Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

danielhansen13 skrev:Hej.
Jeg er en dreng på 17, som altid har elsket at dyrke motion. Efter at have holdt en længere pause startede jeg op igen for godt et halvt års tid siden. I dag laver hver anden dag, styrketræning en dag og cardio den anden dag. Mit spørgsmål er så angående proteinpulver.
Min mor virker til at være meget imod det, og jeg tror nærmest hun forestiller sig, at det er en form for doping.
Først og fremmest er der mange former, nogle med flere % protein end andre. I starten fandt jeg et godt tilbud, men opdagede så at omkring 60% var kulhydrat og kun 30% protein, og jeg ønsker ikke at tage på i vægt, men at være sikker på at jeg får det jeg har brug for til den træning som jeg udøver. Og tænkte måske at tage portion lige efter træning, da der tit vil gå længere tid før jeg kan få et ordentlig måltid efter min træning
Så for at stille nogle konkrete spørgsmål:
a) Hvis jeg ønsker at holde mig i form på en sund måde og ikke nogen overdrevent opbygning af kæmpe muskler e.l. - er proteinpulver så nødvendigt at tage overhovedet?
b) Hvor meget skal jeg tage, og hvornår?
c) Hvilken slags? 100% protein?
På forhånd tak, håber jeg udtrykte mig klart nok til at få nogle ordentligt svar på den hjælp jeg behøver.

Viggoermig skrev:Proteinpulver er ALDRIG decideret nødvendigt at tage. Proteinpulver er noget man bruger for at få dækket sit daglige behov hvis man ikke kan få det gennem den normale kost. Det optimale for at opbygge muskler er at du indtager ca. 2g protein per kg du vejer, men medmindre du er meget veltrænet kan du sagtens opbygge muskler og blive stærkere ved at indtage mindre end det, men du kan selvfølgelig ikke blive stærkere af at leve af proteinpulver da du også har brug for en masse kcal for i det hele taget at opbygge muskler og vedligeholde kroppen.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster