHL^ skrev:Jeg øger vægten i alle basic øvelser med min. 2.5kg pr uge.
Arh, mon dog? Så har du iflg. din bænk stats trænet i 32 uger maks?
Dine 1RM vil stige min. 130kg om året =D>

charlie t skrev:Optimisten skrev:DHL^ skrev:Jeg øger vægten i alle basic øvelser med min. 2.5kg pr uge.
Mon ikke man kan gå udfra han starter forfra engang imellem, samt deloader eller dekonditerer?

charlie t skrev:Optimisten skrev:DHL^ skrev:Jeg øger vægten i alle basic øvelser med min. 2.5kg pr uge.
Mon ikke man kan gå udfra han starter forfra engang imellem, samt deloader eller dekonditerer?

Optimisten skrev:charlie t skrev:Optimisten skrev:DHL^ skrev:Jeg øger vægten i alle basic øvelser med min. 2.5kg pr uge.
Meget muligt, men en misvisende post i så fald. Hvorfor ikke bare skrive han kører linært med 2,5 stigning i hver basis øvelser?

Ertyui skrev:Præcis. Hvilket jeg også vil anbefale dig (trådstarter) at gøre. Hvis du kører med såkaldt "naturlig progression" hvor du kun stiger i kg når du har overskud til det, så vil jeg ikke mene at du vil opnå optimalt udbytte. En muskel vender sig jo meget hurtigt til en given belastning. Så hellere tag det over 8 uger, hvor du starter lidt let, og måske slutter 5 kg over din 5RM.
Eks: 5RM = 100 kg
Uge 1 5x5 @ 87,5
Uge 2 5x5 @ 90
Uge 3 5x5 @ 92,5
Uge 4 5x5 @ 95
Uge 5 5x5 @ 97,5
Uge 6 5x5 @ 100
Uge 7 5x5 @ 102,5
Uge 8 5x5 @ 105
Uge 9 Deload

Egebo skrev:Ertyui skrev:Præcis. Hvilket jeg også vil anbefale dig (trådstarter) at gøre. Hvis du kører med såkaldt "naturlig progression" hvor du kun stiger i kg når du har overskud til det, så vil jeg ikke mene at du vil opnå optimalt udbytte. En muskel vender sig jo meget hurtigt til en given belastning. Så hellere tag det over 8 uger, hvor du starter lidt let, og måske slutter 5 kg over din 5RM.
Uge 1 5x5 @ 87,5
Uge 2 5x5 @ 90
Uge 3 5x5 @ 92,5
Uge 4 5x5 @ 95
Uge 5 5x5 @ 97,5
Uge 6 5x5 @ 100
Uge 7 5x5 @ 102,5
Uge 8 5x5 @ 105
Uge 9 Deload
Jeg har før hørt om dette princip, men vil man ikke mare for mindre ud af de lette uger, iforhold til hvis man løftede efter ens MAX 5x5 hver gang.
Selvfølgelig hvor der deloades hvis akkumuleret træthed blir for meget.

Søren1986 skrev:Egebo skrev:Ertyui skrev:Præcis. Hvilket jeg også vil anbefale dig (trådstarter) at gøre. Hvis du kører med såkaldt "naturlig progression" hvor du kun stiger i kg når du har overskud til det, så vil jeg ikke mene at du vil opnå optimalt udbytte. En muskel vender sig jo meget hurtigt til en given belastning. Så hellere tag det over 8 uger, hvor du starter lidt let, og måske slutter 5 kg over din 5RM.
Uge 1 5x5 @ 87,5
Uge 2 5x5 @ 90
Uge 3 5x5 @ 92,5
Uge 4 5x5 @ 95
Uge 5 5x5 @ 97,5
Uge 6 5x5 @ 100
Uge 7 5x5 @ 102,5
Uge 8 5x5 @ 105
Uge 9 Deload
Jeg har før hørt om dette princip, men vil man ikke mare for mindre ud af de lette uger, iforhold til hvis man løftede efter ens MAX 5x5 hver gang.
Selvfølgelig hvor der deloades hvis akkumuleret træthed blir for meget.
en bil kan ikke køre med speederen i bund hele tiden. Så går den i stykker. Men den skal altså heller ikke gå i tomgang..
Hvis du forstår

Friche skrev:Pointen med at dekonditionere er jo blandt andet at man får noget ud af at træne submaximalt uden at stresse systemet alt for meget. Derudover så er det jo ikke til at blive ved med at øge hvis man træner tungt hver gang.

Egebo skrev:Friche skrev:Pointen med at dekonditionere er jo blandt andet at man får noget ud af at træne submaximalt uden at stresse systemet alt for meget. Derudover så er det jo ikke til at blive ved med at øge hvis man træner tungt hver gang.
Dekonditionering kan jeg også se fisusen i. Men er deload ikke blot et nødvendigt onde?
Jeg føler mig som sådan ikke bombet i træningerne, men kører meget tæt på mit maximale hver gang.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster