Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Push press

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey :D

Jeg kom til at tænke på om det ville være dumt at køre push press.
Altså, forstået på den måde, at det primært er BB.
Og så self for at få lidt mere styrke, som kan forbedre mit bænk og military press.
Og er der høj skaderisiko ved øvelsen?
Og bør jeg køre den eccentriske del af løfter rimelig kontroleret som i military, eller bare hamre dem afsted med udelukkende fokus på koncentrisk fase?

Hvis det hjælper noget er mine stats:
8 måneders træningserfaring
62,5 kg bænk 8 reps
42,5 kg military 4 reps.
og en alder på 17 år.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis jeg skulle køre push press, ville jeg køre det med en kontrolleret essentrisk fase, ellers går idéen af push press lidt af imo. Lidt drive med benene, og kontrolleret essentrisk.

I mit hovede er der ikke nogle større skaderisiko ved push press.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Xander93 skrev:Hvis jeg skulle køre push press, ville jeg køre det med en kontrolleret essentrisk fase, ellers går idéen af push press lidt af imo. Lidt drive med benene, og kontrolleret essentrisk.

Det er idéen i alle øvelser med en kontrolleret excentrisk, det er ikke kun gældende ved pushpres. idéen med pushpres er netop legdrivet, så du kan øge kiloene, fordi du nemmere kan sætte stangen i bevægelse.

OT hvis du gerne vil være god til military, vil jeg foreslå dig at træne military. du kan evt. øge frekvensen af træningspas med militarypres, eller en periode hvor det er din første presseøvelse. Jeg har personligt aldrig haft bedre fremgang i OH pres, end da de blev kørt på næsten daglig basis. så du kan nå langt bare ved at ændre opstillingen i dit program.

Boris
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Boris Eleiko skrev:
Xander93 skrev:Hvis jeg skulle køre push press, ville jeg køre det med en kontrolleret essentrisk fase, ellers går idéen af push press lidt af imo. Lidt drive med benene, og kontrolleret essentrisk.

Det er idéen i alle øvelser med en kontrolleret excentrisk, det er ikke kun gældende ved pushpres. idéen med pushpres er netop legdrivet, så du kan øge kiloene, fordi du nemmere kan sætte stangen i bevægelse.

OT hvis du gerne vil være god til military, vil jeg foreslå dig at træne military. du kan evt. øge frekvensen af træningspas med militarypres, eller en periode hvor det er din første presseøvelse. Jeg har personligt aldrig haft bedre fremgang i OH pres, end da de blev kørt på næsten daglig basis. så du kan nå langt bare ved at ændre opstillingen i dit program.

Boris

Jo, er godt klar over at alle øvelser skal køres med en kontrolleret excentrisk fase, det var mere bare for at besvare hans spørgsmål om det skulle gøres med push press :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Boris Eleiko skrev:
Xander93 skrev:OT hvis du gerne vil være god til military, vil jeg foreslå dig at træne military.

Det vil jeg ikke. Periodevis supplering med Push Press, vil utvivlsomt gå ind og øge styrken i andre OH-Press øvelser, herunder Military Press, for begynderen. Det ekstra drive man laver med benene, muliggør flere kg., og vil i sidste ende fordre en bedre styrkeudvikling.

Når det så er sagt, så er det klart at vil man være god til Military, så bør man lave Military.

Push Press er ikke en let øvelse, og der er nogle ting som du, TS, skal være opmærksom på. F.eks. hvor stangen hviler, undgå at læne sig tilbage, osv. Der er en god video om øvelsen på Maxer.dk.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Lithium skrev:Der er masser af øvelser som ingen excentrisk fase har. Og der er øvelser hvor den excentriske fase kan undlades ( afhængigt af formål) feks pushpress fra bukke

Det er forkert at sige alle øvelser skal indeholde excentrisk fase

nej det er ikke forkert at sige at alle øvelser bør have en kontrolleret excentrisk fase. når du kan se at TS spørg om han bare skal hamre reps der ud, hvilket kunne lyde som noget ukontrolleret og farligt. Selvfølgelig kan man undlade den excentriske fase, men der er også styrke at hente i den excentriske fase. Du flueknepper bare.

Styrkeliste

Ja men nu kan du ikke rive det ud af konteksten, du fatter også godt budskabet, du vil bare arbejde mig i mod. Det jeg skriver, er med henblik på at der blev skrevet at idéen med pushpres var en kontrolleret fase, og det pointere jeg så at det ikke kun er i den øvelse at det gælder. At du så vælger at hænge dig i et ord, og flukneppe løs i stedet for at forstå kontekst er ikke mit problem. Selvfølgelig er der mange øvelser hvor man kan undlade den excentriske fase er vi enige om.. men du må også lige kigge på den person der opretter topic, og vurdere om det er en person der laver vægtløftning, eller har klodser til at pushpresse fra, eller lave diverse variationer af opad stød, det vurderede jeg, at toto-gamer ikke var interesseret i. Jeg tænker også på at det som udgangspunkt er bedst at indlærer korrekt teknik, og der er jeg af den overbevisning at en kontrolleret excentrisk fase er fordelagtig.

Styrkeliste

Lithium og Boris, i taler forbi hinanden. Lithium tager udgangspunkt i SL/VL og der er det korrekt at visse løft trænes uden excentrisk fase, eller med meget lidt fokus på det, Boris tager udgangspunkt i BB, hvor den excentriske fase stort set altid bør tilgodeses og have fokus.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

A Menace To Chicken skrev:Lithium og Boris, i taler forbi hinanden. Lithium tager udgangspunkt i SL/VL og der er det korrekt at visse løft trænes uden excentrisk fase, eller med meget lidt fokus på det, Boris tager udgangspunkt i BB, hvor den excentriske fase stort set altid bør tilgodeses og have fokus.

Ja det har du ret i. Fordi ellers er jeg enig med Lithum.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster