Jeg vil gerne igang med et nyt træningsprogram, et 2-split. Dog er jeg i tvivl om hvorvidt det skal være push/pull eller upper/lower. Det skal siges at jeg ikke er interesseret i at køre det traditionelle bryst/skulder/triceps og ben/ryg/biceps split, da jeg har kørt det nok lige nu synes jeg. Jeg har kørt B2B programmet i et godt stykke tid før jeg begyndte på mit fullbody program.
Jeg vil gerne prøve noget nyt og derudover synes jeg også at ben/ryg/biceps dagene godt kunne være ret hårde i forhold til bryst/skulder/triceps.
Der er nogle ting jeg er i tvivl om:
- Hvordan bør mine sæt x reps være?
- Bør jeg køre efter en proggesionsmodel eller blot på dagsformen eller noget helt tredje?
- Bør jeg gå efter få øvelser og stor volumen, eller flere øvelser og mindre volumen?
Mit mål med træningen er primært hypertrofi. Styrken er andenpriotiet (dog er det da fedt at flytte nogle tunge vægte
, men det er ikke der jeg vil ligge fokus på min træning)For tiden bulker jeg og regner med at gøre det frem til foråret, for så at cutte ned, hvis det har noget at sige.
Så kom med jeres inputs til hvad i mener der kan være et godt træningsprogram som opfylder mine krav. Kom også gerne med personlige erfaringer!
Mvh. Hr. Kronborg

Og så fokusere på BB ved resten af øvelserne efter på dagsform i lidt højere gentagelser.