Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1421
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Proteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Der er mange proteinpulvere ude på markedet. Der er bl.a.:

-Whey 100
-Whey 95
-Whey 85%
-50/50
-30+
-Isopure MASS
-Isopure ZERO CARBS

OSV.

Men hvad er bedst til hvad og hvilke slags personer....?
You'll Never Walk alone
Justice for the 96

Reputation point: 0

Træner her: Equinox Valby

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Køb du bare Whey 95 fra Bodyman.dk eller Bodylab.dk
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Pzyrex skrev:Køb du bare Whey 95 fra Bodyman.dk eller Bodylab.dk

Tak for svaret men hvordan kan du sige at jeg skal tage lige netop den..?? du ved jo ikke noget om mig eller min træning..??

Hvad gør den da som er godt..??
You'll Never Walk alone
Justice for the 96

Bodylab Whey 80 eller 95. Så går du ikke helt gal.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Tak for svarene, men i svare bare ikke helt på hvad jeg spørger om...

Det handler ikke så meget om hvad jeg skal købe men mere hvad der godt for hvad og hvem... altså hvad står de forskellige proteinpulvere for...???
You'll Never Walk alone
Justice for the 96

*JB* skrev:Tak for svarene, men i svare bare ikke helt på hvad jeg spørger om...

Det handler ikke så meget om hvad jeg skal købe men mere hvad der godt for hvad og hvem... altså hvad står de forskellige proteinpulvere for...???

Forskellen på den er indholdet af protein. Whey80 indeholder 80g protein pr. 100g, whey95 indeholder 95g osv. Så det er jo helt op til dig selv hvor meget du har brug for. Jo højere procenterne er jo dyrere er pulveret, så personligt bruger jeg whey80.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Grunden til at der bliver sagt du skal tage 95 whey, er fordi det er det du får mest ud af lige efter træning. Som du nok ved er det vigtig efter træning at indtage nogle hurtigoptagelige kulhydrater (bananer er fine), og noget hurtigtoptageligt protein, i dette tilfælde whey.
Der er også andre former for proteinpulvre. Til vægtløftning er det dog mest whey og kasein, og i nogle tilfælde soy der bliver anvendt. Andre proteinpulvre er f.eks. gode hvis man løber langdistance, da de har en god kombination af kulhydrater og protein (3:1)
Håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med træningen :D[/quote]

Styrkeliste

Logbog: Ingen logbog

MC skrev:
*JB* skrev:Tak for svarene, men i svare bare ikke helt på hvad jeg spørger om...

Forskellen på den er indholdet af protein. Whey80 indeholder 80g protein pr. 100g, whey95 indeholder 95g osv. Så det er jo helt op til dig selv hvor meget du har brug for. Jo højere procenterne er jo dyrere er pulveret, så personligt bruger jeg whey80.

Ja, det er korrekt. Men nogle producenter findes også på diverse fantasinavne. Fx. whey 100. Det indeholder ikke 100 % protein, men kun 80 %. Så man skal også lige være vågen der.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:
MC skrev:

Ja, det er korrekt. Men nogle producenter findes også på diverse fantasinavne. Fx. whey 100. Det indeholder ikke 100 % protein, men kun 80 %. Så man skal også lige være vågen der.

Ja okay, det kan du selvfølgelig have ret i. Godt set.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

johnduddy skrev:Grunden til at der bliver sagt du skal tage 95 whey, er fordi det er det du får mest ud af lige efter træning. Som du nok ved er det vigtig efter træning at indtage nogle hurtigoptagelige kulhydrater (bananer er fine), og noget hurtigtoptageligt protein, i dette tilfælde whey.
Der er også andre former for proteinpulvre. Til vægtløftning er det dog mest whey og kasein, og i nogle tilfælde soy der bliver anvendt. Andre proteinpulvre er f.eks. gode hvis man løber langdistance, da de har en god kombination af kulhydrater og protein (3:1)
Håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med træningen :D
[/quote]

Jo tak.. det kan jeg ihvertfald...

Også tak for de mange svar... nu er man da blevet lidt klogere.... :lol:
You'll Never Walk alone
Justice for the 96

IMO er der ikke grund til at foretrække bodylab whey 95 frem for 80 med mindre man kører en meget stram cut eller er laktoseintolerant.
Hvis man vil have mere protein i sin shake kan man jo bare bruge en større portion pulver, og spare de penge.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick187 skrev:IMO er der ikke grund til at foretrække bodylab whey 95 frem for 80 med mindre man kører en meget stram cut eller er laktoseintolerant.
Hvis man vil have mere protein i sin shake kan man jo bare bruge en større portion pulver, og spare de penge.

Enig. Ret dumt at købe 95 for de fleste mennesker. Den er 3x dyrere, mener jeg nok.
Brugeravatar

En kort analyse:

Bodylab
- Whey 80:
80 % whey koncentrate og lidt isolate.
- Whey 95:
95 % whey isolate. Isolate har en hurtigere optagelighed og en højere biologisk værdi (BV) og PDCAAS værdi. Foruden at indeholde mere protein pr. 100g, optager kroppen også en større del af det indtagne protein. Dog ikke i et omfang der retfærdiggør den store prisforskel. Dette pulver skal kun købes hvis man er perfektionist eller har for mange penge

Maxim:
- Promax Whey 85 %:
80 % blanding af whey koncentrate, whey isolate, kassein, æggeprotein. Langsommere optagelighed end de andre typer. Bedst på andre tidspunkter af dagen, end efter træning.
- Promax Whey 100 %:
80% blanding af whey concentrate og isolate. Siden at indholdet af protein "kun" er på 80%, må det antages at størstedelen er koncentrate, hvilket dermed placerer produktet i gruppe med Bodylab 80.
- 50/50 %:
Weightgainer/pulver til efter træning, med en 50/50 fordeling af protein (whey koncentrate)og kulhydrater (højere proteinindhold end i de fleste carbs/protein blandinger).
- 30+:
Weightgainer med 30 % protin.

Nature's Best
- Isopure Mass:
Weightgainer med 33 % protein.
- Isopure Zero Carbs:
Ionbytte whey isolate, men kun 50% protein. Faktisk ingen kulhydrater eller fedt. Sidstnævnter et dårligt argument. Ved indtag af f.eks. 100g Bodylab whey 80 om dagen, får du 5g fedt og 4g kulhydrater om dagen = 61 kcal. Bagatel. Underligt produkt. Optageligheden fås ikke hurtigere, men kun 50% protein => store portionsstørrelser => super dyrt i længden.

Træner her: Birk Motion
FitnessDK Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Misterhamper skrev:
Nick187 skrev:IMO er der ikke grund til at foretrække bodylab whey 95 frem for 80 med mindre man kører en meget stram cut eller er laktoseintolerant.

Enig. Ret dumt at købe 95 for de fleste mennesker. Den er 3x dyrere, mener jeg nok.

aaah...ikke 3 x dyrere. Det er lidt dyrere, men du skal også lige tage i betragtning at Whey 95 også indeholder mere protein pr. 100 gram end Whey 80

Bruger dog også selv Bodylab Whey 80.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

ISG skrev:
Misterhamper skrev:

aaah...ikke 3 x dyrere. Det er lidt dyrere, men du skal også lige tage i betragtning at Whey 95 også indeholder mere protein pr. 100 gram end Whey 80

Bruger dog også selv Bodylab Whey 80.

I øjeblikket på Bodyman:

2kg Whey 80: 319
2kg Whey 95: 469

En prisforskel på 150kr vil for "motionisten" OVERHOVEDET IKKE overhovedet ikke kunne retfærdiggøres med et lidt højere proteinindhold pr. 100g og en højere bioligisk værdi.

Træner her: Birk Motion
FitnessDK Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 210.00

Det der bør afgøre dit valg af proteinpulver er selvfølgelig indholdet af protein pr. 100 gram - og så kvalitet opvejet mod prisen.

Ønsker du det bedste af det bedste, og har du boxen at smide efter proteiner - så kan du jo prøve dig med alt muligt forskelligt fx. danske inzym har nogle rigtig dyre produkter - de siger selv flere af dem er godkendt som lægemiddel (behandling af syge osv) - Men vil du hellere bruge dine penge mere fornuftigt og stadig få et godt produkt kan du jo vælge noget som Bodylab Whey 80 eller den lidt dyrere Bodylab Whey 95
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Andersbr skrev:
Ønsker du det bedste af det bedste, og har du boxen at smide efter proteiner - så kan du jo prøve dig med alt muligt forskelligt fx. danske inzym har nogle rigtig dyre produkter - de siger selv flere af dem er godkendt som lægemiddel (behandling af syge osv)

Der er INTET magisk (ud over de høje priser) over nævnte produkter. Deres whey produkter er helt ordinære og har intet med et lægemidler at gøre. Netop derfor bliver de kontrolleret af fødevarestyrelsen og ikke lægemiddelsstyrelsen.

Hvor påstår han at nogle af dem er lægemidler?
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

inzaneXs skrev:
Andersbr skrev:
Ønsker du det bedste af det bedste, og har du boxen at smide efter proteiner - så kan du jo prøve dig med alt muligt forskelligt fx. danske inzym har nogle rigtig dyre produkter - de siger selv flere af dem er godkendt som lægemiddel (behandling af syge osv)

Der er INTET magisk (ud over de høje priser) over nævnte produkter. Deres whey produkter er helt ordinære og har intet med et lægemidler at gøre. Netop derfor bliver de kontrolleret af fødevarestyrelsen og ikke lægemiddelsstyrelsen.

Det gjorde han selv de to gange jeg så ham fortælle om diverse af deres produkter, skrev en længere forklaring om det tidligere. Men den er åbenbart blevet slettet......
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

(link slettet) hedder det vel? De sælger det i mit gamle center og det skulle efter producentens eget udsagn være noget så rent... Forbeholder mig retten til at være skeptisk!

Deres bars smager dog ok og er ikke så dyre.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Andersbr skrev:
inzaneXs skrev:
Andersbr skrev:

Det gjorde han selv de to gange jeg så ham fortælle om diverse af deres produkter, skrev en længere forklaring om det tidligere. Men den er åbenbart blevet slettet......

Forstår godt at han nøjes med at fortælle om det og ikke skrive det på hans web. For hvis han markedsfører kosttilskud som lægemidler så får han en stor bøde for det.

Det koster millioner og er en årelang process at få godkendt et lægemiddel.
Brugeravatar

Styrkeliste

8800 skrev:(link slettet) hedder det vel? De sælger det i mit gamle center og det skulle efter producentens eget udsagn være noget så rent... Forbeholder mig retten til at være skeptisk!

Det ville være mærkeligt hvis producenten sagde noget andet...specielt når han vil tage det overpris for helt ordinære produkter.
Brugeravatar

Styrkeliste

inzaneXs skrev:
8800 skrev:(link slettet) hedder det vel? De sælger det i mit gamle center og det skulle efter producentens eget udsagn være noget så rent... Forbeholder mig retten til at være skeptisk!

Det ville være mærkeligt hvis producenten sagde noget andet...specielt når han vil tage det overpris for helt ordinære produkter.

Hvordan kan du være sikker på det er et helt ordinært produkt? :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
inzaneXs skrev:

Hvordan kan du være sikker på det er et helt ordinært produkt? :)

Kigger på ingredienslisten.... :wink:

Men omvendt: hvad skulle det specielle ved dem være?
Brugeravatar

Styrkeliste

Har også haft lidt kig på hans produkter og kan heller ikke se at de skulle indeholde noget ud over det ordinære.

Han kalder hans kreatin monohydrat for 'Bio Drive' og tager 249 for 500 gram #-o
Brugeravatar

Styrkeliste

Blander mig lige lidt.. Jeg har i flere år os brugt whey 80, men gik over til at prøve whey 95 her sidst jeg købte ind. Min grund til at prøve whey 95 var at det umiddelbart var bedre idet jeg gerne ville lidt ned i fedt%, men samtidig få dækket mit protein behov. Jeg har været godt tilfreds med whey 95 og resultaterne, men man skal også lige vænne sig til prisen :(

så mit spørgsmål går på, kan jeg bibeholde de samme cutting resultater + dækning af mit protein behov, ved at gå tilbage til whey 80, men blot køre med en større dosering?

RVG skrev:så mit spørgsmål går på, kan jeg bibeholde de samme cutting resultater + dækning af mit protein behov, ved at gå tilbage til whey 80, men blot køre med en større dosering?

Uden tvivl. Skal du have samme proteinmængde skal du, som du selv er inde på, hvad en smule ekstra Whey 80. Du får så tilgengæld nogle få extra gram carbs + fedt, men det er så lidt at jeg ikke tror du vil kunne mærke det.
Brugeravatar

Styrkeliste

inzaneXs skrev:Uden tvivl. Skal du have samme proteinmængde skal du, som du selv er inde på, hvad en smule ekstra Whey 80. Du får så tilgengæld nogle få extra gram carbs + fedt, men det er så lidt at jeg ikke tror du vil kunne mærke det.

Det er netop det der lidt tilbage holder mig for at gå tilbage til whey 80, men igen de få ekstra gram carbs + fedt burde ikke forstyrre det store hvis man er bevidst/tager højde for det i sin kost alligevel..

Jeg spiser både bodylab 80 og 95. Jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt jeg får bedre resultater på 95 men jeg er overbevist om at det giver færre mavekvaler ved et stort indtag. Man prutter 1/10 del af hvad man gør på 80 og det må også indikere at det optages bedre. Men ellers er 95 nok mest forbeholdt laktoseintolerante og folk på særlige streng og struktureret diæt.

(link slettet) apropos: Så er Manden bag en FANTASTISK sælger - ikke andet. Benytter sig af konceptet - Fake it till you make it. Min lillebror har haft ham som Chef - Han er uddannet Optiker og har INTET med medicinalindustrien at gøre. Men selvfølgelig hvis man kan overbevise intetanende proletarer, 15 årige og folkepensionister om det modsatte - så der penge at hente.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Dødløft: 200.00

Folmand skrev:
(link slettet) apropos: Så er Manden bag en FANTASTISK sælger - ikke andet. Benytter sig af konceptet - Fake it till you make it. Min lillebror har haft ham som Chef - Han er uddannet Optiker og har INTET med medicinalindustrien at gøre. Men selvfølgelig hvis man kan overbevise intetanende proletarer, 15 årige og folkepensionister om det modsatte - så der penge at hente.

Har også hørt på hans salgsgas til en messe hvor han havde en stand. Han lyder som lidt af en plattenslager...tror han vil blive en god brugt-vognssælger #-o
Brugeravatar

Styrkeliste

ARGH!! Jeg er lactose intolerant! Skal jeg så have Whey 95?
Det er kun dem, der ikke har råd til at stå i baren, der danser.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster