Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1592
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1590

Følg bodybuilding.dk på

protein og kreatiin i samme shaker ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

har kreatin samme virkning hvis jeg bare blander det sammen med min protein drik?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

har kreatin samme virkning hvis jeg bare blander det sammen med min protein drik?

Ja det har ingen indflydelse, det er samme princip som hvis du blander din protein shake med vand eller mælk. Den forsvinder ikke, den smager bare anderledes. Og dens virkning er lige stor.
Sørg dog for at indtage kreatinen indenfor en halv time efter træning hvis du vil have størst udbytte af den, her optages den nemlig ligesom proteinen mest effektivt.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

ok, tak for det. vil bare ikke blive ved med det så hvis det nu ikke gav samme virkning.

er det meget normalt at man kan mærke forskel på sin ydelse efter jeg har kørt kreatin og protein i 2 uger ?

Det kommer såmænd an på hvor lang tid du har trænet, men det er vel ikke unormalt.. Skal ikke kunne udtale mig om det. Det er i hvertfald positivt hvis du kan?

Styrkeliste

Steve- skrev:Sørg dog for at indtage kreatinen indenfor en halv time efter træning hvis du vil have størst udbytte af den, her optages den nemlig ligesom proteinen mest effektivt.

Say what? Hvis jeg husker rigtigt, så er det da komplet ligegyldigt hvornår på dagen man indtager kreatin?

Men til topic starter: Du kan sagtens blande dit proteinpulver med kreatinen, MEN kreatinen bliver nedbrudt hvis den ligger i væske for længe. Så hvis du mixer din shake hjemmefra, så ville jeg nok have kreatinen i en lille bøtte, hvor du så kommer kreatinet i shaken efter træningen :)

Edit: Lige for at understøtte det med, at det er ligegyldigt med hvornår man indtager kreatinen, så quoter jeg lige Jørgen Storm, fra denne artikkel: http://www.(link slettet).dk/vis_artikel.php?id=141
Jørgen Storm: Der er INGEN grund til at gøre det så indviklet, - og al den snak om sukker, holde det i munden og de præcise tidspunkter før, under og efter træning er helt lige meget!
Der er i praksis INTET problem med at nå musklernes mætningspunkt, så det eneste der er interessant, er at sikre sig, at man får nok, - og lige så vigtigt, at man IKKE indtager alt for meget!

Jørgen Storm: Det er ligegyldigt hvornår kreatin indtages, så længe lagrene er konstant fyldte.
Emnet er omfattende, så kun en kort og stærkt simplificeret forklaring følger!
Jeg håber på tilgivelse fra medlemmerne af akademiet for de forenklinger en sådan pædagogisk fremstilling nødvendigvis medfører, -essensen er dog helt korrekt!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Say what? Hvis jeg husker rigtigt, så er det da komplet ligegyldigt hvornår på dagen man indtager kreatin?

Jeg har læst op til flere gange at kreatin optages best lige efter træningen. Kan grave artiklerne op?

Styrkeliste

Det er også rigtig det optages best lige efter træning !

Reputation point: 10

WILD-ZYC skrev:Det er også rigtig det optages best lige efter træning !

ok, hva så når man er i loading fasen? lige nu tager jeg mit protein sammen med ca 3 gram kreatin om morgen og det samme efter træningen.

imo spiller det ingen rolle hvornår kreatin indtages idet det bliver lageret i musklerne og bliver brugt som depot. men det er klart en en fordeling over 2 gange ed vil være at forretrække.. hvisman så vil kan man j passende tage den ene dosis lige efter træning.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

kuglen skrev:imo spiller det ingen rolle hvornår kreatin indtages idet det bliver lageret i musklerne og bliver brugt som depot. men det er klart en en fordeling over 2 gange ed vil være at forretrække.. hvisman så vil kan man j passende tage den ene dosis lige efter træning.

Præcis! Det er ikke ligesom proteinpulver som skal indtages lige efter træning for at udnytte "The window of opportunity", som jeg tror mange forveksler..
Brugeravatar

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster